Gå til innhold

Eenmelding IA-bedrift, noen som kan noe om dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har pøvd å lese om det på nettet, men syns ikke det var så lett å forstå. La oss si at jeg var syk en dag fra jobb, tok egenmelding for den dagen. Dagen etter går jeg på jobb. Så blir jeg syk igjen dagen etter der igjen. Må jeg da til legen for å få sykemelding, eller kan jeg ta en ny egenmeldingsdag? Vet at man kan ta 8 dager sammenhengende egenmelding i IA-bedrifter.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, ved ia bedrift kan du fint prøve å gå på jobb en dag men bli hjemme igjen neste dag. Du kan være hjemme 24 enkeltstående dager, eller oppad til 8 dager om gangen. Det er det fine med systemet, det er meningen du skal prøve deg ut i jobb så fort som mulig, og ikke bli straffet for det om det var for tidlig i sykdomsforløpet slik det er med den vanlige egenmeldingsformen.

Skrevet

Ahhh, så bra. Har nemlig tenkt meg på jobb i dag, selv om det nok er for tidlig. Mulig jeg dermed ikke klarer å gå på jobb i morgen, så det er greit å vite hvilke regler som gjelder. Presser meg på jobb i dag siden jeg vet det er vanskelig å få tak i folk på en lørdags kveld. Og før noen fyrer seg, det feiler meg ingenting smittsomt, kun musklulært hos meg. ;)

Takk for svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...