Gå til innhold

Barn med vondt i magen,til samme til og sted hver dag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uten å gå for mye inn på det,så får min datter vondt i magen hver kveld når hun skal ligge seg når hun er hos far.Dette forltalte hun i dag når jeg hentet henne i bhg,at hun har hatt vondt i magen hver dag hos pappa.

Når jeg spør far,bekrefter han dette og mener vi må ta henne til legen da dette visst har pågått en stund.Her hjemme har jeg ikke opplevd noe slikt,og lurer derfor på hva som kan gjøre det..

Hun hadde en slik periode for ca 1,5 år siden,da tok far henne med til legen og der ble det tatt prøver som alle viste at alt var normalt.

Mulig jeg tar feil,men kan ikke hjelpe for å tenke at det er noe annet som plager henne,og at hun ikke klarer å uttrykke det.

Hun er forresten 5 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor ofte er hun hos pappan da?

Kanskje det er litt rart for henne å ligge borte?

Regner med at hun har med seg en bamse eller noe hun kan trøste seg med?

Kanskje hjelper det å ringe deg rett før hun legger seg, for å si god natt og høre at du har det bra.

Rart med det, men barn tenker ofte mye mer på hvordan foreldrene har det enn vi tror.

kanskje hunh har "dårlig samvittighet" for at hun er borte fra deg, for at du er alene?

Skrevet

Ofte kan det være noe de gruer seg for eller er litt engstelige for. Behøver ikke være noe alvorlig, selv om det kan jo være det også. Man tenker ofte det verste først. Min sønn hadde vondt i magen nesten hver morgen før han skulle på skolen. Det viste seg at noen plaget han på skolen. Datteren min var redd en mannlig ansatt i barnehagen (han var ikke norsk) jeg tenkte det verste, men etter en lang stund kom det fram at han hadde "bare" smelt noen poser som han hadde blåst opp, for moro skyld. Det jeg mener er at det kan bare være noe din datter tenker på, som hun er redd for. Selv var jeg livredd et bilde moren min hadde i entreen av en fisker med hatt og pipe. Hvis eg våknet om natten og måtte på do, så så jeg bildet av han i speilet vi hadde der, og turte ikke gå på do alene. Håper det ordner seg.

Skrevet

Hvor ofte er hun hos pappan da?

Kanskje det er litt rart for henne å ligge borte?

Regner med at hun har med seg en bamse eller noe hun kan trøste seg med?

Kanskje hjelper det å ringe deg rett før hun legger seg, for å si god natt og høre at du har det bra.

Rart med det, men barn tenker ofte mye mer på hvordan foreldrene har det enn vi tror.

kanskje hunh har "dårlig samvittighet" for at hun er borte fra deg, for at du er alene?

Hun er hos han fra onsdag til mandag annenhver uke,og har hatt det slik siden hun var 3 år.Vi snakker på telefonen nesten hver dag.

Det har kommet en ny baby der i huset,men han er snart ett år,så helt nytt er det ikke..Jeg vet ikke,jeg er redd for å lage problemer der det kanskje ikke er noen,men jeg er avogtil litt usikker på hvordan hun faktisk har det der..Jeg vet at hun ikke har det vondt,faren er glad i henne,men alikavel.

å snakke med far er helt umulig,uansett hvordan jeg ligger fram noe,går han rett i forsvar..

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Datteren min også hadde det en lang stund, trodde det var noe som plaget henne. Var vondt både her og hos far. tok henne til legen som ikke fant noe galt, men vi kuttet melk en periode, og det virket veldig bra:)

Skrevet

Sønnen min på 5 år har også mye vondt i magen. Mye sliten er han også. Så jeg tok han med til legen tilslutt. Tenkte at det er så mye som slår ut på magen. Magevondt kan jo være alt mulig. Jeg ble veldig bekymret for om han ikke hadde det noe bra i bhg.

Men det viser seg at det nok er fordi han sliter så med hard mage. Så nå har han gått på slik som smører tarmen daglig. Nå sier han ingenting om magen mer, ikke sier han at han er sliten lengere heller.

Men siden far og barnet ditt sier det så hadde jeg tatt med barnet til legen. Greit å utelukke alvorlige ting.

Skrevet

Kan det være noe hun spiser hos far som ikke hun spiser hos deg? Tenker på allergi. Mi jente fikk vondt i magen pga hun reagerte på melk og da hadde hun ofte vondt i magen rett etter ett måltid hvis det inneholdt mye melk.

Skjønner godt du er bekymret - at ett barn har vondt i magen kan bety sæ mye...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...