Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #1 Skrevet 5. mars 2012 har i lengre tid slitt med en durelyd i ørene, vanskelig å si hvilket øre som durer mest. Har vært hos øre/nese/hals og de fant ingenting unormalt med ørene mine. Har også vært i MR pga. plaget med hodepine samt denne duren, men heller ikke der fant de noe. har noe forkalkning i nakke samt stramme muskler i nakke og ned mot skuldrene. Har hatt en veldig stressende tid og har det fortsatt. Har også slitt med litt forhøyet blodtrykk, men går på mild medisin og det har stabilisert seg noe. Men denne vibreringen/duren i ørene vil ikke slippe taket. Det siste jeg har prøvd er akupressur, men har bare hatt en behandling ennå, så kan ikke si om det hjelper eller ei. Er det "bare" vanlig tinnitus jeg har, eller hva kan det komme av? Merker at når jeg har spilt musikk og hatt i øreplugger forverres duren. Men den er der uansett om det er stille rundt meg eller om det er mye lyder. Noen flere som har disse symptomene og hva kan det komme av? Jeg blir sprø av dette, slitsomt å høre denne monotone duren hele tiden!
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #2 Skrevet 5. mars 2012 Jeg har tinnitus, og dette høres ut som det....desverre...ikke mye å få gjort med det, annet enn å lære seg å leve med det.
AnTiLoPeSvIn Skrevet 5. mars 2012 #3 Skrevet 5. mars 2012 hvordan er den duren? Er det som om det er en svak leamus inni selve øret?
ღhælgelainnღ Skrevet 6. mars 2012 #4 Skrevet 6. mars 2012 Det er som en slags vibrator som går litt i bølger. Til vanlig når jeg er på jobb eller hjemme og har jevnt med lyder rundt meg, legger jeg ikke merke til det. Men når jeg skal legge meg for kvelden eller får det stille rundt meg, høres duren veldig godt. Det er rart at den plutselig kom over natta og har nå vart i snart et år! Jeg har ikke noe feil med hørselen min i følge hørselstester jeg har tatt. Har tenkt på om man kan finne ut noe mer ved å ta mr undersøkelse av det indre øre? Jeg har tatt mr av hodet, men der fant de som sagt ingenting. Har vært hos en akupresør og hun fant noen punkter i nakken min som var stramme og som igjen kunne føre til tinnitus
AnTiLoPeSvIn Skrevet 6. mars 2012 #5 Skrevet 6. mars 2012 høres ut som tinnitus dette. Er noe man bare må leve med
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2012 #6 Skrevet 6. mars 2012 Jeg har også tinnitus, slitsomt men ingenting å gjøre med dessverre. Jeg har et traume i øret da, antagelig etter slag mot hodet/hjernerystelse da jeg var barn, det kan gi tinnitus i voksen alder. Min øre nese hals lege sier at det forverres av stive muskler så det er veldig viktig for oss med tinnitus å få behandlet nakke og rygg. Jeg anbefaler naprapat, det hjelper på hodepinen også. Ellers blir det som du allerede har funnet ut verre av stress og mye lyd, etter en bursdag med mye lyd, høy musikk e.l. blir øresusen kraftigere og mer plagsom.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2012 #7 Skrevet 2. mai 2012 Hadde selv during og vibrering i det venstre øret i et års tid. Nå har jeg ikke hatt det på fire uker, etter at jeg begynte med store doser magnesium. Kom over et forum på nettet, og der var det en som hadde hatt problemet i 20 år. Han hadde vært til utredning for det meste, men så kom han over noen som fortalte at han trengte store doser magnesium, Jeg tok 600 mg magnesium, gikk og la meg og våknet neste morgen uten vibrasjon og during i øret. Humøret kom også tilbake etter en ukes tid...da jeg forsto at dette virket. Verdt å prøve for dere som har problemer med dette. Jeg går nå på 600 mg daglig - men den første uken tok jeg 600 mg både morgen og kveld. (Nå tar jeg kun om morgenen). Ja, du får etterhvert diare av så store doser magnesium, men for meg var det bare bagateller i forhold til plagene i øret. Diareen forsvant da jeg gikk ned til 600 mg daglig. Det er når du tar over 1000 mg daglig at magen protesterer.
Magnesium Skrevet 2. mai 2012 #8 Skrevet 2. mai 2012 ...og en ting til : Det du sier om at det blir værre etter at du har hatt plugger i ørene - det ble det på meg også, siden dette sansynligvis er en slags spasme som fremkalles. Har man for lite magnesium blir man også lydømfintlig. Magnesium roer nervebanene, og hjelper like godt mot vibrasjon i øyne og ører, som mot leggkramper og andre kramper (fks. kramper i tærne). Hadde det også, men de forsvant sammen med vibrasjonen i ørene...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå