Anonym bruker Skrevet 4. mars 2012 #1 Skrevet 4. mars 2012 mannen mener at han kan kjøpe en trådløs nettverks router som han kan koble til boksen hvor vi får internett fra nå (kabel) (Som du forstår av hvordan jeg skriver så har jeg ikke særlig peiling, men håper du skjønner hva jeg mener). Han mener at vi kan få trådløst internett gjennom kabelen om du skønner, med den routeren som "mellommann" Jeg sier at det ikke går men en eller annen med peiling har visst sagt at det er mulig. Når jeg spør hvilket nettverk han mener at vi skal koble oss til så sier han at det er vårt eget, altså fra kabelen...men det går vel ikke?
mamma_til_gutt Skrevet 4. mars 2012 #2 Skrevet 4. mars 2012 Det er sånn man får trådløst nettverk. Man kjøper en boks på elkjøp e.l. som man putter kabelen inn i, og bokser lager trådløst nettverk i huset ditt. Det er selvfølgelig gitt at det er noe internett i den kabelen da, er det bare en tom kabel blir det heller ikke noe trådløst Boksen koster fra 500-2-3.000
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2012 #3 Skrevet 4. mars 2012 Hm, la gutten med peiling gjøre det der du, mens du setter deg tilbake og biter hårtupper eller filer neglene dine. Dette har du tydligvis ikke helt taket på.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2012 #4 Skrevet 4. mars 2012 Mannen din har helt rett. Om dere skal ha trådløst nettverk er det slik det gjøres.. Og dere kobler dere da på deres nettverk. Den routeren tar å sender signalene fra boksen og ut til dere.. Veldig enkelt. La mannen din ordne dette.
snuppo Skrevet 4. mars 2012 #5 Skrevet 4. mars 2012 han har helt rett, og da kan flere være pålogga samtidig
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2012 #6 Skrevet 4. mars 2012 Nei, jeg skrev jo det jo..at jeg ikke hadde peiling. File negler er om mulig ennå mer vanskelig! Så la meg få dette her riktig. Vi kan altså benytte oss av kabelen for å få trådløst nettverk samtidig som vi bruker kabelen (jeg vil bruke kabelen til min stasjonære pc da trådløst blir litt for ustabilt for meg) og kun betale det vi gjør nå (dette er et viktig punkt). Merkelig, jeg snakket nemlig med canal digital som er vår leverandør og spurte de om trådløst nettverk...de sa bare nei og at det ikke var mulig for de hadde ikke trådløst ettverk
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2012 #7 Skrevet 4. mars 2012 Mannen din har helt rett. Om dere skal ha trådløst nettverk er det slik det gjøres.. Og dere kobler dere da på deres nettverk. Den routeren tar å sender signalene fra boksen og ut til dere.. Veldig enkelt. La mannen din ordne dette. Nei nei...altså mannen har IKKE peilig:) Det er kameraten hans som har fortalt ham om dette. Det er jeg som må stå for koblinger og sånt, ha ha
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2012 #8 Skrevet 4. mars 2012 Canal Digital har kanskje ikke en egen router med trådløst sender som de selger, men det er fult mulig å få trådløst nettverk på deres nett. Ja, dere betaler kun det dere betaler idag. Du kan fortsatt bruke internett via kabel om du ønsker det. Ikke tenk så mye på det, du har jo tydeligvisi kke peiling eller evne til å sette deg inn i ting, så la mannen styre med det.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2012 #9 Skrevet 4. mars 2012 Canal Digital har kanskje ikke en egen router med trådløst sender som de selger, men det er fult mulig å få trådløst nettverk på deres nett. Ja, dere betaler kun det dere betaler idag. Du kan fortsatt bruke internett via kabel om du ønsker det. Ikke tenk så mye på det, du har jo tydeligvisi kke peiling eller evne til å sette deg inn i ting, så la mannen styre med det. Så kjip du er da! Det er jo akkurat det jeg prøver på nå, å sette meg inn i det. Man må jo begynne et sted ikke sant? Mannen min har ikke peiling, så det er jeg som er nødt til å kjøpe router og kabler og det er jeg som må koble ting sammen. Derfor spør jeg.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 4. mars 2012 #10 Skrevet 4. mars 2012 (endret) ja, det er slik det gjøres. Du kan fremdeles bruke kabel mens han og andre i huset bruker trådløst. Endret 4. mars 2012 av den perfekte mor
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2012 #11 Skrevet 4. mars 2012 Man kan kjøpe ekstra router, slik at man kan forsterke signalene til det trådløse. Og det gjøres i butikker som har slikt. Kontorutstyr, databutikker osv. Merkelig at dere bare har kabel, for i dag er trådløst det vanlige. Men samtidig har man kabel om ,man ønsker. Man trenger ikke ledning, altså...... Vi har fått fiber nå, og her går alle PC'er trådløst. Også stasjonære. Vi har 4. Men vi kan koble PC til boksen, også. Om vi vil. Og man betaler da ikke for hvor mange maskiner. Kun internettilgangen, og den har ikke med antall maskiner. Eller har dere oppringt internett enda? Kanskje på tide å fornye i så tilfelle?
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2012 #12 Skrevet 4. mars 2012 Vi har ikke hatt behov for noe mer, har bare en pc og den er stasjonær. Hadde trådløst før for 3-4 år siden men det var så ustabilt at vi byttet til kabel. Nå har vi fått så fancy mobiler + at jeg må ha meg en bærbar pc så da blir jo behovet litt annerledes. Neida, har ikke oppringt internett
mamma_til_gutt Skrevet 4. mars 2012 #13 Skrevet 4. mars 2012 Bare til info så er jeg på trådløst nettverk, levert og innstallert av Canal Digital.... Det du ønsker er en trådløs router ( uttaler ruter, med trykk på u). Ring igjen. Kan lønne seg å be om installasjon om du ikke har peiling. Det er ikke fryktelig mekk, men kan fort bli det om du ikke aner hva du driver med Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå