Gjøkeredet③ Skrevet 3. mars 2012 #2 Skrevet 3. mars 2012 Det har jeg gjort i alle mine svangerskap. Holder på med det 3. En rosa biff har en kjernetemperatur på 65 grader, og det er jo da disse bakteriene som kan være der, som ikke er bra for oss, dør. For all del, det er jo opp til hver og en å bestemme hva de ønsker å gjøre, men jeg har aldri hatt noen betenkeligheter med det
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2012 #4 Skrevet 3. mars 2012 Tja, kostholdsrådene er vel at man bør holde seg til gjennomstekt biff, og personlig ville jeg rett og slett ikke tatt sjansen på å spise medium biff de 9 månedene jeg går gravid. Er slett ikke sikkert at det er noen fare, men likeså holder jeg meg unna type matvarer som ikke blir anbefalt, feks spekemat. Den bittelille sjansen for at jeg skulle få i meg "skumle" bakterier er jeg rett og slett ikke villig til å ta, og etter at bebisen er kommet ut, skal jeg proppe meg med både medium stekt biff og spekemat :-)! Men det er nå meg!
☆☆☆ Skrevet 3. mars 2012 #5 Skrevet 3. mars 2012 Man bør gjennomsteke ferskt kjøtt grunnet fare for toxoplasma. Men nå skal jeg snart kose meg med mediumstekt hjortebiff. Fryseren tar parasittene.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2012 #6 Skrevet 3. mars 2012 Fryseren tar Toxoplasmose bakteriene, men husk at den IKKE ta Listeriabakteriene, som er like farlige!
Gjest Antarctica Skrevet 3. mars 2012 #7 Skrevet 3. mars 2012 Men er det ikke rett som HI antyder, at skjæreflatene er det risikable området?
☆☆☆ Skrevet 3. mars 2012 #8 Skrevet 3. mars 2012 Har ikke hørt om listeria inni biffen, og utsiden stekes i dette øyeblikk..
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2012 #9 Skrevet 3. mars 2012 Det er vel en grunn til at Matportalen skriver at gravide bare skal spise kjøtt som er gjennomstekt/kokt. "Kjøttet skal ikke være rosa og kjøttsaften klar." Jeg tar i alle fall ikke sjansen.
Reddiken Skrevet 3. mars 2012 #10 Skrevet 3. mars 2012 Skal man først spise dårlig stekt kjøtt, så er rødt kjøtt "tryggest". Har gjort d selv i begge mine svangerskap av ren glemsel, men d har heldigvis gått bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå