jula Skrevet 6. mars 2012 #1 Skrevet 6. mars 2012 Hvordan gjøre dette med ferie?av praktiske årsåker kommer jeg nok til og si opp min nåverende stilling eter endt svangerskapsperm. bør jeg ta ferien mens jeg har perm for og forlenge permen eller bør jeg ta ferien etter permen?jeg vil ha lengst mulig perm for at ikke lillegutt skal begynne så tidlig i barnehagen..;-)
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2012 #2 Skrevet 6. mars 2012 Husk at du har jo et visst antall mnd med oppsigelsestid (min. 1 mnd) så om du ikke har tenkt til å jobbe etter permisjon må du jo si opp i permisjonen.. Om du tar ferie under eller etter permisjonen har ingenting å si, du får uansett ikke penger fra nav da...
jula Skrevet 6. mars 2012 Forfatter #3 Skrevet 6. mars 2012 Ok.klar over at jeg må si opp i permtiden..Har perm fra den jobben jeg hadde fra tidligere sjønner du..og den permen går ut før svangerskapspermen er over,så jeg kan ikke begynne i min nåverende jobb etter endt svangerskapsperm..!;-/ :-) litt innviklet iom at jeg først fikk perm fra min opprinnelige jobb,ble gravid og må ha svangerskapsperm fra den jobbem jeg har nå. og etter perm altså ikke perm fra min gamle jobb lenger
:) liris Skrevet 6. mars 2012 #4 Skrevet 6. mars 2012 Jeg er i samme situasjon, og tar ut ferie etter permen. Dersom jeg tiltrer i ny jobb før ferdig i ferie, tar jeg ut lønn istedenfor full ferie fra forrige arb.giver. Må også huske på at jeg da ikke har opparbeidet ferie hos ny arb.giver.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2012 #5 Skrevet 6. mars 2012 Jeg tok ut ferie etter endt perm, og etter endt perm sa jeg opp, sånn at oppsigelsestiden min på 1 mnd var den mnd jeg hadde ferie... Vet ikke hvilke regler det er på sånt, men det funket for meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå