Gå til innhold

Søke jobb som helsesekretær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er utdannet tannhelsesekretær. Ser i flere annonser at tannleger lærer opp sine egne sekretærer, erfaring ønskelig, men at de vil få opplæring.

Men hvordan er det som helsesekretær? Jeg tror, eller vet at jeg har valgt litt feil. Ville mye heller vært helsesekretær. Helst egentlig ambulansesjåfør eller sykepleier. Skal få det til en gang, men akkurat nå er det vanskelig.

Men jeg vil bytte jobb. Vi skal uansett flytte, å kunne tenkt meg å jobbet med noe annet.

Jeg har jobbet 4 år i hjemmesykepleien som assistent, å 4 år som tannhelsesekretær. Jeg er veldig glad i å jobbe med mennesker. Vi har jo mye sekretæroppgaver på jobb, både med papirer, data og pasientbehandling. Men hvor like de er en helsesekretærs oppgaver vet jeg ikke.

Er det noen vits for meg å søke andre sekretærjobber?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Papirarbeidet og timesystem er vel likt, men sykdomslæren er vel en annen? Samt laboratoriearbeidet? Kan du prøvetaking og enkel analysering av prøver så skal vel ikke det være problem? Skader jo ikke å prøve :-)

Skrevet

Ja det er nettopp det, jeg har jo bare sykdomslæra fra 2. året. 3. året lærte jo jeg bare om tenner :) Gøy det også altså, men jeg vil ikke jobbe med bare tenner lengere.

Nei jeg kan jo ingenting om prøvetaking og lab. arbeid. Men det er jo det jeg lurer på, kan man få slik opplæring eller må man ha eksamen?

Usj.. Det er så vanskelig å vite hva man vil som 16 åringe! Ikke skjønte jeg den gangen at allmenn påbygging var så viktig heller.

Takk så mye for svar :)

Skrevet

Lab er litt mer omfattende enn akkurat bare å ta en blodprøve, det er mye etterarbeid med blodprøver. Det er en fordel å kunne.

Du kan ta lab og skiftestue privat, sånn at du har det. Det er 100 timer lab og 60 timer skiftestue, som regel.

Systemene er heller ikke like, da tannlegene ikke bruker samme journalsystem som tannlegene.

Jeg er (som du kanskje skjønner) utdanna helsesekretær, men jobber nå som vanlig sekretær i staten. Så du kan fint søke andre jobber som sekretær, men helsesekretær krever faktisk en utdannelse og er en beskytta tittel.

Skrevet

Jeg vet at lege og tannlege ikke bruker samme dataprogram og timebok. Men det må vel kunne gå an å lære, men det er det om de er villige til å lære bort.

Men om jeg kan ta lab. og skiftestue privat skal jeg sjekke opp det.

Så må jeg jo sjekke om det er noen muligheter til jobb om jeg har dette ved siden av tannhelsesekretærutdannelsen min.

Var det vanskelig å få jobb som sekretær? Jeg vingler mye :P Mye som høres intressant ut. Bare det har med kunde/pasientbehandling å gjøre.

Takk så mye for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...