Gå til innhold

Barn og søvn ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er det normalt at barn skal sove hele natten igjennom? Har en på 4, en på 2 og en på 5 mnd. Her er alle våken et par ganger for natten :/ Trodde seriøst at Barn på 4 skulle sovet gjennom, men ikke vår desverre..

Så... Er det skole alder jeg skal se frem til når det kommer til søvn?? Da har jeg jaggu maaange år igjen enda før jeg får sovet en hel natt igjennom...

Meeen, de er no så herlige disse små også, så får holde ut :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er akkurat som oss det!! Trodde kanskje vi var alene om problemet;) I natt våknet først eldste klokken 1, så mellomste klokken 2 og 4, minste våknet klokken 5, og så var det morgen halv 7... Jeg er stadig overrasket over hvordan det går an å fungere uten mer sammenhengende søvn... Hos oss er det sånn at det nesten ikke lønner seg å legge seg tidlig, for en våkner alltid 30 minutter etter at jeg har sovnet!

bill. mrk *venter på bedre tider*

Skrevet

Min datter sov hele natten igjennom fra hun var 3 måneder, men hun har alltid vært et stort sovedyr og nå som hun er 2 år må jeg vekke henne kl.08 når hun skal i barnehagen ;)

Skrevet

Det er akkurat som oss det!! Trodde kanskje vi var alene om problemet;) I natt våknet først eldste klokken 1, så mellomste klokken 2 og 4, minste våknet klokken 5, og så var det morgen halv 7... Jeg er stadig overrasket over hvordan det går an å fungere uten mer sammenhengende søvn... Hos oss er det sånn at det nesten ikke lønner seg å legge seg tidlig, for en våkner alltid 30 minutter etter at jeg har sovnet!

bill. mrk *venter på bedre tider*

å,godt å høre at vi ikke er alene... Tipp om jeg har tenkt som deg ang å legge seg... No er det blitt slik at jeg bruker en evighet på å sovne når jeg legger meg, for ligger jo bare å venter på at en av de skal våkne :/ Kjenner at jeg gleder meg litt til de er blitt skolebarn, selv om jeg helt sikkert kommer til å klage på at jeg må vekke de og på at de bruker så lang tid på morningen osv. hehe. Men da får jeg iallefall sove hele natten ( Håper jeg ) Vi får bare holde ut.. Greit nok no når jeg er i permisjon, men kjenner at jeg gruer meg til jeg skal begynne på jobb igjen :/
Skrevet

Min datter sov hele natten igjennom fra hun var 3 måneder, men hun har alltid vært et stort sovedyr og nå som hun er 2 år må jeg vekke henne kl.08 når hun skal i barnehagen ;)

Heldige deg da :) Minste her sov hele natten frem til hun var 3 mnd. Jeg var i himmelen, og tenkte at det endelig var min tur å få en baby som sov hele natten. Hun var nemmelig det sove dyret. Sov fra 19.30-09.00. Det var luksus.. Så lenge det varte, hehe :)
Skrevet

Heldige deg da :) Minste her sov hele natten frem til hun var 3 mnd. Jeg var i himmelen, og tenkte at det endelig var min tur å få en baby som sov hele natten. Hun var nemmelig det sove dyret. Sov fra 19.30-09.00. Det var luksus.. Så lenge det varte, hehe :)

Hehe! Derfor skal jeg ikke ha flere ;) Kommer aldri til å være så heldig to ganger :D

Skrevet

Hehe.

Eldstemann sov ikke gjennom natten før 3,5 år, og etter det skjedde det ofte han våknet litt.

Nr to var et murmeldyr;) Sov natten gjennom nesten fra fødselen.

Nr tre er muligens en mellomting. Aldri sovet en hel natt, men spiser 'bare' 2-3 ganger på natten nå... Er 7 mnd.

Håper hun er mer lik mellomste enn eldste.

Pussig hvor forskjellige de er til og med som babyer:)

Skrevet

Hehe! Derfor skal jeg ikke ha flere ;) Kommer aldri til å være så heldig to ganger :D

Jooda! Min første var aldri noe problem å legge, ifra han var 4,5mnd sov han natten gjennom.

Nr 2, sov hele natten (uten å spise) da han var 3,5mnd ;)

Med bege ungene kom søvnen og skillet mellom dag og natt veldig naturlig, det har aldri vært noe skriking å de har sovnet lett av seg selv fra fødselen :)

Men, tror ikke man kan være så heldig 3 ganger, så nå er det nokk ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...