Anonym bruker Skrevet 4. mars 2012 #1 Skrevet 4. mars 2012 Vet jo ikke om man kan kategorisere det som svangerskaps problem/plage, men er kun i svangerskapet jeg opplever dette. Problemet ligger da i dette: Sliter med ekstrem fuktighet ved truseliningen på innsiden av lårene, har prøvd alle typer truser, for å finne noe som funker greit, så jeg slipper problemet. Dusjer jo daglig, og skifter jo undertøyet da også, bruker truseinnlegg, men har ikke noe veldig med ekstra utflod, så er ikke det som er grunnen, og det lukter ikke som svette heller, blir bare fuktig, lukter ikke noe av det. Det fører til iritert/sår hud, og det kan til tider bli så ille at jeg må bruke hårføneren i stedenfor toalettpapir, fordi det er for vondt å bruke. Har tatt det opp med jordmor, men hun hadde ingen råd ang dette, har også vært hos lege og testet om det kan være sopp eller lignende, men det er det da ikke. Nå er det på slutten av svangerskapet, og det er blitt så ille at det har startet å verke, dette til tross for at jeg til og med har prøvd å gå uten truse, i håp om at det er truseliningen som er problemet, så jeg kunne finne alternativ. Er det noen som har opplevd lignende? Eller som kanskje har noe tips? Det er utrolig vondt og ubehagelig. Samtidig er jeg konstant små redd for at samboeren skal oppdage det, og tro jeg har noe sykdom eller noe :-/
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2012 #2 Skrevet 4. mars 2012 prøv å "smøre" deg inn med potetmel eller talkum... det hjalp for meg... og prøv å bruke boxer som går litt ned på lårene...
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2012 #3 Skrevet 4. mars 2012 Huff ja, dette var kjente saker, dessverre. Er også gravid nå, og opplever dette som et økende problem nå i svangerskapet - men jeg har det også utenom. Det blir som en form for "brannsår" på en måte, fryktelig ubehagelig og vondt. Når det står på som verst, pleier jeg å gjøre en av to: 1. Smøre meg med sinksalve, ta på en av mannens boksere (evt. kjøp deg en damebokser som går nedover lårene, og som er "stram" oppe) og la det virke over natta. 2. Bokstavelig talt legge meg til å skreve, pudre med potetmel og ta på bokser som i punkt 1. Det er mer behagelig å gå med potetmel enn sinksalve, så det også også an å gå med på dagtid. Noe jeg ikke har forsøkt, er å bruke deodorant uten parfyme på disse stedene (jada, yammi, jeg vet...) - og håpe at dette stopper fuktigheten. Jeg bruker iallfall deodorant under puppene nå under svangerskapet, for DER blir det fuktig, gitt! Huff - jeg har som du ser dessverre ikke noe vidunderoppskrift til deg, men bare noen småtips. God bedring - og lykke til videre i svangerskapet :-)!
cindy85 Skrevet 4. mars 2012 #5 Skrevet 4. mars 2012 ALoevera? Hvis du blir sår..jeg sliter med eksem og har brukt mye aloevera gel og til og med aloevera juice, kanskje det hjelper..
Tauriel Skrevet 4. mars 2012 #6 Skrevet 4. mars 2012 Jeg hadde noe lignende problem... Jeg brukte sånn store kompress og tørket godt, så gjorde jeg rent etterpå med "sårrens" (kommer ikke på i farta hva det het, men flasken er hvit og blå). Så smurte jeg fuktighetskrem inni mellom... Her forsvant det etter en stund
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2012 #7 Skrevet 4. mars 2012 Takk for tips dere Da må jeg nok ut å kjøpe bokser i morgen da, samboeren sine blir nok ALT for små for meg i livet og lårene.. Skal kjøpe inn både potetmel og alovera, muligens satse på å kjøpe zinksalve også.. Har jo prøvd å holde det tørt med potetmel før, men når man har på seg de normale trusene, så gnager det jo bare værre, tengte ikke på muligheten med boxere..
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2012 #8 Skrevet 4. mars 2012 Potetmel, bokser på dagtid (evt disse netting bokserne man bruker på sykehuset - de får du kjøpt på apoteket) og ellers viktig å la det få "lufte" seg. smør med sink om natten og ligg uten truse. Hjemme kan du også gå uten truse og helst skjørt slik at det blir mest mulig luftig....
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2012 #9 Skrevet 4. mars 2012 Jeg hadde noe lignende problem... Jeg brukte sånn store kompress og tørket godt, så gjorde jeg rent etterpå med "sårrens" (kommer ikke på i farta hva det het, men flasken er hvit og blå). Så smurte jeg fuktighetskrem inni mellom... Her forsvant det etter en stund Pyrisept?
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2012 #10 Skrevet 4. mars 2012 Siste løsning kan være Cavilon. Dette er et type plaster som sprayes på lyskene. Dette innebærer at du må vaske, tørke med hårføner, spraye på cavilon, deretter tørke med hårføner igjen til det er helt tørt. Et kjærringråd er jo f.eks linkluter, viktig og unngå friksjon. Og lange boksere er lurt...
maxim Skrevet 4. mars 2012 #11 Skrevet 4. mars 2012 potetmel er bedre enn zinksalve, spesielt på dagtid hvor det legger seg mellom hudfolder og det bare blir mer fuktig, potetmel tørker
Tauriel Skrevet 4. mars 2012 #12 Skrevet 4. mars 2012 Jeg hadde noe lignende problem... Jeg brukte sånn store kompress og tørket godt, så gjorde jeg rent etterpå med "sårrens" (kommer ikke på i farta hva det het, men flasken er hvit og blå). Så smurte jeg fuktighetskrem inni mellom... Her forsvant det etter en stund Pyrisept? Den ja
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2012 #13 Skrevet 4. mars 2012 Hvorfor i alle dager bruker du truseinnlegg???? Det er jo det som skaper problemet. La det være, bruk bomullstruser(eller ingen truse), og så ser du hva som skjer Hvor er naturen blitt av, i alt vi kan velge å kjøpe? Jeg blir litt oppgitt over sånne merkelige problemer, tydeligvis skapt av reklame.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #14 Skrevet 5. mars 2012 Bruker truseinnlegg nå i den siste tiden, grunnet mindre fostervannslekasjer. Men dette problemet oppsto en god stund før jeg startet med truseinnlegg. Forstår ikke helt hvordan det kan være problemet, når problemet ser ut til å ligge ved det å gå med truser som legger seg inntil huden på innsiden av lårene.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 5. mars 2012 #15 Skrevet 5. mars 2012 Potetmel store deler av tiden, og så litt Inotyol. Og minst mulig bruk av truser- må du, så bruk boxer.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #16 Skrevet 5. mars 2012 Er bare ikke så lett å bruke boxer, når man har fått beskjed av jordmor å bruke truseinnlegg for å lettere kunne følge opp fostervannslekasjen. Men skal uansett dra ut og handle det i dag, så får man se om man finner en smart løsning på det hele
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå