Gå til innhold

Er dere flinke til å melde avbud?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble litt småirritert i helgen.. Hadde invitert til barneselskap, å 3 stykker møtte ikke opp. Helt greit, men jeg hadde skrevet i innbydelsen at det var fint med en beskjed om de ikke kunne komme. Ikke en lyd hørte jeg fra disse foreldrene. Slikt syns jeg er skikkelig dårlig! Trodde det var vanlig folkeskikk å gi beskjed, hvertfall når man ikke kan komme.

Er dere flinke til det, eller "driter" dere litt i det når dere/deres barn ikke kan?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sier alltid fra om vi ikke kan komme. For det første er det jo veldig uhøflig å ikke gjøre det, men det verste er jo det stakkars barnet som sitter der med "amputert" bursdagsselskap. Voksne burde ha bedre vett enn som så.

Gjest Heartbroken
Skrevet

Jeg tror jeg med hånden på hjerte kan si at jeg alltid har meldt avbud om noe kom i veien.

Det har nok hendt i løpet av alle mine år som mamma at jeg har glemt ting vi skulle ha vært på, men aldri en barnebursdag :) de har jeg fått god hjelp til å huske på ;)

Gjest Jenta til Henrik
Skrevet

Jeg er nøye på det, rett og slett fordi jeg blir grinete når andre ikke sier ifra i barna mine sine bursdager. Da kan jeg jo ikke være noe verre selv ;)

Jeg har begynt å skrive på innbydelsen:

"Gi beskjed om dere kommer eller ikke innen xxdatoxx "

Men allikevel må jeg purre på enkelte foreldre. Sender gjerne en sms, og da svarer de. Syns det er unødvendig å måtte mase på voksne folk, men jeg syns det er greit å vite hvor mange jeg skal beregne til. På den måten slipper også barna å bli skuffet når de innser at den og den ikke har dukket opp.. De har jo som regel full oversikt over gjestelista ;)

Gjest Siklerotte
Skrevet

Ja, for jeg hater folk som ikke sier ifra selv.

Skrevet

Er flink til det.

Skrevet

Jeg tror jeg med hånden på hjerte kan si at jeg alltid har meldt avbud om noe kom i veien.

Det har nok hendt i løpet av alle mine år som mamma at jeg har glemt ting vi skulle ha vært på, men aldri en barnebursdag :) de har jeg fått god hjelp til å huske på ;)

Skrevet

Jeg sier alltid i fra, om det er timer på hs eller lignende vi ikke kan komme på, bursdager, avtaler med venner osv. Synes det er en uting og skikkelig uhøflig å ikke gi beskjed om man ikke kommer, uansett hva man skal (nesten). Det samme gjelder folk som kommer for sent, og ikke gir beskjed, slik at man blir sittende og vente, vet ikke om folk kommer osv. Skikkelig uhøflig er da har man lite respekt for andres tid, spør du meg ;)

Skrevet

Vi har glemt en bursdag, var jo meningen at vi skulle gå, men det gikk rett og slett i glemmeboken. Ble invitert fredags ettermiddag og selskapet var søndagen, så det var liksom ikke noe påmelding å få.

Men det var med tungt hjerte jeg måtte fortelle både min egen unge samt moren til bursdagsbarnet at det hadde gått i glemmeboken....

Skrevet

Når det er sagt synes jeg folk er håpløse til å trekke seg i siste liten fra ting de har sagt ja til. Skulle ha pompdelux-homeparty. Målet var at vi skulle være ti stykker og med visshet om at det alltid blir noen frafall var jeg fornøyd med 18 bankers ja. Men jaggu meg meldte ikke 2/3 avbud de siste to dagene! Det går ikke an! Og dette synes jeg skjer stadig vekk både med meg og andre. Nytter ikke å planlegge ting for folk lenger da...

Gjest Mentha & Junior
Skrevet (endret)

Jeg melder alltid avbud om jeg ikke kan komme. Og prøver å melde avbud så fort som mulig om jeg vet det er noe som kommer i veien. Sykdom og sånt rår man ikke over, men andre planer vet man gjerne om en stund i forveien. Synes det er kjempeirriterende når man har invitert til selskap e.l. og flere plutselig bare ikke møter opp eller melder avbud kvelden i forveien _uten grunn_. Da har man gjerne regnet de med i mat og drikke o.l., og det blir ekstra utgifter, tid og energi man godt kunne spart seg hvis de ikke hadde planer om å møte opp likevel.

Endret av Mentha & Junior
Skrevet

Nesten alltid. Har to glipper, og begge var uhell. Ene gangen hadde skolegutten min fått invitasjon som han hadde glemt å ta ut av sekken, og jeg fant den samme dagen, akkurat når besøket var over :( Ringte likevel og beklaget at vi ikke hadde gitt beskjed. Andre gangen hadde vi rett og slett blingset på datoen, og la ikke merke til feilen før nesten en uke etterpå.

Men ellers gir jeg alltid beskjed dersom en av ungene ikke kan komme i et besøk. Derimot gir jeg sjeldent beskjed om at de kommer.

Skrevet

Prøver så godt jeg kan, men har glemt en. Tok feil av helgen :( hadde så dårlig sammvittighet etterpå.

Skrevet

Er på grensen til manisk når det gjelder å si fra om noe dukker opp og jeg ikke kan komme. Nesten så jeg ringer til bussselskapet om morgenen hvis jeg er syk og ikke kan ta bussen den dagen;).

Skrevet

Jeg prøver selvsagt å alltid si fra, men det har blitt glemt noen ganger. Eller hvert fall èn som jeg husker, men det er kanskje flere.

Skrevet

Ble litt småirritert i helgen.. Hadde invitert til barneselskap, å 3 stykker møtte ikke opp. Helt greit, men jeg hadde skrevet i innbydelsen at det var fint med en beskjed om de ikke kunne komme. Ikke en lyd hørte jeg fra disse foreldrene. Slikt syns jeg er skikkelig dårlig! Trodde det var vanlig folkeskikk å gi beskjed, hvertfall når man ikke kan komme.

Er dere flinke til det, eller "driter" dere litt i det når dere/deres barn ikke kan?

Gir selvfølgelig alltid beskjed. Noe annet er ufint og uhøflig!

Skrevet

vi er flinke til og si ifra. syns det er greit. både for barna og forledrene.

eneste det går utover er barna.

skjønner ikke hvorfor foreldre ikke sier ifra.

vi hadde selskap her for litt tilbake. kom totalt 1 av 5. to ble syke og kom helgen etter. og to sa aldri ifra. kom en. og de koste seg. men gutten vår ble lei seg når det bare kom en. vi hadde kjøpt inn mat og godis til alle.. ble mye igjen.

Gjest Morn du
Skrevet

Jeg pleier å skrive i innbydelsen at de må gi beskjed enten de kommer eller ikke. Hvis jeg ikke har hørt noe 1-2 dager før selskapet, sender jeg en sms og spør om x kommer i selskapet. Det er ikke spes vanskelig å ikke finne innbydelsen, den kan ha blitt lagt i en lomme eller nederst i sekken.

Skrevet

Barnebursdager prioriterer vi, fordi det er miljøskapende for ungene og de voksne. Det er uskikk å ikke si ifra at man ikke kommer, det er sikkert.

Har imildertid opplevd at folk har glemt å komme i bursdag til oss, og jeg har også glemt selv TO ganger. Var like flau og lei meg begge ganger. Det er ikke vond vilje, men ren glemsomhet fra min side. Vi noterer i familiekalender men med 3 små så er hodet rett og slett fullt og enkelte ganger glemmer man noe...

Skrevet

Jeg er en regelrytter og et ordensmenneske, og jeg sier alltid ifra hvis vi ikke kan komme..

Men jeg pleier ikke å si ifra hvis vi kan komme, dersom ikke det er bedt om det. Tenker på barnebursdager.

På vår innbydelse sto det s.u ___________, og da svarte alle bortsett fra to foreldre.

På siste innbydelsen vi fikk sto det bare "si ifra om du ikke kan komme", og da sa jeg ingenting, fordi vi skulle dit :)

Jeg har bare ett barn å holde orden på ennå, kan jo tenkes hodet blir litt fullt når det nå kommer fler.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...