Anonym bruker Skrevet 6. mars 2012 #1 Skrevet 6. mars 2012 Eller ikke nødvendigvis karma, men at man får igjen som man gir? Kall det den gyldne regel eller hva som helst, prinsippet er jo det samme stort sett (Og da mener jeg ikke at folk som har mistet et barn eller blir alvorlig syke har fortjent det fordi de sikkert har gjort noe galt en gang! Den tanken er kristendomsekstremisime etter min mening (Gud tester deg, osv) og har ingenting med karma/gyldne regel etc å gjøre. Det er ALDRI noen som fortjener å miste noen som står en nær!) Hva mener dere?
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2012 #2 Skrevet 6. mars 2012 Nei ikke i den forstand. Men kjenner på folk med dårlig karma, og når jeg mener dårlig karma mener jeg folk som stjeler energien din og fører med seg uheldige situasjoner... Grøss...
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 6. mars 2012 #3 Skrevet 6. mars 2012 Nei, det tror jeg ikke på. Synes forøvrig at vesten sitt syn på karma er noe snålt. Det er vel mer i etter-livet at karma har noe å si (altså hva en gjenfødes som), ikke at dersom man gjør noe stygt mot noen, og så noen uker senere skjer noe galt så er det fordi karma biter deg i stumpen...
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 6. mars 2012 #5 Skrevet 6. mars 2012 Jeg tror så absolutt at hvis man er sur og tverr og ser det negative i alt, da blir alt mye værre enn det hadde trengt å blitt. Og jeg tror at hvis du gjør ditt beste, da lykkes du i 90% av tilfellene med det du holder på med. Er det karma? I så fall tror jeg på det!
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2012 #6 Skrevet 6. mars 2012 Må fortelle en liten historie..veit ikke helt om jeg tror på karma, men når dette skjedde med meg begynte jeg jo å lure. Fikk 32000 for mye i ferie penger og sa i fra til sjefen, han mente at det var rett, men jeg var sikker i min sak og ringte til lønnskontoret og sa det samme til de. De kunne heller ikke se at det var noe feil, men skulle se mer på det. Noen dager senere ringte de og sa at det stemte at det var feil og takket meg for at jeg var så ærlig. To uker senere fikk jeg en v75 lapp av pappa...og vant 32600...jepp, er jo litt rart? Men som en på jobben sa: Hadde du ikke sagt i fra om feriepengen hadde du hatt dobbelt så mye penger:) Vel, jeg tror i allefall jeg skal fortsette og være ærlig.
Mandalas Skrevet 6. mars 2012 #7 Skrevet 6. mars 2012 Som Alva så tenker jeg på karma som en "etter-livet-tilstand". Men, jeg tror at det er bra å være positiv, ærlig, ydmyk, snill. Og generelt ha et positivt syn på livet. Ganske enkelt fordi jeg tror at man da får mer ut av livet og det er uten tvil lettere å oppleve gode ting med et positivt grunnsyn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå