Gå til innhold

Dere med barn som har hatt mild versjon av vannkopper...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...hvordan har vannkoppene sett ut?

jenta vår har hatt veldig mange pittesmå prikker i en ukes tid nå.

De fleste ble mørkebrune, akkurat som pittesmå skorper på som omtrent ikke kjennes.

Nå har det komt prikker i skrittet og lurer på om vannkoppene ikke er helt ferdig enda eller hva?

Blir så usikker, for det har ikke vært sånne store blemmer fylt med væske. De har vært så pittesmå at d omtrnt ikke har vært synlig og har mest sannsynligvis tørket ut omtrent med en gang..

Har vært hjemme en uke fra bhg og.

Videoannonse
Annonse
Gjest Mentha & Junior
Skrevet

Junior fikk noe sånt som 10 prikker. De var bittesmå og røde og området rundt var litt rosarødt. Ingen av de ble væskefylte, og de forsvant i løpet av et par dager.

Skrevet

Junior fikk noe sånt som 10 prikker. De var bittesmå og røde og området rundt var litt rosarødt. Ingen av de ble væskefylte, og de forsvant i løpet av et par dager.

Akkurat slik hadde vi det også! å jeg er ganske så sikker på at det var vannkopper, siden han dusja sammen med søskenbarnet sitt da hun hade utbrudd. Så tok det 14dager, da kom prikkene til oss.

Men han fikk ikke mer en max 15stk.

Skrevet

okei, for prikkene her har vært der i en uke nå og ikke tegn til at de skal forsvinne. Har ikke hatt feber i forkant av utslettet heller.. Hva i alle verden kan det være da?

Skrevet (endret)

Men, må legge til at han hadde ganske mye feber og var ganske slapp i noen få dager også da :)

Endret av Tullsjura
Skrevet

Hvor fort forsvant prikkene forresten?

Gjest Mentha & Junior
Skrevet

Ja vi hadde feber i en dag eller to her også, men formen var upåklagelig ;) Og jeg vet det var vannkopper for pappaen fikk det omtrent samtidig, og de hadde begge vært på besøk hos ei jente som ble syk med vannkopper dagen etter de var der.

Skrevet

Hvor fort forsvant prikkene forresten?

Prikkene til guttungen forsvant ikke før rundt 14dager. Eller, etter 1uke ca ble de tørre, men han hadde prikkene ganske lenge, uten at han var smittefarlig :)

Gjest Mentha & Junior
Skrevet

Kan det være en av de andre barnesykdommene da? Eller en annen type utslett? Hvis du er usikker ville jeg ringt til helsestasjonen og spurt om dere kunne komme innom (jeg liker å ringe først i tilfelle det er smittefare osv, så de i alle fall vet om det når jeg kommer og kan ta forholdsregler ved å evt møte meg på et annet rom eller lignende). De har sikkert bedre kompetanse til å se hva prikkene er, eller evt henvise videre til lege.

God bedring til lille jenta! :)

Skrevet

Kan det være en av de andre barnesykdommene da? Eller en annen type utslett? Hvis du er usikker ville jeg ringt til helsestasjonen og spurt om dere kunne komme innom (jeg liker å ringe først i tilfelle det er smittefare osv, så de i alle fall vet om det når jeg kommer og kan ta forholdsregler ved å evt møte meg på et annet rom eller lignende). De har sikkert bedre kompetanse til å se hva prikkene er, eller evt henvise videre til lege.

God bedring til lille jenta! :)

Da får vi evt ta turen til lege eller helsestasjon på mandag. For det er jammen ikke lett å si. Her har ikke vært feber eller noe sånt, bare sutring.

Ringte helsestasjonen på onsdag og da sa de at det kunne ta opptil en uke iallefall før vannkoppene begynte å væske.. Men ser ikke ut til at det skjer her, nå er det en uke i morgen fra det hele startet.. Har bare komt flere og flere pittesmå rød prikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...