Gå til innhold

Dere drevne kakepyntere. Jeg trenger litt tips.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal bake bursdagskake med forskjellige marsipandyr. Disse skal da ha mye farger. Bruker dere konditorfarge eller noe litt mer fancy man får kjøpt?

Kan man bruke noe annet enn marsipan? Hva er deres beste tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fargene ifra "cacas" f.eks (fåes kjøpt på Panduro hobby, Jernia etc..) blir veldig sterke og klare -og du trenger minimalt med farge. Rødt blir rødt, og ikke rosa... Og om du skal bruke masjipan, så slipper du at den blir så "våt" av konditorfarge.

Så til sånn pynt ville jeg investert i det. :)

Marsipan funker jo sikkert fint. Lett og forme også :) Ellers så kan du lage selv, eller kjøpe en stivere variant -fondant. (hvis du googler kommer det opp masse oppskrifter og eksempler, både ifra blogger og youtube :) )

Masse lykke til :)

Skrevet

Hva er lettest å jobbe med hvis man skal lage litt detaljerte figurer?

Skrevet

F

Hva er lettest å jobbe med hvis man skal lage litt detaljerte figurer?

Fondant beregnet på å lage figurer.

Skrevet

Fondant blir nok finest til detaljerte figurer ja. :)

Gjest Mentha & Junior
Skrevet

Husk bare på at fondant stivner fort og blir vond å jobbe med, så den må pakkes inn i plastfolie når du ikke jobber med den (når figuren eller delen er ferdig trenger den selvsagt ikke det, da er det jo bare en fordel at den stivner). Marsipan stivner ikke så fort, men er heller ikke så god å jobbe med (synes jeg personlig).

Ellers er jeg enig i at fargene til Wilton (de du får på cacas, jernia etc) er gode. Koster vel mellom 50 og 60 kr per farge, men de varer evig lenge og man trenger minimalt med farge :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...