<3 mine søte små<3 Skrevet 5. mars 2012 #1 Skrevet 5. mars 2012 http://www.amandaprosjektet.org ble rørt da jeg leste historien on amanda.. bli med å hjelp.. strikk til krampa tar deg..
Gjest mphs Skrevet 5. mars 2012 #2 Skrevet 5. mars 2012 Har strikket en del allerede, men skal strikke enda mer. Gjør det mellom andre prosjekter. Nå må jeg strikke ny bhg genser til yngste.
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 5. mars 2012 #3 Skrevet 5. mars 2012 Jeg så også dette, og er godt igang med et lyseblått teppe i dobbel perlestrikk.. Hadde ikke babyull liggende, men noe annet ullgarn, men de skrev at all ull var velkommen... Men lue, strømper og votter bør nok være i babyull slik at den lille ikke klør.. Men hvor leverer vi det vi har strikket?
Musemorbr / Skrevet 5. mars 2012 #4 Skrevet 5. mars 2012 Håper alle som kan strikke bidrar. Men hva skal vi som ikke kan strikke gjøre? Tror jeg må kjøpe garn til noen som kan.
Nimas Skrevet 5. mars 2012 #5 Skrevet 5. mars 2012 (endret) Får takke alle som deltar i dette prosjektet. Mitt første møte med min sønn var også mitt første møte med amandaprosjektet. Vi fikk vårt første barn 6 uker for tidlig, når jeg endelig fikk møte han for første gang hadde han ett flott teppe, sokker og lue som varmet han. Det er noe spesielt med de første plagget, og jeg glemmer aldri da sykepleieren fortalte oss om at dette var strikket og donert via amandaprosjektet. Vi kom til sykehuset uten en tråd,hverken oss selv eller vår lille, det føltes godt at han fikk sitt eget. Jeg blir alltid litt rørt av både historien bak og det faktum at noen hadde viet sin tid til dette formålet. Idag har vi pleddet i sengen og han bruker alltid å kose seg i søvn ved å gni det til ansiktet Takk til alle som deltar,det har hatt enorm betydning for vår familie Endret 5. mars 2012 av Nimas
Toolose Skrevet 5. mars 2012 #6 Skrevet 5. mars 2012 Jeg venter et prematurbarn som blir født 5 uker før tiden, og har lest mye om amandaprosjektet. Har kjøpt garn fra nøstebarn, og har strikket 6 luer, 4 par votter, 7 par sokker, 3 helsetepper (mulig de ble litt for store) Man blir vel litt ekstra engasjert da man selv venter premature barn. Alle klær er skylt gjennom nå, og leverer de til Riksen den dagen jeg skal ta keisersnitt, og kanskje jeg har strikket litt mer til da )
elskerlivet Skrevet 5. mars 2012 #8 Skrevet 5. mars 2012 Jeg har veldig lyst å hjelpe. Men har overhodet ikke økonomi til garn nå...vet at det er små plagg det er snakk om men vi sliter skilkelig og må kutte alt som kuttes kan..og da blir desverrre ikke dette noe jeg kan nå...men ser noen over her skrev om ønsket om å kjøpe garnet til noen som kunne strikke? Jeg eelsker å strikke så om noen vil kjøpe garn så strikker jeg
Hønemor30 Skrevet 5. mars 2012 #9 Skrevet 5. mars 2012 Jeg har veldig lyst å hjelpe. Men har overhodet ikke økonomi til garn nå...vet at det er små plagg det er snakk om men vi sliter skilkelig og må kutte alt som kuttes kan..og da blir desverrre ikke dette noe jeg kan nå...men ser noen over her skrev om ønsket om å kjøpe garnet til noen som kunne strikke? Jeg eelsker å strikke så om noen vil kjøpe garn så strikker jeg Jeg kan ikke strikke, så om du vil strikke kjøper jeg gjerne garnet altså! :-)
<3 mine søte små<3 Skrevet 5. mars 2012 Forfatter #10 Skrevet 5. mars 2012 men.. en ting jeg lurer litt på hvor stort/lite skal et teppe bli være? hvor mange masker til sokker osv:) er ikke vandt med å strikke så smått
Gjest mphs Skrevet 5. mars 2012 #11 Skrevet 5. mars 2012 http://nosteblogg.blogspot.com/2011/09/bittelite-strikk-til-eit-godt-fremal.html http://www.hekleogstrikkeoppskrifter.com/2011/07/17/strikking-for-amandaprosjektet/ http://www.tovefevang.no/?p=490 http://puttekassa.blogg.no/amandaprosjektet.html Og mer om dere googler
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 6. mars 2012 #12 Skrevet 6. mars 2012 men.. en ting jeg lurer litt på hvor stort/lite skal et teppe bli være? hvor mange masker til sokker osv:) er ikke vandt med å strikke så smått Teppet skal væer 30 *40 cm -ikke større Det fordi det skal kun ligge oppå barnet, barnet skal ikke pakkes inn i det. Ang luer, sokker og votter så kunne en strikke etter oppskrift på dukkeklær. Jeg tenkte jeg skulle se om jeg fant noe i boken til babyborn...
<3 mine søte små<3 Skrevet 7. mars 2012 Forfatter #13 Skrevet 7. mars 2012 dukkeklær:) ingen dum ide.. tror eg skal kjøpe ein oppkriftbok:) gleder meg til eg får lønn.. skal shoppe garn:)
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2012 #14 Skrevet 7. mars 2012 Jeg kan ikke strikke i det hele tatt, men har en mamma og bestemor som strikker masse sokker og pledd som de gir til sykehus og amanda prosjektet. Har selv fått sokker til min nyfødte svake og syke gutt fra det prosjektet. De varmet veldig.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2012 #15 Skrevet 7. mars 2012 Kan en sende dette..? Og i tilfelle hvor..? Er sykemeldt et par månder til og kunne gjerne ha strikket litt
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2012 #16 Skrevet 7. mars 2012 Fannt det forresten på facebook Der var det også mye info om oppskrifter ++, ligger oppe til høyre under dokumenter. Da er det bare til å handle inn litt babyull da
lille sprelle Skrevet 7. mars 2012 #17 Skrevet 7. mars 2012 Husk å strikke SMå luer. Vår hadde en hodeomkrest på 31 og vi var veldig glade for å kjenne en som kunne ordne luer i en fei. Ellers, om det er noen som har/får premature - HM og polarn og pyret har greie prematurklær. Omslagsbodyer i ull er topp. jeg tror man får tak i det på barnas hus og baby shop
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå