Gå til innhold

Anmelde noen for ærekrenkelse....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eksen til svogeren min har laget en maaaasse problemer for meg på jobben, blant bekjente, venner og familie! Ho har spredd løgner om meg til alle. Jeg føler at de fleste vil ikke ha noe med meg å gjøre! Sliter med å få meg jobb og føler at ho har med det å gjøre! Nå har ho flyttet vekk herfra. Ho flyttet vekk da det ble slutt med svogeren min. Jeg bor i en bygd og alle kjenner alle her. Veldig trasig når ho har spredd rykter om meg som ikke er sant engang. Jeg vet at ho har sagt til folk at jeg har baksnakket masse dritt om dem. Det er ikke sant. Forige jobben jeg hadde har ho sagt både til arbeidskollegaen mine at jeg ikke gjør jobben min. At jeg ikke vasker gulvet i basen når jeg hadde nattevakt og at jeg ikke vasker koppan ordentlig! Det har ho sagt til både arbeidskollegaene mine og andre folk! Det er ikke sant engang. Ho har brudd taushetsplikta si mange ganger og fore til ei venninne som bor i samme bygge mens ho hadde nattevakt og hadde ansvar for pasienter. Kan jeg anmelde ho for ærekrenkelse? Jeg sliter her jeg bor pga ho.... Trasig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eksen til svogeren min har laget en maaaasse problemer for meg på jobben, blant bekjente, venner og familie! Ho har spredd løgner om meg til alle. Jeg føler at de fleste vil ikke ha noe med meg å gjøre! Sliter med å få meg jobb og føler at ho har med det å gjøre! Nå har ho flyttet vekk herfra. Ho flyttet vekk da det ble slutt med svogeren min. Jeg bor i en bygd og alle kjenner alle her. Veldig trasig når ho har spredd rykter om meg som ikke er sant engang. Jeg vet at ho har sagt til folk at jeg har baksnakket masse dritt om dem. Det er ikke sant. Forige jobben jeg hadde har ho sagt både til arbeidskollegaen mine at jeg ikke gjør jobben min. At jeg ikke vasker gulvet i basen når jeg hadde nattevakt og at jeg ikke vasker koppan ordentlig! Det har ho sagt til både arbeidskollegaene mine og andre folk! Det er ikke sant engang. Ho har brudd taushetsplikta si mange ganger og fore til ei venninne som bor i samme bygge mens ho hadde nattevakt og hadde ansvar for pasienter. Kan jeg anmelde ho for ærekrenkelse? Jeg sliter her jeg bor pga ho.... Trasig...

Ja det kan du, hvis du har bevis for eller noen som kan bekrefte at hun har sagt de tingene. Jeg anmeldte eksen til min samboer da hun serverte grove løgner om meg til flere. Anbefaler deg å gjøre det, så blir andre litt mer oppmerksom på den dama, og kanskje hun blir såpass skremt at hun slutter med det.

Skrevet

Kan jeg gjør det også når det er over ett år siden? Jeg fikk bare høre mer og mer nå som ho har sagt om meg! Og det plager meg enormt. Det er mange som er oppmerksom på ho her. det går en masse rykter om ho siden ho har vært utro og har anmeldt svogeren min for vold mot ungan sine som også er løgn! Men ho bor ikke her og har ikke med dei folka som bor her å gjøre. Men siden ho har sagt til andre at jeg feks ikke gjorde jobben min på jobben og ikke vaska osv... Hadde d vært sant har ho jo taushetsplikt og ikke lov å si noe sånt? Gjør ho seg ikke straffbar med å si noe sånt og enda verre når det er løgn? Jeg må innrømme at da jeg begynte med den jobben så kunne jeg ikke mye. Hadde aldri jobbet med sånt før og gjorde en del ting feil i begynnelsen som jeg lærte etterhvert. Så jeg hadde krangel med to personer en gang for dem mente at jeg ikke gjorde jobben min. Dem kjeftet meg ut. Jeg forklarte at jeg har nettopp begynt i denne jobben og er ny. En kan ikke kunne alt med engang! Jeg fikk kjeft for at jeg glemte å ha dopapir på doen og at det en morgen ikke gikk fort nok da jeg jobbet og skulle ha tre pasientene klar til det og det klokkeslettet men som skrevet så var jeg ny! Ho dama som spredde rykter om meg fikk høre det og gjorde alt mye verre. Ho baksnakket meg bak ryggen min til arbeidskollegaene og sa til andre folk at jeg ikke gjorde jobben min. Jeg kan sikkert skaffe vitner som kan bekrefte det ho har sagt om meg! Vi har vært venninner og ho har gått bak ryggen min og spredd løgner om meg...

Skrevet

Glem det. Du kan sikkert anmelde henne, men hva vinner du på det? Jeg kan nesten garantere deg at saken blir henlakt. Slike ting du beskriver støtet vi på alle sammen fra tid til annen. Litt selvforskylt, litt misforståelser og litt overdrivelsre fra noen som ikke liker deg.

Ikke tror jeg hvorvidt en annsatt har vasket gulvet eller ikke er omfattet av noen taushetsplikt heller.

Skrevet

Du har sikkert rett. Det er ikke bare det at ho har sagt at jeg ikke har vasket gulvet!. Ho har sagt at jeg ikke gjorde jobben. Fikk arbeidskollegaene mot meg. At dem ikke skal like meg. Ho eine var tom forbanna på meg for at ho sa ting om meg som ikke stemte. Ho har laget faenskap for meg både på jobben og blant bekjente og i familien:( Kun for å lage livet surt for meg. Når det går rykter om en på bygda blir du ikke kvitt det så lett. Ho har sagt at jeg baksnakker folk og jeg snakker stygt om dem. Det er jo ikke sant. Jeg føler at folk vil ikke ha med meg å gjøre pga ho.

Ellers har ho jo brutt taushetsplikta si når det gjelder pasientan på jobben der vi jobbet. Fortalte til andre om pasientan... ting som ikke er lov å si. er ikke det straffbart?

Skrevet

Du har sikkert rett. Det er ikke bare det at ho har sagt at jeg ikke har vasket gulvet!. Ho har sagt at jeg ikke gjorde jobben. Fikk arbeidskollegaene mot meg. At dem ikke skal like meg. Ho eine var tom forbanna på meg for at ho sa ting om meg som ikke stemte. Ho har laget faenskap for meg både på jobben og blant bekjente og i familien:( Kun for å lage livet surt for meg. Når det går rykter om en på bygda blir du ikke kvitt det så lett. Ho har sagt at jeg baksnakker folk og jeg snakker stygt om dem. Det er jo ikke sant. Jeg føler at folk vil ikke ha med meg å gjøre pga ho.

Ellers har ho jo brutt taushetsplikta si når det gjelder pasientan på jobben der vi jobbet. Fortalte til andre om pasientan... ting som ikke er lov å si. er ikke det straffbart?

å bryte taushetsløftet er straffbart. Kan du bevise dette har du en sak, kan du ikke bevise det, så glem det!

Skrevet

Hadde du ikke skrevet at denne galne kjerringen hadde flyttet, så hadde jeg trodd at vi hadde bodd i samme bygd.

Hadde en eks venninne som holdt på slik som denne damen som du beskriver.

Vet av erfaring at det ikke er lett, det er vel så godt som umulig å riste av seg usanne , påførte "egenskaper", men du får prøve å leve slik at du gjør ryktene hennes til skamme.

En dag vil det slå tilbake til henne selv,men det kan ta tid, sånne gale folk kan holde det gående i åresvis, før de får smake sin egen medisin..

Skrevet

Det er sant #7. Det kan ta tid. Ho har holdt på sånn hele tiden jeg kjenner ho. Sku ønske at jeg hadde aldri møtt denne dama! Ho har ødelagt alt for meg her og vet ikke hva jeg skal gjøre. I tillegg er jeg jo innflytter og det er jo ikke så lett å bli akseptert her som innflytter men vanskeligere når ei gal kjerring sprer så masse rykter og løgner om meg:( Folk kjenner meg ikke men tror på ryktene og jeg kan ikke gjøre noe. Føler at jeg får meg ikke noe jobb lenger fordi folk misliker meg:( Jeg har mammaperm. nå og er ikke ute etter noen jobb men jeg tenker framover og er livredd at jeg ikke finner meg en jobb etter permisjonen min er over og at vi kanskje må flytte pga det...

Jeg har vitner at ho har brytt taushetsplikta si. Mange som har hørt ho snakke om pasientene på jobben. Ho jobber ikke lenger der. Ikke jeg heller men kan jeg anmelde ho for det likevel?

Skrevet

Det du beskriver er ærekrenkelse og mobbing. Hadde dere jobbet sammen fremdeles kunne du ha gjort noe med det, men du har nok lite å vinne på å anmelde henne.

Ta tiden til hjelp, og forsøk å snakke med noen du vet sprer positivt sladder videre til andre, så vil det nok bli bedre etterhvert. På jobb ville jeg ha snakket med denne kollegen som fikk høre alt sladderet, og bedt om en samtale med ledelsen og tatt opp at du har blitt utsatt for dette, og er redd det påvirker deres vurdering av deg og ditt arbeid.

Skrevet

Eller hva med å invitere noen av sambygdingene til kaffeslabberas, og si at du har en del du gjerne vil snakke med dem om? Men pass da på å fokusere på å forsvare deg selv, fremfor å angripe og sverte henne for mye.

Skrevet

Tusen takk for svar:) håper det blir bedre etterhvert:) bare dumt at jeg ikke gjorde noe mot dette før...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...