Gå til innhold

Barndåp... Hvordan mat?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi får ikke bestemt oss hva vi burde ta til mat i dåpen.

Hva tok/skal/ville dere tatt?

 

Regner med vi blir rundt 25-30

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her hadde vi første gang spekemat med tilbehør. Denne gangen blir det også spekemat, men i tillegg rømmegrøt.

 

Synes det er en enkelt og godt, og de fleste spiser det. Om det blir mat igjen holder spekemat seg lenger enn eks snitter ol.

Skrevet

Vi laget alt selv for å spare penger, hadde omtrent samme antall gjester. Stekte loffer, laget eggerøre, røykalaks, pastasalater, cabareter, karbonader med løk, reker, spekemat, potetsalat.

Kakebord etterpå.

Skrevet

Jeg fixa noen snille kjøkkendamer til å koke opp og servere sodd, enkelt og godt. Og vi hadde selvfølgelig kakebord etterpå, med dessert også for de som ville ha det. :) Vi var ca. 60 pers.

Skrevet

Vi hadde smørbrød med mye godt på, ala danske, som en venninne av mamma lagde. Knallgodt og veldig enkelt med servering.

Skrevet

Vi hadde koldtbord, med litt moderne vri. (pai, div salater, kyllingklubber, karbonader, røkelaks, div pålegg) Var veldig vellykket :-)

Men må bare advare om at å lage maten selv er aldri så lettvint som man tror! Det blir stress uansett :-)

Skrevet

Hva slags mat.

 

Hvordan (få tak i/tilberede) mat? Kjøpe, få, tigge / steke, koke, ubehandlet osv...

Skrevet

Vi tok med alle på en resturant med søndags brunsj! Så koselig- ikke no jobb på oss! Ikke ble det no særlig dyrere enn å ha det hjemme heller.

Skrevet

Vi hadde karbonadesmørbrød og snitter, og kakebord.

 

Jeg hadde også en del barn der så de fikk pølser.

 

Karbonadesmørbrød er sikkert ikke vanlig å ha i dåp men, jeg følte at det ble litt lite med snitter så jeg kjøpte inn til karbnonadesmørbrød og det ble spist masse.

Skrevet

jeg kjøpte inn det meste fra sverige. hadde koldtbord. m spekemat, karbonader, kylling og potetsalat. var ca 28 stk mener jeg å huske. hadde også litt jordbær og melon til. sparte inn masse på maten så da bestilte jeg en ordentlig flott kake med bilde av lillegutt på :)

Skrevet

Vi skulle egentlig lage koldtbord selv, men endte opp med å bestille koldtbord fra cateringfirma. Var ikke spesielt fornøyd med maten, så jeg angrer litt på at jeg ikke lagde den selv. Samtidig var jeg stresset nok med alt annet rundt dåpen, at jeg hadde ikke hatt overskudd til å lage selv.

 

Neste gang kommer jeg til å bestille ferdig på en eller annet restaurant elns. Det styret med dåpen er noe av det verste jeg har vært med på. Syntes ikke dagen ble koselig engang (har mer med enkelte sære familiemedlemmers oppførsel å gjøre, enn maten da vel og merke)..

Skrevet

vi hadde tapas. Det slo virkelig an for det var ikke noe gjestene pleide å spise. og kakebord etterpå.

Skrevet

Vi lagde lapskaus og hadde vanlig loff og flatbrød ved siden av :) Var 31 stk.

Skrevet

Hva med gryterett?

 

Hadde selv koldtbord. Hvor vi lagde alt selv.

Skrevet

Vi hadde middag (hjortesteik i første dåp, med en kamerat som er kokk som tok seg av maten, og så hadde vi oksesteik i neste med en god nabo som kokk)

Ved hjortesteiken husker jeg ikke hva vi gjorde selv, men tror det var minimalt

 

Da vi hadde oksesteik gjorde vi det meste selv

Vi skrellet poteter og grønnsaker selv.

Naboen skar kun grønnsakene opp i mindre biter

Steiken ble stekt på forhånd

Mens vi var i kirka kokte de potetene og grønnsakene, samt laget sausen.

 

Blir nok oksesteik denne gangen også, men jeg vet ikke hvem som skal hjelpe oss... Vi skal iallefall ha middag (med poteter...)

Skrevet

Vi hadde middag (hjortesteik i første dåp, med en kamerat som er kokk som tok seg av maten, og så hadde vi oksesteik i neste med en god nabo som kokk)

Ved hjortesteiken husker jeg ikke hva vi gjorde selv, men tror det var minimalt

 

Da vi hadde oksesteik gjorde vi det meste selv

Vi skrellet poteter og grønnsaker selv.

Naboen skar kun grønnsakene opp i mindre biter

Steiken ble stekt på forhånd

Mens vi var i kirka kokte de potetene og grønnsakene, samt laget sausen.

 

Blir nok oksesteik denne gangen også, men jeg vet ikke hvem som skal hjelpe oss... Vi skal iallefall ha middag (med poteter...)

 

Vi var rett i overkant av 20

Skrevet

Med førstemann hadde jeg biff stroganof som jeg lagde selv, med andremann hadde vi koldtbord hvor jeg lagde alt selv. Var ikke noe stress, men jeg liker å lage mat. Lagde litt som kunne fryses i uka før dåpen, lagde litt fredag, og noe lørdag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...