Gå til innhold

Er det normalt at barnet ikke liker moren sin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Virker virkelig ikke som babyen på 4,5 mnd. liker meg. Jeg klarer ikke komme nær henne i det hele tatt!

Det begynte ved fødselen. Jeg fødte normalt, men med en gang hun kom ut ble hun hasta på intensiven så vi fikk nesten ikke se henne de 3 første dagene. Amminga klarte jeg heller ikke å få til.

Hele tiden har det kun vært pappa som gjelder. Vil helst ikke være hos meg uansett. Jeg er ikke stressa eller noe! Hos meg er det bare sutring, hos pappa er det bare latter. Når jeg prøver å legge henne er det bare hyling. Når jeg smiler til ho bare stirrer hun tilbake, men pappaen lyser hun opp,

Er det normalt at babyen ikke liker moren og vil bare ha pappaen? :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan føler du deg ellers? Er du mye trist og nedstemt?

Hatt depresjon tidligere?

Skrevet

I perioder er det normalt ja, men ikke over lang tid om du er en god mor (sier ikke at du er en dårlig mor altså, bare at det ikke er normalt).

Er du sikker på at hun ikke merker noe stress hos deg? Smiler du til henne og gir henne nok blikkontakt?

Hva med å sende far bort en helg sånn at det kun blir deg og barnet igjen sånn at dere kan knytte bånd alene?

Skrevet

Smiler masse til henne og prøver å få masse kontakt uten respons.

Hadde depresjon når jeg var 14-15 og ifølge mannen min er jeg veldig ofte sur og dårlig humør uten at jeg vet hvorfor

Skrevet (endret)

Ut i fra det du skriver hi, tenker jeg barseldepresjon. Du gjennomgikk en krise i livet ditt da babyen kom. Denne morsfølelsen og kontakten med babyen kan være vanskelig om man er deprimert.

Helsestasjonene skal ha et lavterskel tilbud i forhold til psyksisk helse hos mor. Kanskje du kan ta kontakt der eller med fastlegen hvis du har bedre kontakt med han/henne fra før av.

Håper du får hjelp der.

Endret av MammanTilVictoria

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...