Gå til innhold

Putin. Liker ikke dette her...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen er god for 500 milliarder og har enorm makt.

Han var kun en KGB agent.

Synes vi bor litt for nær Russland.

Jeg er ikke et nevrotisk menneske som er redd for 2012 og slikt.

Men har en dårlig magefølelse over at den mannen er ved makten igjen :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men han har ikke bombet oss i de forrige presidentperiodene, så hvorfor i denne?

Skrevet

En maktglad mann, tror ikke han er ute etter verden, men styre og regjere sitt eget land slik at han kan underkue de som bor der, det er nok deilig for han.

 

Kanskje bedre for oss at han sitter ved makten....om ikke så hva skulle han kunne finne på med alle milliardene sine om han ikke hadde noe å gjøre lenger??

 

Tror det er bedre å bo i Norge enn i Russland uansett, du får trøste deg med det.

Skrevet

Første perioden var opprustning. Stille før stormen tror jeg.

Skrevet

Jeg får en klump i magen hver kan jeg ser ham i avisene i disse dager.

Skrevet

Norge har aldri vært i krig med Russland. Nord-Norge har hatt handel med russerne over flere hundre år, og sovjetiske styrker hjalp Norge å jage Hitler. Mens Tyskland har Norge vært i krig med TO ganger, og svært mange nordmenn ble drept/ødelagt under den siste krigen. Likevel ønsker nordmenn hjertelig velkommen tyske bobilturister som (ikke alle men mange) ikke gidder å handle noe som helst i Norge og klager på hvor dyrt alt er. Samtidig som russere (inkludert meg) som kommer til Norge, jobber, deltar på dugnad i idrettslag +++ blir kalt for russerhorer, mafia og får spørsmål hvor mye vodka de drikker og hvor mye balalaika de spiller. Skjønner ikke helt logikken her jeg...

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Norge har aldri vært i krig med Russland. Nord-Norge har hatt handel med russerne over flere hundre år, og sovjetiske styrker hjalp Norge å jage Hitler. Mens Tyskland har Norge vært i krig med TO ganger, og svært mange nordmenn ble drept/ødelagt under den siste krigen. Likevel ønsker nordmenn hjertelig velkommen tyske bobilturister som (ikke alle men mange) ikke gidder å handle noe som helst i Norge og klager på hvor dyrt alt er. Samtidig som russere (inkludert meg) som kommer til Norge, jobber, deltar på dugnad i idrettslag +++ blir kalt for russerhorer, mafia og får spørsmål hvor mye vodka de drikker og hvor mye balalaika de spiller. Skjønner ikke helt logikken her jeg...

 

En faktafeil her: Norge har vært i krig med Tyskland 1 gang. Norge var ikke involvert i 1. verdenskrig. Ellers sier du mye fornuftig ang Norges forhold til både Tyskland og Russland, men at mange også i Norge etterhvert frykter Putin, det forstår jeg godt. Jeg tror også at Putin er en farlig, maktsyk mann. Så lenge han "bare" er maktsyk og ikke psyk, så tror jeg likevel verdensfreden er trygg, men den jevne russer får nok ikke bedre verken levestandard eller høyere innflytelse.

Skrevet

Jeg tenker å tror at han han vel ikke værre en andre presidenter, mange stoler heller ikke på Obama.

 

Jeg er enig med #8 . det blir nok ikke bedre for den vanlie russer.

Skrevet

Vi i Norge har ikke noe å frykte fra andre enn Russland, slik situasjonen er nå.. Så det er kanskje en ide å følge litt med..

 

Jeg har reagert på en ting.. Synes de ofte i det siste har testa dette "fly-alarm-systemet", og jeg synes faktisk det bør opplyses ganske kraftig om at forskjellige pipelyder betyr forskjellige ting.

De gamle veteranene og andre som opplevde andre verdenskrig har nok stålkontroll på hva som betyr hva, men jeg har ikke snøring! Visste ikke før her om dagen at det var forskjell på lydene.. Har aldri hørt noe om det, og ikke tenkt tanken av meg selv.. :P

Skrevet

De høye herrer på Stortinget mener visst vi ikke har noe å frykte.

Jævla korrupte smådjevler - legger hovedflystasjonen til Ørlandet, hvor flyene har laaang reisevei for å avskjære russerne når de kommer flyvende nedover norskekysten. Og det gjør de relativt ofte, for å teste beredskapen vår.

 

Giske, Barth Eide og alle suppegjøkene har null peiling, eller så er de bare beordret til å være korttenkte...

Skrevet

Å sammenligne han ned andre presidenter er feil. Han er mye farligere enn som så.

500 milliarder. Det er ikke lønnen hans. Men et maktspill på høyt og kynisk nivå. Han har trakket over mange for å komme dit han er nå.

Skrevet

Jeg er mer redd det islamske brorskapet, enn putin.

Skrevet

Det islamske brorskapet er farlig ja. Men de er og blir ressurssvakt. Og driver dermed med verdens skitneste krigføring; terror. Fælt der det skjer. Men de vi aldri greie å innta en by i vesten.

 

Putin derimot har all verdens ressurser, forskere, makt og midler til å gjøre akkurat det han vil, når han vil. Om han vil kan han sette fyr på hele Norge på noen sekunder.

DET kan ikke det muslimske brorskapet.

Skrevet

Men hva tenker dere om Iran/Usa/Israel situasjonen da?? Jeg synes den er mer skremmende! Tenker 3. verdenskrig hver gang jeg leser noe om det...

Skrevet

Poenget er at Putin er rikere enn Iran, USA og Israel til sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...