Gå til innhold

Jeg aner ikke hvem dere snakker om... sært?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På arbeidsplassen, i samlinger med bekjente osv så snakkes det gjerne om mye rart, deriblant såkalte "kjendiser". I gåseøyne fordi de det snakkes om gjerne er kjent fra diverse reality-serier og såpeserier. Jeg ser aldri på sånne ting, jeg ser egentlig aldri på tv som i tv-programmer generelt, og jeg aner virkelig ikke hvem en del personer er som det later til at alle andre vet hvem er.

Bare lurer på om du ville sett på meg som sær dersom jeg ikke ante hvem diverse skuespillere i Hotell Cæsar er, eller navnet på vinneren av diverse reality-serier? Føler at noen ser på meg som sær, men det kan jo bare være en følelse også ;) Det samme gjelder forøvrig sport. Det er akkurat som jeg kobler ut når det kommer til sport. Selv om jeg ser nyheter ol, så er det som om hjernen kobler ut når det gjelder sport, jeg ser liksom ikke det som står på avisforsider ol om det, registrerer ikke navnene eller noe. Har ingen anelse om når det er OL, VM osv, og har ikke peiling på hvem som er med på noe. Har fått med meg to navn, og det er Bjørgen og Bjørndalen, de går på ski (ja?), men der stopper det. Jeg er rett og slett bare totalt uinteressert i sport... På andre temaer har jeg mye å bidra med da, og følger godt med på ting som skjer ellers i samfunnet, tingene som jeg synes er verd å følge med på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke du er særlig unik der. Sånn er det nok for de fleste. Noen vet alt om hollywoodkjendiser, noen vet alt om idrettsstjerner, noen vet alt om realitykjendiser... osv osv...

Jeg, personlig vet av de fleste som publiserer innenfor pedagogikk og utdanning, da jeg velger å fordype meg i de emnene. Jeg ser lite TV, bortsett fra dokumentarer rundt mitt interessefelt. Og så følger jeg av og til med på en og annen norsk serie. (av typen som går over 5-10 episoder - ikke sånne som aldri tar slutt).

Samtidig vet jeg også av de fleste BarneTV-personene, da jeg ser barneTV sammen med ungene ;) Men bortsett fra det er jeg dårlig på navn. Prøver å følge med i avisa da. Greit å kjenne til hva som foregår rundt i verden - hender jo at allmennkunskapen trengs av og til også :)

Skrevet

Da er vi ganske like.

Jeg får ikke med meg om det er VM eller noe annet disse håndballjentene spiller hvert år i desember, eller hvem som gjøre hva på ski, fotball etc.

Cæsar har jeg ikke sett på siden det begynte å gå på TV2, og av realityserier følger jeg kun med på 71 grader nord.

Interesse er en ting, men jeg har rett og slett ikke kapasitet og tid til å prioritere å se på alt dette.

Skrevet

Jeg er akkurat lik som deg. Ser ikke på TV, aner ikke hvem såkalte kjendiser er. Jeg vet hvem disse to skiheltene er, men vet ikke noen andre navn.

Jeg ville ikke sett på deg som sær, men jeg tror andre ser på meg som sær :-)

Skrevet

Jeg ser sjelden såpe- eller realityserier. Husker vagt at jeg så litt fra første sesong av Hotel Cæsar og Big Brother, men det er jo "år og dag" siden:). jeg har derfor ikk epeiling på c- og d-stjerner. Leser heller ikke Se og Hør eller tilsvarende blader.

Men nyheter følger jeg med på, så når det et store sportsbegivenheter så vet jeg om dette:) Store norske og utenlandske idrettsstjerner vet jeg sånn ca hvem er. Synes kanskje det er litt snodig å ikke vite at det f.eks arrangeres et VM i Norge eller at OL pågår....Hvordan kan man unngå å få med seg det hvis man ser/leser LITT nyheter?

Skrevet

Helt likt her. :) Men det gjelder å snakke med folk med samme interesse. Og jeg merker fort om jeg snakker med noen som leser Se og Hør, ser på Hotell Cæsar, er helt med på hva kongefamilien driver med og/eller følger med på sport som fotball og ski. Heldigvis jobber jeg nå på en plass hvor ingen snakker om slikt på jobb, og jeg har heller ikke møtt noen av de over 200 ansatte som ser ut til å ha denne interessen. Jeg har heldigvis svært få rundt meg som har denne, som jeg kaller det, overfladiske, tilnærmingen til samfunnet. Og det er bra, for hjernen min kobler også ut av kjedsomhet så fort jeg blir utsatt for noe av det. :)

Skrevet

Korreksjon: Det finnes nok mange på min arbeidsplass som følger med på sport, jeg anser det som svært normalt. :)

Men personlig er det helt utenfor min sfære, jeg klarer ikke. Jeg har skjønt at det er et eller annet med ski som foregår nå, men ikke hva.

Skrevet

Tror nok du blir sett på som litt sær, men i mine øyne sær på en bra måte ;) De jeg synes er merkelige folk, er de som ikke aner noe som helst om hverken lokale, nasjoanle eller internasjonale begivenheter eller politikk, men som kan navna på alle som noen gang har vært med på paradise hotel. Jeg forstår heller ikke sportsinteresse. Jeg har noen ganger sett en hel fotballkamp eller håndballkamp, siden samboeren min ser på, men spør du meg etterpå om noe som skjedde i kampen har jeg virkelig ikke peiling. Jeg kan si at bana var grønn, og at mange menn løp etter ballen, men der stopper det. Så det har nok med interesse å gjøre, og noen interesser er mer "vanlige" (og kanskje litt fordummende? :P), mens andre er mer uvanlige.

Gjest Mentha & Junior
Skrevet

Bare lurer på om du ville sett på meg som sær dersom jeg ikke ante hvem diverse skuespillere i Hotell Cæsar er, eller navnet på vinneren av diverse reality-serier?

Jeg tror jeg ville sett på deg med stjerner i øynene og tenkt at her har vi et veldig godt utgangspunkt for et vennskap ;)

Skrevet

Jeg er som deg. Jeg klarer bare ikke å engasjere meg i verken reality-serier eller sport. Jeg aner ikke hvem norske b-kjendiser er, eller hva som skjer på Hotel Cesar. Mitt inntrykk er derimot at ganske mange ser på dette, spesielt reality. Kan ikke svare om du anses som sær, men føler iblant at jeg gjør det ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...