Anonym bruker Skrevet 4. mars 2012 #1 Skrevet 4. mars 2012 Men det er ingen hjemme fra 8 til 1630.. kan vi bare glemme det da?
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2012 #2 Skrevet 4. mars 2012 Off, det er lenge får den å være alene da....men de pleier jo å klare det hvis man går lange turer når man kommer hjem og aktiviserer den på kvelden. Det beste hadde kanskje vært å alliere seg med noen som kunne passet den en dag eller to i uka, kanskje en ganmmel nabo som er ensom? har hatt hund i 22 år, og det er aldr gøy å gå fra de så mange timer. Selv så kjører jeg og leverer hunden hos moren min før jobb et par ganger i uka så han slipper hver dag alene hjemme.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2012 #3 Skrevet 4. mars 2012 Off, det er lenge får den å være alene da....men de pleier jo å klare det hvis man går lange turer når man kommer hjem og aktiviserer den på kvelden. Det beste hadde kanskje vært å alliere seg med noen som kunne passet den en dag eller to i uka, kanskje en ganmmel nabo som er ensom? har hatt hund i 22 år, og det er aldr gøy å gå fra de så mange timer. Selv så kjører jeg og leverer hunden hos moren min før jobb et par ganger i uka så han slipper hver dag alene hjemme. Eller jeg er hjemme en dag i uka da, så det blir "bare" 4 dager den må være alene så lenge... Men det er mye alenetid det også. Og så tenker jeg at når den er valp kan den jo ikke være så mye alene! hi
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2012 #4 Skrevet 4. mars 2012 den første tiden, fra hunden er valp og frem til den er trygg på å være alene hjemme, husren osv. så må noen være sammen med den. det er ikke slik at man bare plutselig kan forlate en valp. hjemme-alene trening er svært viktig - ellers så kan valpen få seperasjonsangst. en voksen hund klarer helt fint å være hjemme alene en normal arbeidsdag.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2012 #5 Skrevet 4. mars 2012 Lurt å skaffe seg valp i ferien, eller noe, så den har tid til å bli kjent i sitt nye miljø og med sin nye flokk. Valper skal ikke være alene, de trenger dessuten tid til vennes til å være alene. Man må gjøre dette i etapper.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2012 #6 Skrevet 4. mars 2012 Hvis dere er flinke til å aktivisere hunden når dere er hjemme og gir den masse oppmerksomhet så skal den nok klare 4 dager alene hjemme. Ikke glem at hunder kan leve i 16-17 år da
<3marsbaby12 Skrevet 4. mars 2012 #7 Skrevet 4. mars 2012 Hei:) Vi har to huskyer, og bor nokså landlig til. Slik sett har vi det enkelt. De er derfor mye ute på dagtid, har hvert sitt hundehus i hagen. Men av og til er de inne i hvert sitt romslige bur mens vi er borte, som er "hulen" deres. Der kan de være i mange timer uten å klage. Jeg vil anbefale at hunden har et eget bur, slik at den slipper å "passe" på hele huset mens dere er borte på dagtid, det kan noen synes stressende. Kjøper dere valp bør den ikke bli satt igjen alene så lenge. Det har den værken blære eller psyke til. En mulighet er jo å skaffe seg en voksen hund som allerede er vant til å være alene på dagtid. Da trives den sannsynligvis godt med fred og ro i heimen mens dere er på jobb. Det er utrolig mange hunder som er alene på dagtid, så det går nok bra for dere også Men kjøp hund etter deres interesser og aktivitetsnivå, det er forskjell på border collie og mops:) Lykke til, håper dere får masse gjensidig hundeglede i fremtiden!
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2012 #8 Skrevet 4. mars 2012 Ja vi tenkte også på at kanskje det hadde passt å få en valp i ferien, men den varer i en mnd, og det er vel for kort tid å venne seg til å være alene? Vi har 3 barn som mer enn gjerne vil aktivisere, leke, gå turer, mate og kose. Og vi går massevis av turer. Korte i nærheten, og lange på fjellet. Og stor plass ute og inne.. hi
Venter endelig nr2 😍 Skrevet 4. mars 2012 #9 Skrevet 4. mars 2012 Mange hunder som er alene hjemme på dagtid, hunden vår har også vært hjemme alene om natten da gubben har vært bortreist og jeg er på jobb.... Har en grense på max 12 timer han kan være hjemme alene, det er jo begrenset med blærekapasitet... :-) Men han får seg en tur før han skal være hjemme alene og en tur når vi kommer hjem, ikke noe problem :-D Han blir 11 år nå i juni :-) Han sooooover når han er hjemme alene, ligger i senga på gjesterommet og snorker :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå