Gå til innhold

Ville dere brukt en arvet madrass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått sprinkelseng av søsteren min. Hun gav oss også en flott madrass som har vært brukt til hennes ene sønn. Madrassen var dyr og var en slik som er allergivennlig, men jeg er i tvil om vi skal bruke den til vår sønn. Overtrekket til madrassen er vasket. Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Alimka
Skrevet

Det anbefales å ikke arve madrasser, på grunn av økt fare for krybbedød.

Jeg har kjøpt nye madrasser til hvert av barna mine, selv om vi også har hatt mulighet til å arve.

Om du velger å bruke madrassen, kjøp i alle fall en ny overmadrass. Det får du til en billig penge bl.a. på IKEA.

Skrevet

Det sies at det å arve madrass fra søsken eller fra fetter / kusine ikke er farlig med tanke på krybbedød. Så jeg ville ikke takket nei så lenge madrassen er fin og i god stand.

Skrevet

Hvordan er dette lenket opp mot hverandre? Vet de hvordan en arvet madrass kan føre til krybbedød?

Skrevet

Kan nevne at gutten vår er 5 måneder.

HI

Skrevet

Hva er forskjellen på å arve fra fetter/kusine og å arve etter naboen? Det kan jeg egentlig ikke skjønne..

Skrevet

Iom at sønnen min er 5 måneder så er vel faren for krybbedød betraktelig redusert?

HI

Skrevet

Faren for krybbedød er sterkt redusert, og så lenge det er et trekk på madrassen som kan vaskes, ville jeg ha bruk den. Jeg bruker arvet madrass fra søskenbarn til min lille. Vi har kjøpt ny overmadrass og vasket trekket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...