Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #1 Skrevet 5. mars 2012 Hva tenker dere om sånne par? Par som må glefse og diskutere foran besøket eller i et selskap. Hvorfor klarer de ikke å vente til de er alene? Kjenner dere noen "sånne"? Hva tenker dere om de?
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #2 Skrevet 5. mars 2012 Kan man ikke være uenige om det er andre til stede? Gjelder det også mellom venninner og venner? Eller er det kun for par? Jeg tenker ikke noe over det. Er vel vanlig å være uenige av og til.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #3 Skrevet 5. mars 2012 Ja jeg kjenner sånne. Broren min og dama hans. Eller det er jo hun som er sånn. I familie-selskap med vår familie kan hun finne på å være drit sur på han, ikke gidde å svare når han spør henne om noe, sende stygge blikk, sende frekke komentarer og melder seg helt ut og sitter bare på mobilen. Høres ut som hun er 14 år, men hun er faktisk 23. Og de har en unge sammen. Og det er ikke sånn at det skjer en sjelden gang, men si ca. 70 % av gangene vi er sammen er hun sånn. Merker på han, og han har sagt selv, at han synes det er så flaut at hun oppfører seg sånn. "Hei, kom å treff dama mi! Ho er bare dritsur igjen!" Og spurte om hun pleide og oppføre seg sånn når de var med hennes familie, men det gjorde hun aldri. Da var alt alltid fint. Det lager så dårlig stemning for oss andre også, så mange ganger tenker jeg at "om ikke hun bare kunne vært hjemme, og slutte og forsure stemninga". Men men, en blir vant til alt, så nå må meg og mannen bare le av det. Men det er synd på bror min, for han har det ikke noe greit. Men lever i håpet at det skal bli bedre. For han vil ikke bare være helgepappa.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #4 Skrevet 5. mars 2012 Det er ikke vanlig å nesten hver gang man er med andre at man glefser til hverandre og må diskutere. Altså, en sjelden gang er normalt. Men nesten hver gang blir da bare ubehagelig forde rundt. Jeg synes man bør spare gjestene for glefsing og småkrangling. Normal, høflig diskutering er noe annet.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #5 Skrevet 5. mars 2012 Kan man ikke være uenige om det er andre til stede? Gjelder det også mellom venninner og venner? Eller er det kun for par? Jeg tenker ikke noe over det. Er vel vanlig å være uenige av og til. Nå var det jo ikke uenighet det var snakk om heller da... Men glefsing og diskutering. Det lager jo ofte en litt laber stemning for de andre som også er til stede. Synes selv at slikt kan vente til man er på tomanns-hånd
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 5. mars 2012 #6 Skrevet 5. mars 2012 jeg synes det blir hyklersk å holde maska og finne seg i alt offentlig, for så å dra hjem og ta det opp og kjefte. La oss si, mannen kommenterer ufint overfor dama, om hennes kropp eller noe annet. Hun må da få lov å si fra at slik går det ikke an, og ikke bare smile og la det passere. For hvis hun gjør det, så kan han synes det er greit å gjøre slik neste gang også. Men å kjefte/skrike på hverandre offentlig, er mangel på folkeskikk. Med mindre det har skjedd noe graverende. Har mannen klint med annen dame foran øyne på kona, så må hun kunne slå kraftig ned på oppførselen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå