Mø schæl! Skrevet 5. mars 2012 #1 Skrevet 5. mars 2012 Jeg ringte sykehuset i dag morges fordi jeg det siste døgnet har kjent litt lite liv, og tenkte at det kunne være greit å få undersøkt. Så jeg kommer meg ned til sykehuset, blir satt med ctg - og alt ser greit ut, men de vil likevel undersøke med ultralyd (for fjerde gang dette svangerskapet, pga. mistanke om økt fostervannsmengde). Der ser de plutselig en udefinerbar mørk flekk, og flere timer senere, og mange undersøkelser av div. leger, så viser det seg at jenta i magen har en cyste på den ene eggstokken. Jeg er gravid i uke 37, og legene var ganske sikre på at de ville sette meg igang for å få henne ut så fort som mulig for å redde eggstokken hennes. Etter siste legekonsultasjon, hvor overlegene diskuterte ultralydbildene, fikk vi så kontrabeskjed: det blir ikke igangsetting da cysten allerede hadde ødelagt eggstokken til vår lille baby, og det var rett og slett kommet for sent. Buhu, stakkars lita jente. Ble trøstet med at hun fint kunne klare seg med EN eggstokk, og at det var særdeles liten fare for at den andre også ville bli "angrepet". Cysten var visstnok i hovedsak kommet pga. hormonpåvirkninger fra meg, og den kunne ha vært kommet i løpet av få uker. Jeg var på ultralyd for 2,5 uke siden, og fikk ikke beskjed om noe da. Noe som er ganske bittert å tenke på, siden eggstokken da mest sannsynligvis kunne ha blitt reddet. Jaja. Dette skal vel gå bra, håper jeg. Men er det noen som har erfaring med dette, har vært borti noe liknende?
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #2 Skrevet 5. mars 2012 Oi, det var trasig Men jeg har litt godt nytt å komme med. En venninne av meg har bare en eggstokk og hun er lykkelig mamma til 3 barn. Krysser fingrene for jenta di og lykke til med fødsel
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #3 Skrevet 5. mars 2012 En kollega har bare en eggstokk og tre barn.