Anonym bruker Skrevet 3. mars 2012 #1 Skrevet 3. mars 2012 Lest at melkeproduksjonen går ned om brystene ikke brystene suges tomme men hva med pumpìng? Hvis man bruker pumpe vil man fortsette å produsere like mye melk? sikkert dumt spm men spør likevel
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2012 #2 Skrevet 3. mars 2012 Ikke alle klarer å pumpe og for de som klarer det blir ikke brystene tømt like bra som om når ungen suger. Melkemengden vil da etter hvert gå ned. Spesielt om man fullpumper. Ikke får man med seg økedagene heller.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2012 #3 Skrevet 3. mars 2012 hva er økedager? har ikke født enda, men spør fordi det skjer så mye til sommeren, flere bryllup,bursdager osv og samboer sier hele tiden at jeg kan jo ta meg noen glass øl/vin til sommeren for det er jo bare å pumpe ut. Det føles ikke rett for meg og trenger noen argumenter ... hi
Tauriel Skrevet 3. mars 2012 #4 Skrevet 3. mars 2012 Pumping "innimellom" skal vist ha lite og si. Full pumping gjør at melken forsvinner fortere, jeg fullpumpet i ca 3 uker før den forsvant.
Tauriel Skrevet 3. mars 2012 #5 Skrevet 3. mars 2012 Økedager er når ungen Øker inntaket av mat, fullpumper man så merker man ikke noe av de. Ammer man så merker man det at ungen er mer sulten og man må amme oftere. Skal du drikke så bØr du pumpe litt inni mellom og lagre opp slik at ungen får mm når du ikke kan amme. (var slik venninnen min gjorde, hun pumpet den melken hun fikk mens hun drakk og tØmte den ut). Men vil du ikke drikke mens du ammer, så bare si at du skal helst unngå dette og du fØlger det
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2012 #6 Skrevet 3. mars 2012 Det er ikke riktig at melkemengden vil gå ned om man kun pumper. Fullpumpet selv i ca 6 mnd før jeg bestemte meg for å slutte men måtte etter å ha fått 3 betennelser da jeg førsøkte å redusere melkemengden gi opp og ty til tabl hjelp for å få stoppet produksjonen. Kjenner til flere som har hatt samme problem og flere som ikke kan pumpe innimellom amming fordi produksjonen da blir for høy. Når man pumper ( gjerne dobbelpumper for optimal effekt) kan man gjerne pumpe seg "tom" hver gang, noe barnet ikke alltid gjør. Her måtte vi fryse ned litervis så økedøgn ble bare ønsket velkommen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå