Gå til innhold

Har nettopp hatt en barnefri helg, men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

føler meg ikke spesielt mye bedre. Vi har tre barn, fra 4 1/2 og nedover. Minste er nå 8 mnd, og nettene er håpløse, både for baby og en av de større barna. Mannen min jobber mye, derfor kommer alt hjemme over på meg. Endelig skulle jeg få reise bort en helg med en venninne, og har kost meg og sovet godt to netter. Men nå er det rett tilbake til hverdagen, og jeg føler ikke at jeg har noe mer overskudd! Trodde alt jeg trengte var en helg for meg selv og litt søvn så ville alt bli bedre.

Kanskje litt mye å håpe på at to netter skal løse opp alt, det har vært vanvittig slitsomt siden minste var født pga kolikk m.m. I vinter har barna vært syke på omgang...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, er slitsomt å ikke få sove på natten ! Du får prioritere å hvile deg så mye som mulig når babyen sover på dagtid . Legge deg så tidelig du kan på kvelden.

Og krysse fingre for at ting går seg til og at sykdomsperioden snart er over!

Skrevet

Stakkars deg! Har du noen i nærheten som kan avlaste, når pappan jobber så mye? Kan han gå ned i stilling f.eks frem til sommeren, for å avlaste hjemme?

Det er ikke så lurt om det går så langt at du blir utslitt da...

Skrevet

Det hjelper ikke å "rømme" unna en helg. Du blir like sliten når du kommer hjem igjen. Du bør heller ta noen grep i hverdagen og få den bedre.

Hør om det er noen som kan hjelpe deg med litt mer avlsatning i hverdagen, skaff dere hushjelp, må mannen jobbe så mye mens ungene er små? Se gjennom en uke og se hvordan dere har det. Tenk deretter gjennom hva som kan hjelpe til at dagene blir lettere.

Det er ikke lett, men i det lange løp lønner det seg!

Skrevet

Kjenner godt den følelsen! En helg uten barna er nydelig, men ikke på langt nær nok tid til å få overskuddet skikkelig tilbake. Dagene går greit stort sett synes jeg, er liksom blitt vant til nattevåk og hektiske dager, men savner å føle meg uthvilt og full av overskudd. Har ikke pappaen mulighet til å jobbe litt mindre i en periode da, så får du i hvertfall avlastet litt mer?

Skrevet

Ja, jeg kjenner også godt den følelsen. Det siste året har barna stadig vekk blitt med mine foreldre på hyttetur en helg. Det har sikkert blitt en gang hver 2.-3. mnd. Men jeg syns ikke jeg blir det spor mer uthvilt av en helg til å bare slappe av. Dessverre.. Det er nok som kortslutning sier, at man heller må se på hverdagen. Hva kan endres, bedres etc.

Skrevet

Her får husarbeidet seile sin egen sjø når jeg er skikkelig sliten. Da tilbringer jeg ettermiddagen med ungen min, og legger meg sammen med henne. Husarbeidet kan vi ta ilag når mannen kommer hjem i helgene. Og jeg har bare ett barn! Du har tre! Samvittigheten som gnager i tillegg er pyton!

Prøv å se om du kan få noe avlastning fra familie eller venner.

Skaff en "hushjelp" som kan støvsuge og vaske hver, eller annen hver torsdag. Du sørger for at det er ryddig til hun kommer, og så er alt klart til helga. Da kan helga bare nytes :)

Enig med de andre at det er hverdagen som må endres..

Skrevet

Tusen takk for sympatien, det hjelper! Lurer på om jeg rett og slett er blitt syk, og at jeg ikke tåler det så godt selv om jeg ikke har feber. Håper det blir bedre!

Vi har tatt "grep" og skal faktisk få au pair, men hun kommer ikke før om to måneder, så det hjelper jo ikke nå... Mannen er hjemme når han kan, men han var jo hjemme med barna i helgen, og må kompensere på jobb denne uken. Han har den jobben han har, og hvis han ikke kan følge opp den, har vi ikke råd til huset vårt!

Håper det bare er en ekstra dårlig dag i dag.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...