Gå til innhold

Er det for lite å gi 500kr i bryllupspresang?u/t

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer litt an på hvem det er til og hvem det er fra!

Hadde det vært min søster som giftet seg, hadde 500 kr vært for lite fra meg og mannen. Hadde det vært en kollega av meg og vi var bedt til kaffe, hadde det vært helt OK

Skrevet

det kommer etter min mening ann på deres økonomi og forhold til brudeparet... Om det er deres barn som gifter seg, og dere sitter godt i det, vil jeg si dere er litt gniene. Er det en fjern tremenning, og dere ikke er invitert i bryllupet er dere svært rause. Osv.

Skrevet

Nei, man får gi det man klarer økonomisk. Kanskje vært bedre å kjøpt noe til 500 så ser de ikke selve beløpet.

Skrevet

I tillegg så kan det også komme an på andre kostnader i forbindelse med bryllupet, f.eks. dersom det er langt unna som krever flyreise og utlegg til overnatting osv.

Skrevet

Kommer an på hvor mange den er fra og hvem som gifter seg.

F.eks om det er kun fra deg til en venninne er det ok.

Er det fra hele familien til en søster er det ikke ok.

Skrevet

Er et veldig godt vennepar av oss begge som gifter seg. Andre utgifter blir kjole til meg og sjåfør, og vi har veldig dårlig økonomi for tiden! Alternativet blir at vi ikke kommer, og jeg hadde heller ønsket gjester som kom uten gave enn at de ikke kom, i mitt bryllup, og håper de tenker det samme!

Skrevet

Er et veldig godt vennepar av oss begge som gifter seg. Andre utgifter blir kjole til meg og sjåfør, og vi har veldig dårlig økonomi for tiden! Alternativet blir at vi ikke kommer, og jeg hadde heller ønsket gjester som kom uten gave enn at de ikke kom, i mitt bryllup, og håper de tenker det samme!

Det gjør de sikkert.

Skrevet

Helt ærlig så syns jeg det er lite. Kan du ikke gå med en kjole du har eller låne en kjole? Til et bryllup man er gjest syns jeg 1000 kr er mer passende sum.

Skrevet

jeg synes ikke man skal henge seg opp i beløpet. det er da vel ikke pengeverdien som er det viktige. mye viktigere med oppmøte og engasjement i brylluppet enn dyr gave.

jeg personlig hadde syntes det var rart hvis en av mine venninner heller sendte gave enn kom i brylluppet mitt.

Skrevet

fri meg fra den materialistiske verdenen der pengeverdien alltid skal være så viktig!

Skrevet

de har sikkert lagt ut ønskeliste, sikkert noe der til ca 500kr dere kan kjøpe i stedet for å gi penger :)

Gjest Miryks
Skrevet

Helt ærlig så syns jeg det er lite. Kan du ikke gå med en kjole du har eller låne en kjole? Til et bryllup man er gjest syns jeg 1000 kr er mer passende sum.

Så fint at du har ræva full av penger da.

Selv om jeg hadde brukt en kjole jeg har fra før, ville ikke vi kunne gitt 1000,-.

Ikke HI.

Skrevet

Hvis økonomien deres ikke tillater mer, så er vel 500 kr mer enn greit nok. tror neppe et vennepar vil at dere skal blakke dere for deres skyld.

Samtidig synes jeg det er litt snodig at du Må ha ny kjole dersom dere har så dårlig økonomi. Har du virkelig ikke en eneste kjole eller et skjørt i skapet du kan bruke?

Skrevet

Vi gifta oss i sommer, å eg må innrømme at eg va veldig redd for at folk skulle gi meir enn dei hadde råda til... Vart derfor VELDIG glad når eg såg at ei tante ga 500kr, mens ei anna (søstra til den første) ga 2000kr i gåve. Då visste eg at dei ga etter egen evne, ikkje en avtalt sum som fort kan bli for dyrt for nåken...

Gi d dåkke har råda til, brudeparet tenke ikkje over d!!!

Skrevet

Dte er de med mest penger som blir sure for minst gaver.

Skrevet

Jeg er alene, og det er det jeg gir når jeg er invitert noen steder. å da mener jeg at det er tilstelninger som f.eks bryllup, lag osv osv osv.

Jeg ble invitert i 40 års lag i fjor før jul til et par, da ga jeg 700kr. Selv brukte jeg en kjole som jeg hadde i skapet.

Hadde det vært min bror eller annen veldig nær familie eller tilsvarende hadde jeg hevet prisen. Men under 500 hadde jeg ikke gitt.

Skrevet

Der eg kjem frå har me hatt ein "regel" dei siste ti åra- slik eg kan hugsa ( og eg undrar meg egentlig også over kvifor det ikkje har stige- når alt anna stig. : Som einsleg minimum 500 som middagsgjest. Som par, minimum 1000 som middagsgjest. Dette er fordi kuveren i eit bryllaup er verd minimum 500,- og då er du som gjest eit direkte utlegg for brudeparet om du gjer mindre. Meste eg har gitt i bryllaupspresang er 4500,- for ein møbel til min tidligare svoger sammen med min eks som også var forlovar.

Mange inviterer nokre av gjestane i bryllaupet sitt også for å vera høfleg. Det e rikkje alle tanter og kusiner og inngifte du verkeleg vil ha der- folk du ikkj ekjenner. Eg syns at det er med bryllaup som med andre ting, har du ikkje råd til å delta, så bli heime. Alle har råd til å gje ei ordentleg gåve, innbydelsane kjem ca 3 mnd før. å spara inn 500 pe rperson må ein klara, dersom ein ikkje ligg på sosialhjelpsnivå- meiner eg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...