Gå til innhold

Flere som venter tredjemann?


Bebisslykke

Anbefalte innlegg

Det sies at 3 svangerskap glir man igjennom, glemmer at man er gravid og gleder seg ikke på samme måte..

 

Vel..jeg gleder meg enormt og har lyst å kjøpe babyklær og barnevogn og altannet med engang:) Babyshop skriker etter meg og jeg kan ikke vente med å fortelle til de to eldste at de skal få en bror eller søster.

 

Jeg er 7 uker på vei da, så får vente litt med det meste..:)

 

Jeg har tatt vare på klær som var brukendes etter de 2 andre, men det kom muggel på de i boden, så de gikk stort sett rett i bosset..:(

 

Ingen kvalme, bare sterk lutesans, ømme pupper, strekker i magen og rydde og vaske galskapen er igang:)

 

Sluttet å røyke på dagen jeg fant ut jeg var gravid, så er litt rastløs og bruker masse tid på dans, for å slippe å sitte stille og lengte etter røyk..

 

Uansett, hadde vært kjekt å høre litt om hva dere andre flergangsfødende tenker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei..

er og i mitt 3 svangerskap.

har begynt å se litt på klæri butikken, går rundt og stryker litt på magen. det er jo veldigt tidlig. er selv 7 uker.

eg har vore veldig dårlig, svimmel, hodepine, kvalme, oppkast osv..

så eg merkes at eg er gravid.

kan ikke gjøre at alt eg vil. husarbeid må eg bare sette litt på vent til eg blir bedre. inntil videre tar mannen av den delen som eg pleier å gjøre.

eg sluttet å røyke den dagen eg fant ut at eg var gravid. har ikke hatt lyst på siden.

men puppan er jo blitt 10 ganger større allerede no.. de er jo som meloner!!! :)

 

og en ting til eg lure på, når er det egentlig rette tiden til å sei til de andre barna at de skal få en søster eller bror...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg er også i mitt 3 svangerskap. Det var ikke helt planlagt, men det går seg vel til ;) Jeg på min side gruer meg litt til å fortelle de to andre at det blir et søsken til, da eldstemann på 6 år egentlig har sagt at han ikke ville ha noen flere ;) Minstemann er 3 år, nesten 4 når hun blir storsøster.

 

Formen min har vært crap de siste to ukene, influensa får vel ta den største skylden, men kvalme og ikke matlyst har gjort det ekstra tungt. Er på bedringens vei nå og håper på normal uke i forhold til jobb og alt. Er litt spent på hvordan det blir med hvedag, tidlig opp og levere barn etter en uke sykmelding. Men vi får tro vi kommer oss greit igjennom. Er 9 uker på vei.

 

Hvor gamle er barna deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er i mitt tredje svangerskap, 9+3 uker på vei. Vi har allerede fortalt de to andre ungene om at jeg er gravid. De er 7,5 år og 3,5 år. Har vært utrolig dårlig fra uke 5 og til dags dato. Orker ingen ting, kvalme med oppkast - føler meg rett og slett "syk". Derfor fortalte vi det tidlig, ungene var nemlig bekymret for meg.

 

Jeg har merket svangerskapene mer for hver gang. Første gang var det bare en fornøyelse, uten plager helt til uke 36, da jeg ble satt i gang pga alvorlig svangerskapsforgiftning. Bortsett fra det, så var det å gå gravid helt topp for meg:)

 

Med andremann var det litt mer plager, men ikke så veldig mye. Kvalme kunne forekomme hvis jeg ble sulten, men greide å kontrollere det ved å spise masse gulrøtter mellom måltidene.Litt høyt blodtrykk i uke 30, men det stabiliserte seg etterhvert.

 

Nå er det verre. Håper bare at plagene avtar i 2. trimester. Jeg er lei av å ikke orke noen ting. Sover 2-3 timer på sofaen hver dag i tillegg til 9 timer nattesøvn.

 

Men alt i alt så gleder vi oss voldsomt til oktober :) Men føler for tiden at det er veeeeeeeeldig lenge til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt med svar:)

 

Jeg tror det er helt individuelt når man ønsker å si det til barna og det er ikke noe fasit på det.

Jeg personlig ønsker ikke at alle i barnhagen deres og mine foreldre skal få vite det ennå, og det er veldig vanskelig for de å holde det hemmelig... dessuten syns jeg detville vært trist hvis jeg mistet, nå når jeg er i disse kritiske ukene, så venter til vi er safe:)

 

Mine barn er 3 og 6 år.

 

Jeg var ikke kvalm med 1, som er jente men derimot litt kvalm med 2 som er gutt. mener jeg har hørt at det peker mot jente hvis man er kvalm, men stemmer altså ikke med mine forgående svangerskap. Altså 0 kvalme denne gangen og, men kan jo komme. Kjenner et snev av det hvis jeg er sulten, men det er så lite at jeg må le og blir litt glad for det betyr jo at jeg er Gravid;)

Derimot hadde jeg høyt blodtrykk og svangerskapsforgiftning med begge barna, så trene og spise sunt er det jeg håper skal holde det i sjakk denne gangen, slik at jeg unngår det igjen.

 

Føler også at det er veeeeldig lenge til fødsel. Første milepæl nå er 12 uker. så går det nok fortere etter det, syns jeg å huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her er tredjemann på vei og det er så stas. Har to jenter 5 og snart 3 år, så er så klart spent på om det blir jente eller gutt denne gangen? Er 9+2 i dag, ser fram til å bli ferdig med de første 12 ukene:-) skal på ul om to uker og har tenkt å fortelle om babyen i magen etter det. Formen er bedre enn noen gang, ikke vært kvalm i det hele tatt, bare veldig trøtt. Var kvalm et par uker med de to andre så jeg har vært heldig sånn sett:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bærer også nr 3, men lengre på vei enn dere - 35 uker og slimproppen gikk i dag i tillegg til at jeg har hatt masse maserier siden uke 30. Ventet med å fortelle barna til vi hadde vært på tidlig UL i uke 12 (3 SA mellom nr 2 og 3), og de har ventet i evigheter nå ;) De er snart 8 og 6.

 

Hadde trodd jeg skulle være så avslappet og nyte tredje svangerskap, men har heller vært litt småhysterisk og stressa over alt som kan gå galt ;) Og så var jeg litt uforberedt på at tredjemann visstnok ofte er en luring og det er helt vanlig med masse kynnere og maserier. Men - ikke alle som har det slik, da ;)

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3. Svangerskap her også (+at vi har 4 sa).

Trodde jeg skulle seile glatt gjennom alle 9 mnd, da jeg ikke har hatt spesielle plager de andre gangene ;)

Sitter nå her da med 70% sykemelding og bekkenløsning ...ikke gøy. Kjempe hønemor i tillegg ;)

Sårt å føle seg til null nytte (pga bekken). Og trøttheten gir seg da ikke!!

 

Fortalte det til 2 storesøsken når jeg var uke 15. Hadde da vært på 2 tidlige ultralyder.

Uke 27 nå :) og gleder oss til å møte livlige jenta i magen!!!

 

Stas å a fram babyklær og utstyr igjen!!!

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter også nr 3. Gleder meg stort! Og syntes det er fantastisk! Har fra før en gutt på 4 år og en jente på 1.8år. Jeg har fortalt jenta at mamma har baby i magen, men hun forstår ikke så mye av det. Broren vill jeg vente med å fortelle det til, til etter tidlig ultralyd. Jeg vet at han ønsker seg en baby mer enn noe, og skuffelsen ville blitt stor om det ikke ble noe av.

 

Er forresten i uke 8, og må si jeg føler at dette går kjempe fort!

Har ikke hatt de store plagene, litt støl i ryggen, mye mer sliten enn vanlig og kvalme som kommer i bølger. Ingen ting å klage over med andre ord.

 

Kjekt av vi er så mange som venter nr 3 !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nummer 3 er også på gang her :) har to gutter på 4og 6år. Er 10+4 og buksene er blitt for små...tenker på mye rart angående fødsel denne gangen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter oggså nr 3. Ikke helt planlagt her i gården, men det går seg vel til. Er 9 uker på vei, og er fryktelig trøtt og uopplagt. Har heldigvis sluppet kvalme så langt. Har ei jente på 6 og en gutt på 4 fra før. Fortalte til dem i går at de skulle få en lillesøster eller lillebror. De ble veldig glade. For min egen del må jeg nok bruke litt tid på å venne meg til situasjonen. Var liksom kommet litt ovenpå, og fast bestemt på at det var nok med 2. Fint å lese om andre i samme situasjon og som venter nr 3. Er dere gamle selv. Jeg er 37 og synes egentlig at jeg var begynt å bli for gammel til å få flere.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter! Gratulerer med dagen:)

 

Hvordan er formen da?

Jeg er i ganske bra form. Men merker at jeg blir veldig trøtt sånn i 13 tiden på jobb, og sliter meg igjennom de siste 3 timene..:)

Ellers sliter jeg med å konsentrere meg og er litt emosjonell. Puppene er veldig ømme og voksende.

Dessuten gjør det nesten vondt til tider med all den jobbingen livmoren driver med disse dagene. murre.

Er det fordi det er 3 gang eller hva? kan ikke huske at jeg kjente det så godt de andre gangene.

Så på TV 2s program Beretninger om begynnelser. emosjonelt.. kjente meg veldig igjen i hun som hadde hatt svangerskapsforgiftning. Så håper at det går bra denne gangen med meg og lillegull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter.

Venter nr 3 jeg også, ungene mine er 8 og 5år og denne spiren blir meget spesiell siden dette blir den siste av oss.

Kjenner dette svangerskapet er mer vanskelig enn de to forrige, mer dårlig og bekkenet har begynt å lage trøbbel allerede nå.

Er 10+3 sies det på terminkalkulatoren =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buzzers. Va faktisk litt godt å se at du er i samme situasjon som meg. Alt blir liksom litt enklere når en ikke er alene. Ser jo at du har to barn fra før som er like gamle som mine. HAr akkurat fortalt til folk rundt oss jeg er gravid. Va greit å få det gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nr 3 her også. Kom litt uventet på oss, men veldig koselig nå som vi har vendt oss til tanken :) Vi hadde alltid tenkt oss 3 barn, om ikke så kjapt etter nummer 2.

Har en gutt på snart 3 år, og en gutt på 7 måneder fra før.

 

Formen er overraskende bra. Var mye kvalm i de andre svangerskapene, nesten ingenting nå. Kanskje det blir jente denne gangen? Puppene har heller ikke vokst noe merkbart, noe de gjorde ganske kjapt de andre gangene.

 

Legen min har ultralyd, så fikk se et bankende hjerte i forrige uke. Tror jeg er uke 9 idag, men legen trodde kanskje jeg var en uke lenger på vei. Tiden vil vise :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter og nr 3 :-) har ei på 4 og en på 1 år fra før. Kom uventet her og :-) er uke 11 nå :-) har vært mye syk pluss kvalmen og rast ned noen kilo, men denna uka har vært ganske bra!

Håper at det bare kan nytes framover nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter også nummer 3.

Har en på snart 3 år og en på 17 mnd fra før:)

Jeg har virkelig merket graviditeten, vært uvel og kvalm, migrene, bekkensmerter og null energi!!!

Her blir det veldig tett, så har liksom ikke rukket å glede meg så veldig...Men det kommer!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Venter nr.3 jeg også. :) Har 2 jenter fra før,5 og 8 år. Så langt har jeg vært veldig plaget med kvalme og oppkast,Hyperemesis. Slitsomme greier! MEN gleder meg til lille kommer, i oktober! <3 Wiii :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...