Thea Skrevet 4. mars 2012 #1 Skrevet 4. mars 2012 Noen som har gått igjennom å få barn nr tre og erfaring m sjalusi? Sttoresøster på 5 går helt fint,menstorebror på snart fire er som en klegg på mamma og veldig sur,sutrete,vil ingenting og raserianfall. Vi prøver så godt vi kan å gi ham oppmerksomhet. Noen tips? Hvor lenge varer det? Lillesøster er nå en mnd...
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2012 #2 Skrevet 4. mars 2012 Har dessverre ingen gode råd. Har 5 barn, men ingen søskensjalusi her. De har lært de må vente, og at jeg kun har 2 armer. Alle kan ikke få oppmerksomhet på likt.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2012 #3 Skrevet 4. mars 2012 Kommer mye an på personligheten til barna tror jeg... Jeg har fire barn og har opplevd søskensjalusi en gang, det var nr 3 som var sjalu på nr 4. Men sjalusien våknet faktisk ikke før miste var rundt 10 mnd og begynte gå, da var hun plutselig overalt, tok leker og var "i veien" for storesøster. Da kranglet de om hvem som skulle sitte på fanget osv. Sinnsykt mye krangel og spetakkel mellom dem en periode der. Nå er de 3 og 4 år og leker sammen 100% av tiden, de er verdens beste venner. Det gikk seg veldig til da minste begynte snakke, heldigvis var hun tidlig med det Har ingen råd egentlig, gi ungen tid og det vil gå seg til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå