Gå til innhold

Spise andre steder enn ved matbordet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi lar ettåringen spise rosiner i stua, men alt annet kun ved matbordet. Ser venner la sine løpe rundt med kjeks og kaker i hendene så smulene flyr. De får kveldsmaten i sofaen mens de ser barnetv og alt av møbler er full av flekker. Er vi for strenge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Overhode ikke!

Vi har samme regel. Spise gjør vi ved bordet.

Er det venninne på besøk rett etter barnehagen, sitter de ved et "barnebord" og spiser der. Jeg er fremme med kluten når de er ferdige.

Skrevet

Hver sin lyst!

Her spises alltid kveldsmaten i sofaen foran TV'en. Alle andre måltider ved kjøkkenbordet :)

Skrevet

Er ikke alltid vi sitter ved kjøkkenbordet, kvelds, frukt og slikt kan vi godt spise i stua, men da skal man også sitte/stå ved bordet og ha maten på tallerken. Ungen får ikke lov til å fly huset rundt med mat i hendene- og hender og munn skal vaskes før man får lov til å gå fra bordet, enten det nå er på kjøkken eller i stua.

Gjest Antarctica
Skrevet

Ungene mine får ingen måltider utenfor kjøkkenbordet. Men lørdagsgodtet spises i stua, foran tv. Og det smuler jo aller mest... ;-)

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Rosiner, kjeks og frukt får hun spise i stua. Alle måtider spises ved kjøkkenbordet

Skrevet

Er ekstremt sløv med det der. Tenkte faktisk på det da han satt i IKEA- stolen sin foran Tven i dag med Fantorangen, Pizza og Olden Boble... Middager spises alltid ved middagsbordet da. (Pizza er lørdagskos). Får av og til ei skive i handa også. Men egentlig så er det ikke så galt fordi han eter de fleste måltid i bhg, og middagen hjemme er ved bordet også. I helgene blir det en del foran tven...

Skrevet

Her spises alle måltider ved spisebordet bortsett fra kveldsmat, den tar vi i stuen.

Men det er med asjett og uten grising da, om de prøver seg på å løpe rundt med maten, grise rundt osv må de gå å sette seg ved spisebordet. Dette vet de så de sitter rolig og spiser skiven sin i stua mens de ser barne-TV, det har aldri vært noe problem her.

Skrevet

Ok jeg er i alle fall ikke verdens strengeste mor da. Jeg synes det er fint at folk har forskjellige rutiner. Om sofaspising fungerer fint for noen er jo det bare bra. Det viktigste er jo egentlig at familien koser seg sammen med måltidene. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...