Gå til innhold

"presser" dere barna til å begynne med aktiviter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da tenker jeg på aktiviteter som dere ønsket at dere kunne, eller ønsket selv som barn?

Hvordan avgjør dere hva og hvor mye barna får drive med?

Datteren min er bare 2 år, og kjenner litt på den gamle drømmen min om å kunne spille piano, at jeg kan har lyst til at datteren min skal overta den, da mine musikalseevner ikke er noe å skrive heim om.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Ventet til hun selv ønsket noe. Da var hun 6 år og ville trene turn som to av venninnene sine.

Yngste har ikke kommet med noe ønske enda.

De skal få gjøre det de har lyst til, men vi har vel blitt enige4 om at to aktiviteter hver er max. kommer an på pris og hvor mye det krever av tid for ungene og av oss foreldre.

Skrevet

Hmmmm, nei. Jeg avskyr fotball og har aldri drevet med korps. Datteren min gjør begge deler og storkoser seg. Det er noe hun har funnet ut av selv så ingen har presset noe. Det eneste vi presser om, er at når man er med så er man med. Dvs man må øve og trene og prioritere. Barnebursdager går foran aktivitetene, men ikke å besøke venninner f.eks.

øvrige aktiviteter er litt tilfeldig, lillesøster går på dans fordi en bekjent startet opp dansekurs.

Skrevet

Kunne ikke falle meg inn å presse mine drømmer over på henne. Hun skal få velge sine egne aktiviteter, men som hun over skriver så vil jeg lære henne at når man er med på en aktivitet så er man med, man øver, trener og man deltar.

Skrevet

Vi vil at våre barn skal finne seg en aktivitet og holde på med. Så der vil jeg nok presse. Vil ikke at de skal sitte inne evt bare henge rundt. Aktivitet er sunt.

Jeg personlig drømmer at det blir en ballidrett siden vi da kan bidra faglig men de skal få bestemme selv. Men jeg håper ikke de velger korps ( kun pga at jeg synes det er forferdelig å høre på slik live musikk) det er bråk for mine skjøre ører.

Og håper ikke turn er ett ønske da vi har sett flere som har utviklet spiseforstyrrelser i det miljøet. Så jeg er redd for at barna skal bli påvirket av Kropps"idealene" en turn atlet må ha i høyere div.

Men drømmen til vår voksne er ballspill:) siden vi kan bidra mye mere enn ellers;)

Men vil nok ikke sette ned foten for og imot noe! Men vi leker jo selvfølgelig mye med ball og ski;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...