Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #1 Skrevet 5. mars 2012 Jenta mi dro på besøk til ei nabojente i forrige uke. Da jeg skulle hente henne, kom moren ned trappen. Hun lå med omgangssyken. Jeg ble litt forferdet da jeg skulle hente, og fik vite dette. For hadde jeg visst det på forhånd hadde hun ikke fått gå inn der. To dager senere våkner jenta mi med omgangssyken. Inkubasjonstiden er 12-48 timer. Jeg blir bare så irritert på at hun slapp henne inn, og utsatte henne for smitte. Det skulle vært min avgjørelse. Jeg møter på henne titt og ofte, og vi har en grei tone. Ville dere sagt noe? Jeg vil bare ikke at det skjer igjen, på en slik unødvendig måte. Det er for galt at jeg skal følge en 9 år gammel jente når hun skal besøke venner også, når det er like rundt hjørnet.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #2 Skrevet 5. mars 2012 Jeg ville nok ikke sagt noe til familien. Men synes det var veldig unødvendig av henne å slippe inn datteren din på besøk når det var masse smitte i huset. Kan du ikke få jenta di som er ganske stor på 9 år til å spørre selv/ dra når hun får høre at noen er syke? Regner ikke med hun har lyst til å bli syk.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #3 Skrevet 5. mars 2012 Du ville ikke det nei.. Ja, hun kan jo det. Men kjedlig å "spørre i døra" om noen er syke hvis hun skal på besøk også. Dumt at hun skal måtte bekymre seg for det, er jo de voksnes ansvar dette. HI
Gjest Antarctica Skrevet 5. mars 2012 #4 Skrevet 5. mars 2012 Mora skulle ha sagt fra at de ikke tok imot gjester når de har sykdom i huset, og sagt til jenta at hun var hjertelig velkommen en annen dag. Det er vanlig høflighet.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #5 Skrevet 5. mars 2012 Ja, selvfølgelig skulle hun ha sagt det. Hadde jeg gjort selv, og jeg tar det som en selvfølge at andre gjør det samme. Men nei..Kan tydeligvis ikke stole på det lenger. HI
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #6 Skrevet 5. mars 2012 Ville ikke sagt noe. Men tenkt mitt hadde jeg!
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #7 Skrevet 5. mars 2012 # 2 igjen her Du må jo selvsagt kjenne på selv om du vil si noe eller ikke. Men personlig ville jeg ha latt være, men er litt konfliksky av meg, og sier sjelden ifra direkte om det ikke er noe som virkelig plager meg. Livet har også lært meg at "folk" ofte verken eier folkeskikk, kan nødvendige sosiale koder eller høflighet. Folk er rett og slett bare veldig forskjellige.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #8 Skrevet 5. mars 2012 Ville ikke sagt noe direkte, men for eks i en samtale med mor si "huff, ja jenta mi måtte jo være vekke fra skolen/hjemme i to døgn etter omg syken pga smitte, men det er jo viktig å hindre smitte. Er glad de fleste praktiserer 48 timers-regelen".... eller noe sånt? da burde hun jo ta hintet og bli litt flau??
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 5. mars 2012 #9 Skrevet 5. mars 2012 Neste gang du treffer henne, kan du jo spørre henne om hun er iform igjen - og så nevne at jenta di blei syk etter besøket hos dem;-) Ville ikke sagt noe særlig mer jeg. Smitte finnes overalt, så hun kunne jo lett fått det på skolen også. Men skjønner tankegangen din. Hadde ikke sluppet folk inn på besøk ved omgangssyke! Folk er forskjellige, det kan være hun syns det var greit at barnet hennes var opptatt med leking for å avlastes litt..?
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #10 Skrevet 5. mars 2012 Jenta mi fortalte meg i kveld at hun sa det til moren selv i dag hun faktisk, siden hun støtte på henne i oppgangen her. Jenta mi sa noe sånt som at det var dumt hun var inne hos dem imens det var sykdom der, for hun ble syk etterpå. Da hadde hun svart "Nei, du kunne ikke fått det fra meg etter så kort tid nei. Det der er bare noe som går det." Makan altså...Kjenner jeg blir provosert!! Men da blir det vel dumt om jeg sier noe. Håper hun tenkte seg litt om etter det da ihvertfall! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå