SuperMuffin Skrevet 5. mars 2012 #1 Skrevet 5. mars 2012 ei lita jente som kommer i overgangen mai/juni. Blir det mest body, sparkebukser, eller brukte dere mye kjole og strømpebukse ? Har fått veldig mange body og noen kjole, så lurer på om jeg skal fortelle at jeg heller ønsker meg fler sparkebukser eller om det er koselig med kjoler og at jeg skal ønske meg strømpebukser og flere kjoler ?
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #2 Skrevet 5. mars 2012 Kjole er ikke praktisk den første tiden. Har ikke hatt en eneste kjole på min jente enda, og hun er 6 uker.. Kommer ikke til å ta på en kjole før etter dåpen i slutten av mai. Temmelig upratisk når hun tilbringer mesteparten av tiden liggende i armene mine. Kjolen har jo tendenser til å skli opp. Body (og strømpebukse) er det mest praktiske. Men en og annen kjole kan du sikkert kjøpe Har nesten ikke kjøpt og brukt annet enn strømpebukse, kjole, heldress (nattøy) og lue.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #3 Skrevet 5. mars 2012 Tror jeg ville satset på mer av bukser. Kjoler har det med å ende som irritasjonsmoment fordi de stadig havner i krøll under ryggen.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 5. mars 2012 #4 Skrevet 5. mars 2012 Min gutt er født tidlig i september, i Nordland. Jeg brukte bomullsstrømpebukse på ham omtrent tre ganger, før jeg gikk over til ull (både på body og strømpebukser). Når de er så små har de ofte vanskelig for å regulere temperaturen selv, og min var ofte kald på føttene. Dessuten ble det jo kjøligere ute ganske raskt, ettersom vi bodde i nord. Men, uansett, det du sikkert kommer til å erfare raskt selv, er at det enkleste (mest praktiske) ofte er det beste. Strømpebukser og body gikk det mest av, uten tvil. Det er ofte mest behagelig for barnet! Og en sparkebukse i ny og ne. Og sist, men ikke minst, de vokser ofte lynraskt, og rekker ikke å bruke en størrelse mer enn kanskje tre uker (er selvfølgelig individuelt). Så om du har mye tøy nå, ville jeg heller satt kjøpestopp, eller ønsket meg gavekort. For jeg kan garantere deg at du får mye etter fødselen, og at du kommer til å ha kjempelyst til å gå på babyklærshopping noen uker etter fødselen. Da er det litt kjedelig å ha klær for et år fremover hjemme, og kanskje mye ikke engang blir brukt. ;-)
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #5 Skrevet 5. mars 2012 Body og strømpebukse eller body og sparkebukse er det som er mest praktisk og best for babyen. Du skal skifte X antall bleier i døgnet så la det være praktisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå