Mø schæl! Skrevet 5. mars 2012 #1 Skrevet 5. mars 2012 Jeg ringte sykehuset i dag morges fordi jeg det siste døgnet har kjent litt lite liv, og tenkte at det kunne være greit å få undersøkt. Så jeg kommer meg ned til sykehuset, blir satt med ctg - og alt ser greit ut, men de vil likevel undersøke med ultralyd (for fjerde gang dette svangerskapet, pga. mistanke om økt fostervannsmengde). Der ser de plutselig en udefinerbar mørk flekk, og flere timer senere, og mange undersøkelser av div. leger, så viser det seg at jenta i magen har en cyste på den ene eggstokken. Jeg er gravid i uke 37, og legene var ganske sikre på at de ville sette meg igang for å få henne ut så fort som mulig for å redde eggstokken hennes. Etter siste legekonsultasjon, hvor overlegene diskuterte ultralydbildene, fikk vi så kontrabeskjed: det blir ikke igangsetting da cysten allerede hadde ødelagt eggstokken til vår lille baby, og det var rett og slett kommet for sent. Buhu, stakkars lita jente. Ble trøstet med at hun fint kunne klare seg med EN eggstokk, og at det var særdeles liten fare for at den andre også ville bli "angrepet". Cysten var visstnok i hovedsak kommet pga. hormonpåvirkninger fra meg, og den kunne ha vært kommet i løpet av få uker. Jeg var på ultralyd for 2,5 uke siden, og fikk ikke beskjed om noe da. Noe som er ganske bittert å tenke på, siden eggstokken da mest sannsynligvis kunne ha blitt reddet. Jaja. Dette skal vel gå bra, håper jeg. Men er det noen som har erfaring med dette, har vært borti noe liknende?
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #2 Skrevet 5. mars 2012 Oi, det var trasig Men jeg har litt godt nytt å komme med. En venninne av meg har bare en eggstokk og hun er lykkelig mamma til 3 barn. Krysser fingrene for jenta di og lykke til med fødsel
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #3 Skrevet 5. mars 2012 En kollega har bare en eggstokk og tre barn.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #4 Skrevet 5. mars 2012 En venninne av meg har kun en eggstokk og hun ble gravid etter noen måneders prøving:)
Mor Løvehjerte Skrevet 5. mars 2012 #5 Skrevet 5. mars 2012 Der kan du se: Det ordner seg for snille jenter! Lykke til med det forestående!
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 5. mars 2012 #6 Skrevet 5. mars 2012 Å uff leit å få beskjed om! Skjønner du er lei de nå på lille jentasine vegne,Men jeg har kun en fungerende eggstokk, og den andre kommer det å går cyster på til stadighet og jeg har endrometriose, og fikk beskjed om at jeg er steril.. Men tydeligvis ikke og 2 mnd etter jeg fikk vite dette var jeg veldig så gravid gitt og fastlegen min ga meg streng beskjed om å være nøye med prevensjon etter fødsel for jeg var da veldig så fruktbar!! Jeg har en datter på straks året, og fler blir det bok med tiden om jeg da fremdeles kan men jeg har iallefal en imot alle odds! Liten solskinns historie
bitthen Skrevet 5. mars 2012 #7 Skrevet 5. mars 2012 Har ikke vært borti at barn har fått det i mors liv om det er det du mener. å få cyste på eggstokken er ganske vanlig, kjenner mange som har fått det. Uansett, jeg har bare en eggstokk og det er ingen ting i veien med det altså. Kroppen er fin slik, den ene eggstokken jobber for to, og å bli gravid var absolutt ikke noe problem.
Mø schæl! Skrevet 5. mars 2012 Forfatter #8 Skrevet 5. mars 2012 Tusen takk for svar, snille jenter :-)! Det hjelper godt å høre solskinnshistorier nå, og at flere av dere kjenner til / selv har kun en fungerende eggstokk. Var liksom bare så trasig en start på livet! Men innser at det kunne ha vært MYE verre, og at vi skal være takknemlige for at det andre ser bra ut inni der :-)!
LillaGorilla♥♥ Skrevet 5. mars 2012 #9 Skrevet 5. mars 2012 Jeg har begge eggstokkene intakte, men bare en som fungerer som den skal. Jeg har et barn på 3 år, og har vært gravid tilsammen 4 ganger. Dessverre har jeg også mistet 3 ganger, men dette har ingenting med min ikke-fungerende eggstokk å gjøre. (Forøvrig har jeg dessuten en cyste på den eggstokken som faktisk fungerer- men har som nevnt blitt gravid likevel.) Så dette tror jeg foreløpig ikke du skal bekymre deg så mye for.
rosa og en blå Skrevet 5. mars 2012 #10 Skrevet 5. mars 2012 Klart du tar det tungt. Hadde jeg også gjort. Jeg kan dessverre ingenting om eggestokker. Men mener å ha lest en plass at kroppen ofte kan favorisere en eggstokk, spesielt om den ene er i litt dårlig form Så tenker det skal gå bra. Evt kan hun jo få hjelp til å bli gravid med dagens teknologi. Så lenge det ikke har noe å si for å ruge og føde en baby
Gjest 00000 Skrevet 5. mars 2012 #11 Skrevet 5. mars 2012 Huff da, ikke moro å få beskjed at det er noe med babyen i magen. Men, gått å høre alle her si at ting fungerer helt fint med en eggstokk. Lykke til med fødselen
Vossafår Skrevet 5. mars 2012 #12 Skrevet 5. mars 2012 Skjønner veldig godt sorgfølelsen en får på barnets vegne. Håper du greier å tenke på det positive i det hele. Det er heldigvis noe hun kan leve med og som ikke gir henne daglige problemer. Venninna mi har en eggstokk og den snurret seg da hun hadde klamydia. Vi startet babyprøvingen samtidig. De fikk raskt invilget prøverør og vi brukte naturens måte. Vi brukte 8 pp på å bli gravid, hennes egg satt på første forsøk og vips filk vi baby ca samtidig. Dette vil gå så fint atte! Tenk så vakker hun vil være når hun kommer ut, frisk og fin lov meg å ikke ha skyldfølelse. Det vil ødelegge gleden din, å det er bortkastet energi og humør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå