Magia Skrevet 3. mars 2012 #1 Skrevet 3. mars 2012 Hva gjør dere for å finne inspirasjon? Jeg har noen "hobbyer", om jeg kan kalle det det. Liker å male, tegne, skrive og annet, men jeg klarer ikke å sette meg ned med det uten å ha ånden over meg fra før. Hva gjør dere for å sette fart på inspirasjonen? Eller er den der bare hele tiden hos dere kanskje? Kjenner jeg har lyst til å være kreativ med noe, men mangler idéer og inspirasjon :/
Gjest mela<3 Skrevet 3. mars 2012 #2 Skrevet 3. mars 2012 Jeg har hatt mange forskjellige hobbyer, men har som regel en om gangen. Blir litt kaos hvis jeg skal både strikke, lage fotobok og plutselig komme på at jeg burde sy en kjole til meg selv - samtidig. Da mister jeg fort interessen, og legger bort det som er kjedeligst;) Jeg eier ikke fantasi, så klarer f.eks ikke male et bilde uten å sniktitte på noe. Irriterende å mangle akkurat dette syns jeg!
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 3. mars 2012 #3 Skrevet 3. mars 2012 Jeg tegner og maler, noen ganger er motivasjonen bare borte, og jeg klarer ingenting. Men når jeg er som du er nå, vil, men inspirasjonen ikke er helt tilstede, så setter jeg på yndlingsmusikken min, skribler litt uhøytidelig på et vanlig kopi ark, og da pleier det å komme et par ideer etterhvert
Magia Skrevet 3. mars 2012 Forfatter #4 Skrevet 3. mars 2012 Ok.. Jeg prøver å se litt på bilder på nettet for å få fart på kreativiteten, men i det siste har ikke det funka noe særlig. Huff, hadde en gyllen mulighet i kveld, siden samboeren er ute på vift. Liker best å være alene når jeg holder på med noe. Men neida, klarte ikke slutte å glo på tv'n. Er så lei av å aldri få gjort noe :/
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2012 #5 Skrevet 3. mars 2012 Det er egentlig ganske mye som kan sette igang inspirasjonen min feks musikk, bøker, filmer, google, naturen...
tusseladda Skrevet 3. mars 2012 #6 Skrevet 3. mars 2012 Hei- dette kan jeg kjenne meg igjen i! Jeg har ofte skapesperre når jeg er litt "nede", prøver å roe meg (når frustrasjonen blir for stor) med at det kommer tilbake, og ofte kommer det mye bra ut av perioden jeg ikke var produktiv. Det er som om jeg trenger disse periodene der jeg tar inn informasjon, mye ubevisst, og kommer ut igjen litt senere. Men, noen ganger må man bare presse seg litt, da liker jeg å gå et sted hvor det er helt stille, særlig når jeg skriver. Jeg er veldig sensitiv på lyder, og blir fort ukonsentrert. Et annet tips fra meg til deg, er å tromme! - Jeg trommer med hendene for å komme inn i en rytme før jeg skriver improvisert, rytmen tar over hodet, og ut kommer tekster som smeller. Det er deilig, det! (eller drikk på deg et koffeinsjokk, om du er glad i kaffe, som meg:) En annen ting som ofte kan hjelpe meg, er å improvisere med stemmen. Om du har mic blir det morsommere, da kan du lage rare lyder, ta de opp, legge de opp på hverandre i et lydprogram. Uansett, tror jeg improvisasjon er bra! Da kobler du ut alle (destruktive) tanker. Ofte kan jeg føle at jeg er har mye som vil ut, og da er det bare et bitte lite (improvisasjons)hull som må til. Det kan også hjelpe å gå og se en utstilling, eller lese en bok, helst novellesamling, eller kortprosa (med en roman blir man gjerne sittende;) men alt ettersom hva man liker, tenker jeg. Jeg er selv inne i en liten sperre- men nå kommer våren! Lykke til !
Magia Skrevet 3. mars 2012 Forfatter #7 Skrevet 3. mars 2012 Takk! Jeg innså akkurat nå når du skrev det med destruktive tanker, at sperren min handler litt om akkurat det. Jeg er overkritisk til alt jeg lager, og det blir vanskelig å improvisere når jeg hele tiden sier til meg selv at det jeg gjør ikke er bra nok. Av erfaring vet jeg jo egentlig at for hver tiende tegning, er det kanskje én jeg liker godt, men så kritisk som jeg er til meg selv så kommer jeg aldri så langt at jeg får laget de ti. Samme med skriving og alt egentlig.. Haha, jeg fikk en åpenbaring på dib!
tusseladda Skrevet 3. mars 2012 #8 Skrevet 3. mars 2012 Grattis med dib-åpenbaring (til oss begge:) å være selvkristisk er det værste utgangspunktet. Bort med det! Jeg glemte også å skrive enda et tips: Min svigerfar, som også er kunstner, sa han alltid hadde klar en ide til neste prosjekt før han slutter med det han holder på med. Slik holder han seg gående, og han går bra:) Altså, skaff deg en bok og skriv ukritisk ned ideer, gå for en ide og drit i selvkritikken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå