Gå til innhold

Bekymret for den 5.barnesykdommen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen gravide som har hatt dette, og alt gikk bra med svangerskapet? Har en sønn på 3 og er 13 uker på vei.. HAr ikke tenkt på dette, før jeg ble OBS på det for noen dager siden.... Så kom jeg over en side, hvor en dame hadde mistet pga denne sykdommen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen min har dette,og jeg er veldig bekymret for om jeg er smittet. Det er veldig alvorlig hvis fosteret blir smittet, det skjer heldigvis skjelden, men kan skje...

Jeg tok blodprøve hos legen for å finne ut om jeg er immun ( har hatt det). Har ventet i over en uke på svar,og jeg er kjempebekymret for dette.

Hvis sønnen din har det,så tar legen en prøve av deg. Og har man smitte,så blir man henvist videre. Lykke til! Håper ingen av oss har det :)

Skrevet
Sønnen min har dette,og jeg er veldig bekymret for om jeg er smittet. Det er veldig alvorlig hvis fosteret blir smittet, det skjer heldigvis skjelden, men kan skje... Jeg tok blodprøve hos legen for å finne ut om jeg er immun ( har hatt det). Har ventet i over en uke på svar,og jeg er kjempebekymret for dette. Hvis sønnen din har det,så tar legen en prøve av deg. Og har man smitte,så blir man henvist videre. Lykke til! Håper ingen av oss har det :)

Takk for svar.

Hvor langt er du på vei?

Guttungen har vært syk, rød i kinnene, men ikke akkurat sånn som det ser ut på bildene når jeg søker. Kanskje jeg skulle bare tatt meg en tur til legen for å ta en prøve for sikkerhetsskyld...

HI

Skrevet
Sønnen min har dette,og jeg er veldig bekymret for om jeg er smittet. Det er veldig alvorlig hvis fosteret blir smittet, det skjer heldigvis skjelden, men kan skje... Jeg tok blodprøve hos legen for å finne ut om jeg er immun ( har hatt det). Har ventet i over en uke på svar,og jeg er kjempebekymret for dette. Hvis sønnen din har det,så tar legen en prøve av deg. Og har man smitte,så blir man henvist videre. Lykke til! Håper ingen av oss har det :)

Takk for svar.

Hvor langt er du på vei?

Guttungen har vært syk, rød i kinnene, men ikke akkurat sånn som det ser ut på bildene når jeg søker. Kanskje jeg skulle bare tatt meg en tur til legen for å ta en prøve for sikkerhetsskyld...

HI

Jeg er "bare" i 7 uke, men ble tatt alvorlig heldigvis. Min fikk det mens han hadde ørebetennelse, og det var/ er skikkelig rødt og varmt på kinn, nese og hake. Det kommer og går litt, det skal visst spre seg til resten av kroppen også, men nå etter en uke har det ikke gjort det her hvertfall. Han har hatt lav feber, og litt utilpass, men det er vanskelig å skille øreetennelsen fra det andre.

Var hos legen igjen i dag, og prøvene viste at jeg hadde hatt sykdommen tidligere. PHU...! Er veldig letta. Anbefaler deg å få det sjekket, så slipper du å gå rundt og bekymre deg. Legen min sa at de aller fleste har hatt det en gang. Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...