Tired mama Skrevet 4. mars 2012 #1 Skrevet 4. mars 2012 Lurer litt på hva som er vanlig? Og er det best med kontanter eller gavekort i yndlingsklesbutikken hennes?
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2012 #4 Skrevet 4. mars 2012 Snakk med andre tanter/onkler hva de kommer til å gi, så blir dere enige. Jeg synes det er best/mest naturlig å gi det samme som dem, mens andre mener man skal gi etter evne og vilje uansett. På min side gir vi 1000 kr, mens på min samboers side gir vi 5000 (det er ikke vi som satte standarden der, og det er heldigvis bare to konfirmanter det er snakk om)
♥Nemi♥ Skrevet 4. mars 2012 #5 Skrevet 4. mars 2012 Kommer klart an på økonomien, men jeg tenker kanskje 700. Jeg forventet aldri å få 1000 kroner, hvertfall:)
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2012 #6 Skrevet 4. mars 2012 1000 kr synes jeg er passe! Og for all del IKKE gavekort i en klesbutikk. Jeg er vel av den formening at konfirmasjonsgaven skal være noe som "varer" litt og da er det greit å gi penger som kan spares til noe "ordentlig" - ikke vases bort på klær som legges vekk om et halvt år allikevel!
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2012 #7 Skrevet 4. mars 2012 Til nevøer og nieser har vi gitt 800 kroner, men nå er det 6 år siden det sist var konfirmasjon så neste er det nok naturlig å gi 1000 kroner til tenker jeg. Vi har gitt en liten gave pluss penger da, f.eks har jentene fått et sølvsmykke til ca 300 kr pluss en 500-lapp. Pengene blir gjerne brukt på en pc, klær e.l. og har kort varighet, koselig med noen gaver som kan være med videre i livet også.
Gjest Heartbroken Skrevet 4. mars 2012 #8 Skrevet 4. mars 2012 Vi startet med 1000 kr, men har økt litt hvert år, så nå er det vel 1500 kr. Jeg syns det er greit å snakke med de andre tantene og onklene, sånn at vi legger oss ca på samme nivå. Ingen har lyst å være den kjipe tanta, men det er like ubehagelig å være den som gir mye mer enn de andre også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå