Gå til innhold

Blir det alltid 2 streker på graviditetstester?

Anbefalte innlegg

Skrevet

BlIr det alltid 2streker på graviditetstester etter de 30 min?har fått svak svak strek så skjekka jeg de andre jeg har tatt og alle har 2 streker,den ene er svak men alikevel en strek..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

en strek er en strek. Det samme hendte med meg denne gang jeg fant ut jeg var gravid. Hadde tre tester med meeeeget svak positiv strek. Tok en test morgenen etter med clearblue digitaltest som det kommer opp gravid eller ikke gravid og da var det ingen tvil. Du har nok en liten spire i magen! Gratulerer! :)

Skrevet

Ja, det kan dukke opp en svak strekk etter at testen har ligget en stund. Derfor skal testen avleses innen 5 minutter. Etter dette er det ikke noe sikkert resultat. 30 minutter er alt for lang tid.

Skrevet

Hvis man skal være sikker på et tydelig resultat, kjøp tester hvor det står gravid/ikke gravid.

Skrevet

Okei,avles resultatet innen 30 min står det,regner med de som har lagd disse testene har mer greie på det en deg!

Skrevet

Det er lang tid. Selger 5 typer graviditetstester selv, hvor samtlige må avleses inne 5 minutter. Har aldri hørt om så lang avlesningstid før, det beklager jeg. Grunnen til at de andre testene har 5 minutter, er at desto lengre tid urinen trekker igjennom testen, kan det skape falsk positiv (strek blir synlig selv ved negativt).

I så fall er svaret nei. Det blir bare to streker ved positivt resultat. Når det er negativt blir det bare en strek., men siden du har lest bruksanvisningen vet du vel egentlig svaret selv.

Skrevet

Okei,er først en kjempe svak strek jeg så vidt kan se,men etter en time er den ikke så svak lengre,så jeg har et lite håp :)

Skrevet

sånn fant eg ut at eg var gravid med min 3.. tok opp til flere tester den bare var en strek men etter 15-30 minutt var det to streker.. men svake.. venta to dager og tok en sånn gravid/ikkje gravid test og da slo den fult ut.. men denne typen test tok eg også men var negativ.. men etter noen dager var den positiv..

Skrevet

okei,har et håp så prøver igjen tirsdags morgen med digitaltest :)

Skrevet

RFSU sine tester kan avleses i inntil 30 min, til opplysning til deg som solgte 7 typer tester.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...