Gå til innhold

å reise fra små barn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Der var diskusjon her igjen ja! Og igjen er det en del som argumenterer med at det ikke er anbefalt at man er lenger fra barna en en time pr fyllte måned. Hvor i alle dager er de anbefalingene? Det er ikke noe forskning som tyder på dette! I de fleste tilfeller der man må reise fra små babyer noen dager, og babyen er sammen med trygge gode omsorgspersoner som de kjenner godt, er det mammaen som tar mest skade av dette. En del mødre klarer ikke skille seg selv fra babyen!

Jeg synest det er helt ok, at de fleste ikke er klare for å reise fra et barn under året over lenger tid, men ikke kom med dårlige argumenter der det er barnet som blir den skadelidene! Det er stort sett mor som har seperasjonsangst, ikke babyen.

Og jeg har lest utviklingspsykologi, som en del av studier, ikke på hobbyplansom en del hysteriske dib mødre.... Sånn før det argumentet kommer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du lest noe om tilknytningspsykologi da tro...?

Uansett er det vel ikke verre enn at de som tror barnet IKKE tar skade av å bli forlatt av hovedomsorgspersonen sin reiser fra barnet, mens de som ikke vil ta sjansen IKKE gjør det.

Selv gjør jeg det ikke. Jeg vet med sikkerhet at barnet IKKE tar skade av å være sammen med meg. Mens jeg iKKE kan vite med sikkerhet at barnet ikke tar skade av det hvis jeg forlater det.

Så får andre gjøre som de selv vil.

Skrevet

Har du lest noe om tilknytningspsykologi da tro...?

Uansett er det vel ikke verre enn at de som tror barnet IKKE tar skade av å bli forlatt av hovedomsorgspersonen sin reiser fra barnet, mens de som ikke vil ta sjansen IKKE gjør det.

Selv gjør jeg det ikke. Jeg vet med sikkerhet at barnet IKKE tar skade av å være sammen med meg. Mens jeg iKKE kan vite med sikkerhet at barnet ikke tar skade av det hvis jeg forlater det.

Så får andre gjøre som de selv vil.

Ja jeg har lest tilknytningspsykologi! Og den tidligste teoriene mente at barnet tokskade av å være borte fra mor, mor og bare mor. I dag har man et mer nyansert syn, der man snakkerom hovedomsorgspersonen(ikke mor), barnets tilknyning i utgangspunktet, og ikke minst hvem som "passer" barnet mens mor er borte. Er det ukjente for barnet er det ikke positivt for barnet, men er det nære omsorgspersoner for barnet er det ikke farlig. Og selfølgelig er det forskjell på en natt eller to borte og 4uker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...