Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #1 Skrevet 5. mars 2012 Nå er jeg og barnefar så drittlei barnehagen eldstejenta går i. De ansatte er uprofesjonelle, sure fire av fem dager i uka, roter bort klær hele tiden og står som en gjeng med fjortiser og sladrer når ungene er ute. Siden nyttår har de rota bort 7 luer, alle av god kvalitet, godt merket både med strykelapp og sprittusj. Jeg skjønner ikke vitsen med å merke klær når de likevel slenger plaggene i nærmeste hylle. Uansett hvilke beskjeder de skal gi, så glefser de som om de har sagt det hundre ganger før og er lei av å gjenta seg. I dag ble jeg "angrepet" av tre ansatte som kjefta om at ungen ikke liker å være ute, har for lite klær og at hun bæsja seg ut idag. De gidder aldri sjekke hylla hennes i ekstra-klær skapet, så de så ikke de to ullgenserne, ene fleecegensern, to ullbukser, ullsokker, ekstra votter osv. De ble enda surere når jeg lukket opp skapet og tok ut klærne. Barnehagen har, som de fleste andre barnehager, uteområde rundt hele barnehagen. Men "bak" barnehagen får ikke ungene lov å være pga flere store steiner som ungene kan finne på å klatre på. Så å si hver gang jeg henter ungen står de voksne i grupper på 4-5 og snakker. Ungene er overalt, oppi bakken hvor de minste ikke får være alene (som de så klart er...), bak barnehagen og klatrer på steiner osv. Ei som hjalp ungen vår å kle på seg i dag når jeg kom, rykket, rev og slet i klærne til ungen for å få henne til å flytte seg/reise seg/løfte en fot osv, i stedet for å spørre henne pent. Når jeg spurte om hvorfor hun ikke kledde på seg selv, var svaret at "De hadde tenkt å komme seg ut i dag, så da måtte hun nesten ha hjelp". Når vi sa hadet og var kommet ut i bilen begynte jenta å gråte, fordi "Camilla" er så sur og klyper hele tiden. Vi har lagt merke til at jenta har vært veldig mye mer stille den siste tiden, tar lite initativ, og hver gang hun gjør noe "galt" (tipper vannglass, mister brødskiva på gulvet, tisser/bæsjer på seg osv) blir hun kjemperedd og begynner å gråte. Vi har sagt at det gjør jo ingenting, og får oftest til svar at "Camilla" ble sur når hun gjorde det i barnehagen, og kjefta. Vi har aldri hørt noe om at ungen er vanskelig, tverr eller frekk, så kan ikke helt se for meg at det er derfor "Camilla" er streng (?!) med jenta. Vi har derimot hørt at hun er snill, høflig (sier takk for maten, vær så snill, kan du hjelpe meg), og kjempemorsom for de andre ungene å leke med. Alt dette som har foregått siden hun begynte der i høst, i tillegg til andre hendelser med andres barn gjør at vi nå seriøst vurderer å ta henne ut av barnehagen. Sånn, det var dagens utblåsning.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #2 Skrevet 5. mars 2012 Har du snakket med bhg lederen om dette? Tatt det opp med foreldrekontakten?
lioness* Skrevet 5. mars 2012 #3 Skrevet 5. mars 2012 Hadde nok tenkt det samme om jeg var deg. Men først ville jeg laget leven ved å gå til leder, evt. eiere/kommunen. Slik kan ikke barnet ditt ha det.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #4 Skrevet 5. mars 2012 Bytt barnehage!!! Jeg gjorde det, var som og komme til HIMMELEN!! ) Vi er nå superfornøyde. Bytta til en barnehage vi hadde hørt mye bra om, angrer ikke et sekund. Hvilken by ligger denne bhg i om jeg tør å spørre? Er nok ikke samme bhg vi brukte, da de var flinke på å ikke rote vekk klær der, og ikke sure sånt sett...men myyye annet som ikke fungerte...utrolig dårlig barnehage (base barnehage)
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #5 Skrevet 5. mars 2012 Hadde tatt ut barnet på flekken, samt ringt kommunenen i morgen den dag! Sånn skal da ikke et barn ha det i bhg.! Om det er så ille som du beskriver skjønner jeg ikke at dere ikke har reagert før. Nå når barnet deres også begynner å vise tegn til mistrivsel må dere hverfall ta det seriøst.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #6 Skrevet 5. mars 2012 Ja, vi har tatt opp dette på foreldresamtaler, både med ansatte og alene med bhg-leder. "Dessverre så forsvinner klær av og til, og det eneste vi kan gjøre er å håpe at de som fikk med seg feil plagg tar det med tilbake" var svaret på at klær forsvinner. Hun skulle ta opp med "Camilla" måten hun behandlet ungen på. Og hun skulle så klaaaart snakke til alle ansatte om skravlingen ute. En mnd siden, og ingenting er forandret.
Gullungen <3 Skrevet 5. mars 2012 #7 Skrevet 5. mars 2012 Hørtes ikke veldig bra ut. Finn ut hvem som er leder av ForeldrenesArbeidsUtvalg og ta det opp med den personen. Om det er slik som du beskriver så er det nok flere foreldre som opplever dette. Jobber i barnehage selv og hadde en kollega oppført seg sånn så hadde jeg reagert kraftig! Man har som foreldre mye man kan si og kreve av barnehagen.
Gjest meg mamma? Skrevet 5. mars 2012 #8 Skrevet 5. mars 2012 Hjelpes, høres ut som en spesiell barnehage. Høres ut som om det er flere enn denne Camilla som er problemet, hvordan var det før hun begynte? er hun assistent eller pedleder? Går jo ikke an å kjefte og være sure. åssen folk er detta. Når du sier bhg leder, hvem mener du da, pedleder eller styrer? Hvis det er styrer og det fremdeles ikke skjer noe, så gå videre med det. Er det privat eller kommunal barnehage? Spør mye nå, men prøver å få et helt bilde av barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #9 Skrevet 5. mars 2012 Hjelpes, høres ut som en spesiell barnehage. Høres ut som om det er flere enn denne Camilla som er problemet, hvordan var det før hun begynte? er hun assistent eller pedleder? Går jo ikke an å kjefte og være sure. åssen folk er detta. Når du sier bhg leder, hvem mener du da, pedleder eller styrer? Hvis det er styrer og det fremdeles ikke skjer noe, så gå videre med det. Er det privat eller kommunal barnehage? Spør mye nå, men prøver å få et helt bilde av barnehagen. Aner ikke hvordan det var før hun begynte, hun var der når jenta begynte der forrige høst. Hun er assistent. Barnehageleder, altså styreren snakket jeg med. Dette er en privat barnehage. Ei venninne av meg jobber der, og hun er ufattelig stolt over denne barnehagen. Har spurt henne om "Camilla", og fått inntrykk av at hun er sur mot de fleste, voksne som barn. Fatter ikke hvorfor hun jobber der..
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #10 Skrevet 5. mars 2012 Hvor er denne barnehagen? Det må jo meldes fra, tenk på alle de stakkars barna som blir forsømt der.
Marias26 Skrevet 5. mars 2012 #11 Skrevet 5. mars 2012 Oj, her var det mye å ta tak i, skjønner jeg. Jeg ville nok enten ringt styrer og snakket med henne, eller bedt ped.leder om en foreldresamtale snarest. Dette er noe barnehagen bør ta tak i med en gang. De er jo der for dere og ungene. Det er i alle fall det de skal være! Dersom du ber om en foreldresamtale, settes det av ca. 1/2 time der du kan snakke fritt med ped.leder. Da har du tid til å snakke ut om alt det som plager deg, og be dem ta tak i problemene snarest! Dersom du synes det er vanskelig, er det kanskje lettere å ta kontakt med styrer? Da kaller hun inn ped.leder etterpå, og drøfter problemene med henne. Så får hun ta det videre til assistentene. Nå har kanskje fristen for å søke om overflytting gått ut, så jeg ville nok hatt litt is i magen. Men jeg ville absolutt truet med å ta ungen ut av barnehagen dersom det ikke blir en endring. Dersom det enda er tid igjen før fristen går ut, ville jeg nok vurdert det. For man skal jo ha en god følelse når man leverer ungen i barnehagen. Man skal vite at ungen har det bra og trives. Og ikke minst skal man ha tillit til de som skal passe barnet.
Gjest meg mamma? Skrevet 5. mars 2012 #12 Skrevet 5. mars 2012 Hjelpes, høres ut som en spesiell barnehage. Høres ut som om det er flere enn denne Camilla som er problemet, hvordan var det før hun begynte? er hun assistent eller pedleder? Går jo ikke an å kjefte og være sure. åssen folk er detta. Når du sier bhg leder, hvem mener du da, pedleder eller styrer? Hvis det er styrer og det fremdeles ikke skjer noe, så gå videre med det. Er det privat eller kommunal barnehage? Spør mye nå, men prøver å få et helt bilde av barnehagen. Aner ikke hvordan det var før hun begynte, hun var der når jenta begynte der forrige høst. Hun er assistent. Barnehageleder, altså styreren snakket jeg med. Dette er en privat barnehage. Ei venninne av meg jobber der, og hun er ufattelig stolt over denne barnehagen. Har spurt henne om "Camilla", og fått inntrykk av at hun er sur mot de fleste, voksne som barn. Fatter ikke hvorfor hun jobber der.. Dette går jo ikke an. Siden den er privat så kan dere gå over styrer (hvis ikke hun er eier da) og til eier. Ofte så er det veldig mye de ikke vet. Forlang å få snakke med de eller så ville jeg tatt henne ut. Hvis det er sånn at hun er sur mot de fleste, så har hun jo ikke noe der å gjøre. Men din venninne har heller ikke lov til å fortelle deg noe om Camilla selv om hun skulle vite noe.Bare så synd at det ofte er vanskelig å bli kvitt sånne folk. Hvordan er de andre voksne rundt barnet ditt da? Jobber selv i barnehage, og jammen med så detter det utrolig mye rart inn i barnehagene
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #13 Skrevet 5. mars 2012 utifra hva du skriver så burde du ta tak i dette med barnehagen, krev at det skjer noe, og det der og da. si som det er, barnet ditt er rett denne camilla. vi har hatt problemer i barnehagen, startet etter bare 3 uker. barnet vårt ble mobbet, og de voksne gjorde ingenting, barnet mitt ble også slått foran meg og en voksen, men den voksne gjorde ingenting. det har jeg tatt. bestyrer og jeg har en samtale ca hver 6 uke nå, det fordi sønnen vår ville til slutt ikke i barnehagen, han ble slått,sparket, lugget flere ganger dagli. jeg holdt barnet mitt hjemme fra barnehagen en dag også. da ringte jeg og sa som det var. barnet ville ikke i barnehagen, det fordi han ble slått hele tiden. var lei seg. de måtte da ta tak i dette. etter dette begynte det og skje ting.
Bittelille'12 Skrevet 5. mars 2012 #14 Skrevet 5. mars 2012 Huff og huff.. Jeg er selv ped.leder i barnehage og blir lei meg når jeg hører at det finnes slike barnehager der ute.. Hvis det ikke blir bedre når du har tatt det opp med styrer så råder jeg deg til å bytte barnehage. Sikkert andre barnehager i området som er mye bedre. Barnehagen er til for barna (og foreldre) og skal ikke være en stressende og kjeftende tilværelse. Den skal oppmuntre til lek, læring og glede. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #15 Skrevet 5. mars 2012 Denne "Camilla" heter ikke tilfeldigvis Anne? Hun hørtes nemlig kjent ut, og mitt barn skal ALDRI NOENSINNE til en barnehage hvor denne dama jobber. Kjempesint, kjempestreng og totalt ubrukelig på barneoppdragelse slik jeg ser det.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #16 Skrevet 5. mars 2012 Det finnest mange dårlige barnehager der ute. Om styrerene ikke evner å se situasjonen i egen barnehage, er de nok ikke i stand til å ta det innover seg om en forelder kommer med en klage. Gå høyere, sannsynligheten for at noen bryr seg er veldig liten :-)
Margarita -- Skrevet 5. mars 2012 #17 Skrevet 5. mars 2012 Kjære vene, jeg hadde ALDRI sendt ungen min dit!!! TA fri fra jobb, sykemeld deg, ta ferie, samme hva, men ungen kan jo få varige men av å behandles slik! Ikke minst skades alvorlig. Jeg blir vettskremt når jeg hører sånt. Takk gud for min fantastiske barnehage!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå