Musemorbr / Skrevet 5. mars 2012 #1 Skrevet 5. mars 2012 Ser flere her inne skal ordne pass. Vi må det snart vi også. Får man det på dagen? Tror dere det går å ta bilde der, eller må man til fotograf? Må man i såfall bestille time?
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 5. mars 2012 #2 Skrevet 5. mars 2012 Politiet ønsker at man går til fotograf, men vi fikk tatt bilde på stasjonen, da var lillen to måneder tror jeg...du må vente på passet akkurat som med andre pass ;-)
#Ariadne# Skrevet 5. mars 2012 #3 Skrevet 5. mars 2012 Har tatt bilde på politistasjonen . Har tatt mellom 2 og 4 dager til jeg har hatt dem i posten
Gjest Kira med en av hver Skrevet 5. mars 2012 #4 Skrevet 5. mars 2012 Det kommer litt an på om de har fotoboks der eller ei. Endel småsteder har ikke det, og da må dere ta med bilde. Vi fikset pass til vår første da kun var omkring 6-7 mnd, og tok da bilde der (dette var i Drammen). De hadde fotoboks med en sånn hvit plate som kunne ligge mellom meg og barnet. Hun satt på fanget mitt, så tok vi den hvite platen mellom oss. Men det kan jo være greit å sjekke på forhånd, slik at du slipper å måtte reise hjem igjen uten pass.
Gjest Antarctica Skrevet 5. mars 2012 #5 Skrevet 5. mars 2012 Barn under 10 år skal uansett fotograferes på forhånd, fikk jeg beskjed om. De over 10 blir tatt bilde av der. Bildet skal ha lys bakgrunn og være rett forfra. Du får ikke passet på dagen, det tar noen dager.
Ragdoll Skrevet 5. mars 2012 #6 Skrevet 5. mars 2012 Du kan bare gå på en fotoforretning, de tar passbilde som du får med deg med en gang Passet er likt som alle andre, og tar like lang tid å lage. Det har bare kortere gyldighet (3 år eller deromkring)
Musemorbr / Skrevet 5. mars 2012 Forfatter #7 Skrevet 5. mars 2012 Får ta kontakt med politiet her og høre hvordan det er med foto. Det er tydligvis forskjeller etter hvor man bor. Har nemlig hørt om at voksne får passet på dagen her vi bor. Derfor jeg spurte om det. Det er ikke det at vi har dårlig tid på oss og må ha det med en gang. :-)
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 5. mars 2012 #8 Skrevet 5. mars 2012 Om du bor i Oslo så har de mange fotobokser på stasjonen her. Vi gjorde det på Grønland stasjon, var helt i orden å gjøre det der:) fikk passet i posten 2 dager etterpå. Veska var da 10 mnd
Musemorbr / Skrevet 5. mars 2012 Forfatter #9 Skrevet 5. mars 2012 Fikk ringt og sjekket, og sannelig er det forskjeller. De sa at det her er grense på 5 år for å få ta bilde der, så vi må til fotograf. Det er ok. De sa at det for tiden er høysesong og 10 dagers ventetid på å få pass, men at det stemmer at man ofte utenfor høysesong får det på dagen. Så sånn er det, om noen lurte. Det er visst best å bare ringe og spørre når forskjellene er så store.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå