Gå til innhold

Lutinus....


Gjest AKPA

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

tror ihvertfall det er normalt, sykepleieren sa at "det kommer endel ut igjen, og det gjør det bare".... synes for min del det kommer og går litt, men ja god del som kommer ut! litt ekkelt egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mest om natta, da våkner jeg og det kommer klomper ut, også en gang midt på ettermidagen kommer det en del... Har blitt litt sånn rutine... Er redd for ar jeg ikke får nok av den og at det skal ha noe å si....:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg kom de smått ut hele veien men kunne telle timer da var alt ute:) huske ikke hvor mangen timer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har blitt gravid med IVF og lutinus ? Har lest bare folk som ikke har blitt gravid, så er ganske skeptisk:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

finner ingen lesing om folk som har blirr gravide/ikke gravide.

jeg bruker de tynne hvite always bindene, kommer endel ut i perioder til meg. må si jeg synes utrogestan var bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har kommet ut ganske mye hos meg. Syntes også at Utrogestan var bedre.

I følge spl på St Olav bruker de Lutinus og Utrogestan ca annenhver syklus. Jeg tror nok ikke de ville brukt Lutinus såpass mye dersom de så at få ble gravide.

 

Jeg kommenterte forresten den pussige formen på Utrogestan til sykepleieren (liten og rund, den ser jo mest ut som en vanlig tablett som skal unn i munnen). Da sa hun at den var opprinnelig laget som det, men en lege hadde for mange år siden fått en ide om at den kunne virke like bra lokalt (i skjeden) og da de prøvde d ut, så det ut til å stemme!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lutinus er mere tynnflytende enn crinone synes jeg. Og det er som du sier den kommer ut også når man ligger. Bruk tynne bind om natta.

Angåendes om den hjelper - kroppen tar det den trenger.

Jeg spørte legen på st.olavs hvor er forskjellen mellom den og crinone og hun sa at dei er satt sammens på anna vis, med samme virkning, samme mengde. Kroppen får det den trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

isje tenk på det, kroppen tar det den trenger og resten går ut :) masse lykke til i rugetida alle sammen :) eg vente på mens og det er uutholdelig :( har venta si eg mista i beg på nov...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er blitt gravid med Litinus. Brukte crinone på de 3 første forsøkene. Kom ut noe heletiden mener jg å huske:-) lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg har blitt gravid med Lutinus:)

Gikk på det i 14 dager frem til testing. Satt på første forsøk etter ICSI :-D

Jeg ringte sykehuset og spurte om jeg skulle slutte å gå på det etter den positive gravidetstesten og de sa at det kunne jeg. Men så leste jeg på nettet at en brå slutt på Lutinus kanskje ikke var bra. Så jeg valgte å bruke opp esken. Trappet gradvis ned. Så nå har jeg 3 stk igjen som jeg skal bruke de 3 neste dagene. Det kommer en del ut igjen ja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere :-))))

Å såå godt å lese at noen lykkes med de :-) okay, da skal jeg huske det så jeg trapper gradvis ned :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt et fersk forsøk me lutinus å då sa di eg sko slutte på testedagen men nå når eg skal ha frys så skal eg gå på de til uke 9 om eg blir gravid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo, jeg har også fått foreskrevet lutinus dersom jeg ble gravid, men jeg er så usikker om jeg skal bruke de. Er nå gravid, får ikke tak i noen på gyn. Men jeg er blitt gravid på normal måte, men jeg har mistet mange ganger og fikk derfor tabelettene slik at jeg skulle ta de når jeg ble gravid, for å hjelpe at forstret skulle være på plass. Men, så er jeg så usikker i fohold til at det står at man kan også bruke lutinus for å forskyve mensen... Tar dere bare lutinus frem til IKM?

 

Takknemlig for svar:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppdaget nå at jeg har fått lutinus bare frem til mandag( testdag onsdag)

Skal jeg ikke gå på det frem til testdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jg har fått resept på fire pakker er på min andre nå, jg skal gå fram til test dag hvertfall... Tydelig litt ulik praksis rundtom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lutinus e ikke farlig å ta om du er gravid. De er berre bra å ta de for de hjelper jo livmoren på alle måter for å holde på fostere. Derfor blir de sakt at man skal ta de frem til uke 9 for da tar morkaken over. De er ulikt på alle sykehus/praksiser fordi di e med i ulike forskninger virket de som. Eg har aldri hatt en sa, ma elle noe men alikevel så får eg de frem til uke 9. :) berre glad til eg:) nå e de ut å skaffe mer Metformin:/ blæ. Den får eg slutte med når eg blir gravid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står i papirene mine at jeg skal ta det i 14 dager, og det blir 14 dager frem til mandag :-) de sa på st.olav at jeg ikke skulle bruke det lengre enn 14dager.... Men om det kan hjelpe på så jeg ikke mister elns, så vil jeg gå på det lengre....:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis får jo man litt mere enn man trenger. Sånn at det blir ei reserve. Hos dei har hun sikkert regna ut akkurat. Tar nok sikkert ikke noe skade om du slutter 2 dager før. Man begynner jo på dem før innsett, så det er jo sånn som du sier at det blir ikke til testdagen sikkert. Men jeg har ved alle mine forsøk tatt dem til testdagen. Ble det negativt, så slutta jeg på dem da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har helt anna erfaring med lutinus enn dere andre. Hos meg fører det til tørrhet i skjeden og ikke noe kommer ut. Føler bare at jeg putter mer oppi der hver gang jeg setter en ny. Skikkelig ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...

Ser at dette er en gammel tråd, men jeg svarer likevel utfra det jeg kan. 

Jeg har selv hatt 3 sa, og er dermed "satt på" lutinus for å se om jeg da holder på graviditeten. Har fått beskjed om å ta 1 hver dag fra el framtil evt mens el bekreftet graviditet. Ved graviditet skal jeg øke til 3 daglig, og skal i tillegg begynne på lavdose albyl-e. 

Det meste av tsbletten er bare hjelpestoffer, er de som kommer ut også. virkestoffet får nok gjort sin jobb. 

Vet noen her hvordan det er når/ hvis jeg skal ta 3 daglig, og være i jobb hvor jeg Står og går mye. Nå tar jeg den på kvelden når jeg legger meg. Er det sånn at den kommer ut igjen før den får virket når man ikke legger seg ned? 

Anonymkode: 2dc7c...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...