Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #1 Skrevet 5. mars 2012 Jeg hører flere som sier at det ikke er bra for barnet om mor er stresset, ikke helt i form, osv.. Gjerne når det er snakk om røykeslutt kommer dette fram. At det er bedre at mor tar en og annen røyk enn å stresse med å slutte hvis hun ikke får til. Dette innlegget gjelder ikke røykeslutt da, bare et eksempel. For jeg lurer på hva er det som "skjer" med barnet om mor er stresset og ikke har det bra..? Jeg tenker egentlig mer på depresjon.. Når man ikke bør spise medisiner mot depresjon i svangerskap, hva er det som "skjer" med barnet når mor ikke har det bra...? Noen som vet noe om dette? Evnt er det noen gravide med depresjon som spiser medisin? Hvilken type? Hva har legen din sagt om det? Jeg har det ikke greit, slutta på medisin da jeg ble gravid, men vet ikke om jeg holder ut til svangerskapet er over, derfor jeg spør... Takknemlig for svar!
#Ariadne# Skrevet 5. mars 2012 #2 Skrevet 5. mars 2012 Du må snakke med legen din. Så finner dere ut av det sammen. Er jo ikke gunstig for barnet med en syk mor. Lykke til, det ordner seg :-) Det er vist mors stresshormoner som kan påvirke barnet negativt. Vet dessverre ikke noe mer
Hildemor fra vest Skrevet 5. mars 2012 #3 Skrevet 5. mars 2012 At mor er deprimert og sliten/ stresset vil ikke ha noe å si for barnets utvikling men det klart veldig slitsomt for deg å gjennomføre et svangerskap som er en stor påkjenning for kroppen din i seg selv. Vil anbefale deg å rådføre deg med legen om medisiner som kan hjelpe deg og være forsvarlig for barnet. Ville samtidig blitt henvist til psykolog hvis du ikke allerede har det. Ønsker deg alt godt:-)
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #4 Skrevet 5. mars 2012 Jeg var deprimert før og i svangerskapet. Gikk på zoloft, men sluttet da jeg ble gravid. Sluttet i tillegg å røyke. Hadde det helt grusomt, var så deprimert, hadde angst, mye fysiske plager også. Skal ikke ha flere barn, ble også frarådet dette grunnet min helse! Jeg fikk igangsatt fødsel 3 uker før pga lett preclampsi OG fordi jeg var psykisk utslitt!!! Tror ikke det er noen fare for baby, da jeg fikk en nydelig og frisk baby, og jeg hadde det tøft. Du må bare holde ut, ingen vei tilbake - lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå