Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #1 Skrevet 5. mars 2012 Lurer på hva dere her inne tenker om dette.. Jeg er trebarnsmor, 36 år, og minstemann er 8 mnd. Jeg går og lurer på om jeg skal ha en baby til, eller om jeg er ferdig.. Føler meg ikke helt ferdig, men innser at om jeg skal ha flere barn kan jeg ikke vente for lenge.. Hvis jeg blir gravid om et halvtårs tid, vil jeg få barn nummer 4 mens jeg fortsatt er 37. Er dette galskap? Klarer man å ta vare på og følge opp fire barn? Har man råd til det? Og eg jeg for gammel??? hva tenker dere??? Jeg er sånn i tvil, men er redd for å bli 40 og tenke at toget har gått..
magica fra tryll Skrevet 5. mars 2012 #2 Skrevet 5. mars 2012 Det går fint vettu:) Har selv 6 barn, 3 av dem små. Fikk siste som 44-åring. Ønsker meg ett til...
Kaisa75 Skrevet 5. mars 2012 #3 Skrevet 5. mars 2012 Wow! Fantastisk! Jeg blir veldig imponert :-) Jeg synes egentlig det er herlig med storefamilier, selv om 4 definitivt er grensen for meg! Jeg har fast stilling og ok inntekt.. Jeg og barnefaren har vært gift i mange år og har et godt og trygt forhold. Vi har stort nok hus og skulle jo kunne klare dette.. Men da må vi også si i fra oss ferier, barnevakt (hvem vil passe 4 barn?) og egentid.. Ny bil vil vi måtte trenge.. det blir nok trangt noen år.. men det er det kanskje verdt... :-) takk for svar!
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #4 Skrevet 5. mars 2012 Jeg lurer på hvorfor du vil ha flere barn? De vil jo ikke ha flyttet ut før du er nærmere 60. Hehe:) og du, toget har jo ikke GÅTT?! Du har jo tre fra før
Kaisa75 Skrevet 5. mars 2012 #5 Skrevet 5. mars 2012 Takker for reflektert svar :-) Du har naturligvis rett, jeg kan ikke angre når jeg er 40 år, siden jeg tross alt har tre fantastiske barn. Må gruble litt på dette... Noen sa til meg (etter å ha fått barn nr 3) at du vet når du er ferdig. Jeg trodde jeg skulle få den følelsen nå, men har ikke fått den... Kanskje er det bare hormoner.. + veldig trist å tenke på at det er siste gang jeg skal ha min egen baby i armene, når nr tre nå vokser til.. Skal man følge hjertet eller fornuften? Fornuften sier nok, hjertet sier ja takk flere :-D
magica fra tryll Skrevet 5. mars 2012 #6 Skrevet 5. mars 2012 Jeg har funnet ut at å følge hjertet, gir meg de største gledene. Tenker at vi er forskjellige, og at noen faktisk ønsker flere barn enn "standarden", og trives med det de fleste anser som "galskap" Hvis du legger merke til hva de med mange barn skriver her inne, virker de veldig fornøyde med sitt valg. jeg synes det er fantastisk å tenke på at jeg skal ha min store,deilige familie rundt meg i enda mange år til. -Og graviditet, fødsel og spebarnstid synes jeg er helt magisk:) Og all min tid er egentid,-den kan jo ikke være noen annens....Og den er fyllt med det som betyr aller mest for meg.
Kaisa75 Skrevet 5. mars 2012 #7 Skrevet 5. mars 2012 Herlig svar! Ja, jeg kjenner mange familier med mange barn selv, og de er jo alle veldig lykkelige og velfungerende. Et valg man tar, som du sier.. Det blir mindre egentid, men kjære vene så herlig det er å ha alle disse små menneskene rundt seg! Det beste som finnes :-) og jeg gruer meg jo bare til de skal flytte ut ;-) (lenge til enda da)
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #8 Skrevet 5. mars 2012 Lurer på hva dere her inne tenker om dette.. Jeg er trebarnsmor, 36 år, og minstemann er 8 mnd. Jeg går og lurer på om jeg skal ha en baby til, eller om jeg er ferdig.. Føler meg ikke helt ferdig, men innser at om jeg skal ha flere barn kan jeg ikke vente for lenge.. Hvis jeg blir gravid om et halvtårs tid, vil jeg få barn nummer 4 mens jeg fortsatt er 37. Er dette galskap? Klarer man å ta vare på og følge opp fire barn? Har man råd til det? Og eg jeg for gammel??? hva tenker dere??? Jeg er sånn i tvil, men er redd for å bli 40 og tenke at toget har gått.. Hei du. Fikk min første som 36 åring jeg. Og vurderte noen år om vi skulle få fler, men nå er jeg 40 og gravid igjen. Tok to pp forresten. Så hvis du vil ha flere så kan det nok være at muligheten er der i ennå noen år. Og til det du egentlig spør om, hvis dere har overskudd og lyst på en til hvorfor ikke? Er vel trivelig med en stor familie.
Sweetpea Skrevet 5. mars 2012 #9 Skrevet 5. mars 2012 Antall barn er ikke galskap før du selv føler det, og kanskje knapt nok da I vårt moderne samfunn har det en stund vært "normalt" med to barn og tre kanskje for de vågale, nå ser det ut til at situasjonen endres mer og mer, mange ønsker seg flere, antagelig fordi mor og far deler mer på ansvar for barn, jobb og husarbeid slik at det er praktisk mulig og overkommelig. For min del var jeg fornøyd med mine to helt til nå, men etter å ha vært alene i 5 år møtte jeg en fantastisk mann og da begynte lysten på flere å komme. Min familie har bortimot avskrevet meg som gal, og i grunnen i det hele tatt fordi min nye mann har 3 små barn annenhver helg og jeg har mine to annenhver uke, dette mener de og mange med dem er mer enn nok, hva skal vi med en til? Er lei av å skulle rettferdiggjøre våre valg, vi vet vi vil og har kapasitet til det og som voksne mennesker er det da opp til oss å avgjøre.........gleder oss til vårt nye nurk
Kaisa75 Skrevet 5. mars 2012 #10 Skrevet 5. mars 2012 Lurer på hva dere her inne tenker om dette.. Jeg er trebarnsmor, 36 år, og minstemann er 8 mnd. Jeg går og lurer på om jeg skal ha en baby til, eller om jeg er ferdig.. Føler meg ikke helt ferdig, men innser at om jeg skal ha flere barn kan jeg ikke vente for lenge.. Hvis jeg blir gravid om et halvtårs tid, vil jeg få barn nummer 4 mens jeg fortsatt er 37. Er dette galskap? Klarer man å ta vare på og følge opp fire barn? Har man råd til det? Og eg jeg for gammel??? hva tenker dere??? Jeg er sånn i tvil, men er redd for å bli 40 og tenke at toget har gått.. Hei du. Fikk min første som 36 åring jeg. Og vurderte noen år om vi skulle få fler, men nå er jeg 40 og gravid igjen. Tok to pp forresten. Så hvis du vil ha flere så kan det nok være at muligheten er der i ennå noen år. Og til det du egentlig spør om, hvis dere har overskudd og lyst på en til hvorfor ikke? Er vel trivelig med en stor familie. Takk for fint svar! Og lykke til med graviditeten! Det blir jo flere og flere som er nærmere 40 år eller mer som får barn.. Ikke så uvanlig lenger.. Jeg vil ikke at det skal bli for stort gap mellom barna mine i alder, så for min del tror jeg det blir når jeg er 37 eller aldri :-)
Kaisa75 Skrevet 5. mars 2012 #11 Skrevet 5. mars 2012 Antall barn er ikke galskap før du selv føler det, og kanskje knapt nok da I vårt moderne samfunn har det en stund vært "normalt" med to barn og tre kanskje for de vågale, nå ser det ut til at situasjonen endres mer og mer, mange ønsker seg flere, antagelig fordi mor og far deler mer på ansvar for barn, jobb og husarbeid slik at det er praktisk mulig og overkommelig. For min del var jeg fornøyd med mine to helt til nå, men etter å ha vært alene i 5 år møtte jeg en fantastisk mann og da begynte lysten på flere å komme. Min familie har bortimot avskrevet meg som gal, og i grunnen i det hele tatt fordi min nye mann har 3 små barn annenhver helg og jeg har mine to annenhver uke, dette mener de og mange med dem er mer enn nok, hva skal vi med en til? Er lei av å skulle rettferdiggjøre våre valg, vi vet vi vil og har kapasitet til det og som voksne mennesker er det da opp til oss å avgjøre.........gleder oss til vårt nye nurk Helt enig med deg! Hvorfor skal en rettferdiggjøre sine valg, så lenge en vet en klarer det selv! :-) Lykke til!
5 søte små blir til 6 Skrevet 5. mars 2012 #12 Skrevet 5. mars 2012 galskap? da må isåfall jeg settes i køen for innleggelse : her er de i alderen 9-7-6-4år og vi skal ha en til i august altså nummer 5. hjelp jeg må være krakilsk, kniiiiiiiiis. peis på, artig med barn. trenden med større barnefamilier vokser igjen
Kaisa75 Skrevet 5. mars 2012 #13 Skrevet 5. mars 2012 [quote name=4barn+en til ' timestamp='1330955974' post='144053489] galskap? da må isåfall jeg settes i køen for innleggelse : her er de i alderen 9-7-6-4år og vi skal ha en til i august altså nummer 5. hjelp jeg må være krakilsk, kniiiiiiiiis. peis på, artig med barn. trenden med større barnefamilier vokser igjen Herlig! Kos deg!!
Appelsinpiken Skrevet 5. mars 2012 #14 Skrevet 5. mars 2012 Hvor gamle er barna dine da? Min mor fikk fire barn på 11 år, og barnevakt var sjelden noe problem. Er kanskje også lettere å "sette bort" to og to enn alle tre om dere skal på reisefot uten barn. I tillegg passer det fint med oss soskena, da det aldri er en som faller utenfor
Kaisa75 Skrevet 5. mars 2012 #15 Skrevet 5. mars 2012 Hvor gamle er barna dine da? Min mor fikk fire barn på 11 år, og barnevakt var sjelden noe problem. Er kanskje også lettere å "sette bort" to og to enn alle tre om dere skal på reisefot uten barn. I tillegg passer det fint med oss soskena, da det aldri er en som faller utenfor Barna er 5 år, 4 år og minsten er 8 mnd, så de er tette i alder. Tror du har rett i at man bør sette bort to og to.. Jeg tenker også litt på at minsten ikke skal føle seg utenfor
JenteOgGutterMamma! Skrevet 5. mars 2012 #16 Skrevet 5. mars 2012 Jeg sier at hvis du ønsker et barn til så må du prøve på det... Man angrer ikke på dei barna man får, men kan angre bittert i ettertid om man likevel ønsket et barn til og ikke i det minste prøvde på det! Vi har 6 barn er 44 år og alle med samme mann, og har fått dei 3 siste mens jeg var 38, 42 og 43 år, og jeg ble gravid på 1 forsøk like etter at jeg fylte 43 selv om jeg ammet også på natten ennå! Elsker å gå gravid, selv om jeg har hatt bekkenplager dei 2 siste svangerskapene.... det er som Magica skriver over her at det å gå gravid, få barn og se dem vokse og gro er helt magisk, og kunne gjere hatt maange flere!!! Det blir en livstil med mange barn, her er det aldri kjedelig og alle barna har utrolig mye glede av hverandre uansett alder og kjønn, så ønsker du flere så anbefaler jeg deg sterkt ti å øprøve på det! Lykke til!
*venter en liten gutt feb* Skrevet 5. mars 2012 #17 Skrevet 5. mars 2012 jeg har ei vennine som venter barn nr 6, så alle har forskjellige meninger der
Kaisa75 Skrevet 5. mars 2012 #18 Skrevet 5. mars 2012 Jeg sier at hvis du ønsker et barn til så må du prøve på det... Man angrer ikke på dei barna man får, men kan angre bittert i ettertid om man likevel ønsket et barn til og ikke i det minste prøvde på det! Vi har 6 barn er 44 år og alle med samme mann, og har fått dei 3 siste mens jeg var 38, 42 og 43 år, og jeg ble gravid på 1 forsøk like etter at jeg fylte 43 selv om jeg ammet også på natten ennå! Elsker å gå gravid, selv om jeg har hatt bekkenplager dei 2 siste svangerskapene.... det er som Magica skriver over her at det å gå gravid, få barn og se dem vokse og gro er helt magisk, og kunne gjere hatt maange flere!!! Det blir en livstil med mange barn, her er det aldri kjedelig og alle barna har utrolig mye glede av hverandre uansett alder og kjønn, så ønsker du flere så anbefaler jeg deg sterkt ti å øprøve på det! Lykke til! Fantastisk! Blir så imponert og inspirert av dere med så mange barn! og det er jo virkelig det mest fantastiske her i verden Vi får se hva vi bestemmer oss for, men har uansett fått mange fine inspill her! Tusen takk alle sammen!
Dolis Skrevet 5. mars 2012 #19 Skrevet 5. mars 2012 vi har fire barn, og har akkurat bestemt oss for at vi kommer til å gå for nr 5 Jeg har også venta på den 'jeg er ferdig'-følelsen som venninnene mine snakker om, men den har jeg altså ikke kjent noe til vi har plass nok og fast inntekt selv om den ikke akkurat er så høy... vi reiser riktignok ikke mye, en ukes ferietur i året (alle 6) og ei kjærlighetshelg uten barn bevilger vi oss. å vokse opp med mange søsken er kjempeflott, både jeg og barnefaren er fra store familier. selvsagt er det hektisk til tider, men det finnes ikke noe bedre enn å ha så mange å elske <3
Mammaigjen<3 Skrevet 6. mars 2012 #20 Skrevet 6. mars 2012 vi har fire barn, og har akkurat bestemt oss for at vi kommer til å gå for nr 5 Jeg har også venta på den 'jeg er ferdig'-følelsen som venninnene mine snakker om, men den har jeg altså ikke kjent noe til vi har plass nok og fast inntekt selv om den ikke akkurat er så høy... vi reiser riktignok ikke mye, en ukes ferietur i året (alle 6) og ei kjærlighetshelg uten barn bevilger vi oss. å vokse opp med mange søsken er kjempeflott, både jeg og barnefaren er fra store familier. selvsagt er det hektisk til tider, men det finnes ikke noe bedre enn å ha så mange å elske <3 Jeg har også slitt med å finne den følelsen, men den kjenner ut til å være innen rekkevidde, vi venter nummer 7 ( alle med samme mann), å når skatten kommer, er vi ferdige med produksjonen <3 vi er begge 36 år.
Fru.Vestavind Skrevet 6. mars 2012 #21 Skrevet 6. mars 2012 Neida, ingen galskap i det;) I og med at ungane er 5år, 4år og 8mnd (om eg ikkje les feil?), så trur eg den yngste ville satt pris på å ha eit søsken på litt "egen alder". For dei to eldste som er meir jamngamle vil gjerne vere litt meir knytta til kvarandre enn til den yngste, vil eg tru. Vi var 4søsken då eg vaks opp. Og sjølv om eg og lillebroren min krangla mykje(mest pga personlegheit:P), så var vi bestevennar i oppveksten. Han var kun 1år yngre enn meg, i motsetning til søstrene mine, som var 6 og 8år eldre. Så her var dei to eldste mykje i lag, og vi to yngste i lag. Veldig kjekt med mange barn! Så om du lurer på om du har lyst på ein til, så vil du nok ikkje angre på det;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå