Frenzia Skrevet 4. mars 2012 #3 Skrevet 4. mars 2012 De fleste jeg kjenner har blitt gravide etter en fuktig kveld. Så en flaske vin, kanskje?
ellen-propellen Skrevet 4. mars 2012 #5 Skrevet 4. mars 2012 Forlat er anbefalt i prøveperioden. Sunn mat skader ikke uansett
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2012 #7 Skrevet 4. mars 2012 De fleste jeg kjenner har blitt gravide etter en fuktig kveld. Så en flaske vin, kanskje? for det første , så drikke jeg ikke vin. for det andre, så vil jeg ikke drikke alkohol, mens vi er prøvere... HI
Mrs. Zoidberg Skrevet 4. mars 2012 #8 Skrevet 4. mars 2012 Vet ikke så mye om mat annet enn å ha et generelt sunt kosthold. Og husk å ta folat
May the force be with you Skrevet 4. mars 2012 #10 Skrevet 4. mars 2012 Alkohol er ikke til å anbefale når man er i gang med prøvinga vel! Men folat er viktig! Jeg tok en sånn kosttilskuddpakke som inneholder vitaminer, folat, jern osv. Den pakken heter Gravid (taes fra du begynner å prøve, frem til 2. trimester tror jeg..). Ellers så er det jo greit å holde seg unna røkt mat, speket mat, rått kjøtt osv. Som ikke er anbefalt når man er gravid. Og ikke for mye sukker og søtsaker:) Også er det jo viktig å være i aktivitet da! Gå en liten tur hver dag:)
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2012 #11 Skrevet 4. mars 2012 Alkohol er ikke til å anbefale når man er i gang med prøvinga vel! Men folat er viktig! Jeg tok en sånn kosttilskuddpakke som inneholder vitaminer, folat, jern osv. Den pakken heter Gravid (taes fra du begynner å prøve, frem til 2. trimester tror jeg..). Ellers så er det jo greit å holde seg unna røkt mat, speket mat, rått kjøtt osv. Som ikke er anbefalt når man er gravid. Og ikke for mye sukker og søtsaker:) Også er det jo viktig å være i aktivitet da! Gå en liten tur hver dag:) skal kjøpe folat neste gang jeg er på apoteket og jeg som er så avhengig av sjokolade , uff
May the force be with you Skrevet 4. mars 2012 #13 Skrevet 4. mars 2012 Alkohol er ikke til å anbefale når man er i gang med prøvinga vel! Men folat er viktig! Jeg tok en sånn kosttilskuddpakke som inneholder vitaminer, folat, jern osv. Den pakken heter Gravid (taes fra du begynner å prøve, frem til 2. trimester tror jeg..). Ellers så er det jo greit å holde seg unna røkt mat, speket mat, rått kjøtt osv. Som ikke er anbefalt når man er gravid. Og ikke for mye sukker og søtsaker:) Også er det jo viktig å være i aktivitet da! Gå en liten tur hver dag:) skal kjøpe folat neste gang jeg er på apoteket og jeg som er så avhengig av sjokolade , uff Hihi, men litt sjokolade er da lov;) Jeg hadde bestemt meg for å ikke spise noe sjokolade o.l. i svangerskapet (følte bare for å være sunn), men ga opp etter 14 dager Jeg begynte å kaste opp tidlig, og ingenting smakte godt! Så da unnet jeg meg en liten sjokoladebit av og til:) Hihi!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå