Gjest Hemmeliganonym Skrevet 4. mars 2012 #1 Skrevet 4. mars 2012 Vil helst ikke ha linker, men liste over hvilke matvarer man skal/kan spise på lavkarbo
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 4. mars 2012 #2 Skrevet 4. mars 2012 Det er lettere å si hva du IKKE skal spise: Sukker, hvetemel, poteter, pasta og ris. Med unntak av dette er verden åpen med hensyn til matvarer! Det kan virke umulig å se for seg en frokost uten brød, men det finnes gode oppskrifter på brød som likner "hvetemelbrød" og gjør at du kan spise sammen med resten av familien. Til lunsj må du tenke nytt, spise salat med alskens godt oppi. Det vanskeligste for meg har vært å spise "nok" fett, fordi jeg vemmes av slings og slangs på koteletter f.eks. Bacon blir jeg bare kvalm av.. Men hvis du liker bacon, er stekt egg med bacon bra lavkarbo-mat. Spiser også en slags pai, der jeg dropper deigen rundt paien og lager en eggemasse med hvitløk og grønnsaker *sikle*. Ellers er også iskrem passende mat på lavkarbo, men da må du lage den selv og ikke bruke sukker Fløte og egg, kakao og "søtstoff" og vips har du deilig is. Lønner seg å bruke ismaskin, så unngår man at det blir ekle krystaller i isen. Jeg har også oppskrifter på både kaker og annet bakverk, men alt er sakset fra www.lavkarbo.no. Der finner du også en oversikt over de ulike retningene innen lavkarbo og kan finne en variant som kan passe for deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå