Mia2010<3 Skrevet 4. mars 2012 #1 Skrevet 4. mars 2012 Jeg har nå skrevet mange plasser om hjelp:) Jeg er på leting etter den perfekte fargen til stua, kjøkkenet og spisestua, alt er i åpen løsning:) Jeg vil ha samme farge på alle veggene, men trenger hjelp til å velge:) Vi har alt av interiør, pynt og stæsj i hvitt og sølv. Lyse møbler og lyse gardiner.. Alle lister er i fargen eggehvit. Hvordan Lys fin farge vil passe til dette? Kanskje det er noen her med samme stil, som kan komme med tips? Jeg vil styre unna farger med mye gult som Latte feks.. Takknemmelig for svar!
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 4. mars 2012 #2 Skrevet 4. mars 2012 En lys grå?? type antikk grå =) Den er veldig pen og veldig lys... =)
Mamma4livet Skrevet 4. mars 2012 #3 Skrevet 4. mars 2012 Har akkurat malt stua i en ny farge som heter Tidløs. Kjempefin lys farge.
NoraLill82 Skrevet 5. mars 2012 #4 Skrevet 5. mars 2012 Da jeg pussa opp kjøpte jeg 1 liter av de 3 fargene jeg vurderte. En i kald nyanse (mye blått i) og to i varm nyanse, med litt gult i. Så malte jeg tre store flekker på veggen som får mest sollys. Da ble det veldig tydelig hvilken farge vi ville bruke. Ang fargevalg, tenker at du kanskje liker de litt kalde tonene? Med sølv i interiøret er det veldig pent med helt hvit farge, kode 0500 N. Vil du ha litt mer farge kan det være pent med en lys mintgrønn farge? Finn en mintfarge du liker, og få fargehandleren til å blande nyanser av den, så kan du male prøveflekker. En lys farge med kalde lillatoner (mer blått enn rødt) kan også være pent. Lykke til!
Mamma4livet Skrevet 5. mars 2012 #5 Skrevet 5. mars 2012 Vil bare nevne at maling av fargeprøver er lurt, men du må ikke male disse rett på vegg. De områdene som er malt med et ekstra malingslag (altså fargeprøvene) vil vises i sollys når du maler over med den fargen du tilslutt velger. Jeg pleier å male store fargeprøver på gråpapir som jeg henger opp på vegg ulike steder i stua slik at man ser fargen i ulikt lys. Lykke til
Mia2010<3 Skrevet 6. mars 2012 Forfatter #6 Skrevet 6. mars 2012 Takk for mange bra tips! Jeg har til nå kjøpt prøver på eggehvit, wet sand 4, antikkhvit, refleksjon og tudor.. Føler ikke at noen av disse virkelig blir bra.. Vil ha en farge som gjør at huset virker stilrent om dere skjønner? Lister og dører er som sagt i eggehvit, kjøkkeninnredninga også..vurderer og ha eggehvitt på alt, MEN vet ikke hvordan dette vil bli, er redd det blir for hvitt for mannen min;).. Refleksjon ble ikke bra til eggehvite lister :/ Antikkhvit tror jeg det er for mye gult i.. Og wet sand 4 tror jeg er for mørk.. Dette er vanskelig! GJERNE kom med tips ang farge! Jeg vil heller ikke krine ut huset med masse forskjellige farger..jeg liker at hele huset skal være LYST;) Gangene har fargen eggehvit, badet hvitt, tenkte da at spisestua, kjøkkenet og stua skulle få en Lys fin farge..
Mia2010<3 Skrevet 6. mars 2012 Forfatter #7 Skrevet 6. mars 2012 Mamma 18-38: Hvordan ser fargen tidløs ut?? Er den lys, varm eller kald? Mye gult i den? OM du har bilde, gjerne legg det ut:)
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2012 #8 Skrevet 6. mars 2012 Refleksjon har vi brukt på stua vår. Den er nesten helt hvit med et blå-grått skjær i. Kjempefin. Jeg er litt som deg, det må ikke være gul eller rød/rosa-skjær i hvitfargene mine. Så bittelitt grått gjorde seg bra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå