Anonym bruker Skrevet 3. mars 2012 #1 Skrevet 3. mars 2012 Jeg jobber med oppfølging av arbeidssøkere på et større NAV kontor. Nå skal vi flytte til en annen kommune. I den nye kommunen er det ledig stilling både på NAV lokal og på NAV Forvaltning. Jeg har fått tilbud om å velge hvor jeg vil jobbe. Jeg er i utgangspunktet mest glad i å jobbe med mennesker, og er flink til dette. Men etter å ha jobbet med oppfølging i mange år er jeg litt lei av det, så det frister å prøve forvaltning. Men er redd for at det skal bli litt kjedelig. Hva ville dere gjort? Noen som jobber på forvaltning og kan fortelle litt om det?
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2012 #2 Skrevet 3. mars 2012 Jeg ville valgt NAV lokalt. Men det er fordi jeg synes de arbeidsoppgavene virker mer spennende, du får møte brukere og ikke bare sitte med saksbehandling. Men så har jeg bare prøvd å jobbe på NAV lokalt. Der fungerte også lokalkontoret veldig bra mens forvaltningen ikke fullt så bra, det påvirker jo også arbeidsmiljø osv også, og tror det er "tøft" for de på forvaltning med masse klager og kritikk fra alle kanter. Men dette er jo ulikt i ulike kommuner og fylker også, hva som fungerer og hva som ikke fungerer. Men ulike mennesker- ulike preferanser
Musemorbr / Skrevet 3. mars 2012 #3 Skrevet 3. mars 2012 Er du en hyggelig, forståelsesfull person som liker mennesker og ønsker å hjelpe, så håper jeg du fortsetter å jobbe med direkte menneskelig kontakt. Det er alt for mange i de stillingene som ikke har evne til å vise medfølelse eller egentlig ønsker å ha den menneskelige kontakten. Er du i sistnevnte kategori der i mot... :-)
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2012 #4 Skrevet 3. mars 2012 Jeg jobber ved nav forvaltning. Har tidligere jobber ved nav lokal, og jeg trives best med forvaltning. Det kommer an på hvordan du liker å jobbe. Jeg er ikke så glad i direktekontakten med mennesker som man får på lokal. Men jeg synes arbeidspresset et større på forvaltning. Jobber med korttidsytelsene, og det er stressende og aldri være ajour og alltid ligge etter. Vi har en enorm saksinngang, og klarer aldri å få ting unna. Det blir endel overid, og jeg savner tid til kvalitet og ikke bare kvantitet. Vi har fortsatt brukerkontakt i form av telefon. Fordelen men forvaltning kontra lokal er at vi har større mulighet til å styre dagene våre selv. Vi er ikke bundet opp av timeavtaler, og har en enorm frihet. Det forusetter jo at man er strukturert, men jeg synes det er deilig hvis jeg er sliten en dag å ta enkle saker. Så kan jeg spare de kompliserte til dager jeg har mer overskudd. Det er aldri kjedelig, men du må nok være forberedt på at saksmengden er større enn du noen gang har forestilt deg
Gjest overlord Skrevet 3. mars 2012 #5 Skrevet 3. mars 2012 NAV lokal! Jeg foretrekker mennesker fremfor papir.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2012 #6 Skrevet 3. mars 2012 Takk for svar alle sammen! Ja, jeg skjønner at saksmengden er enorm. Som person er jeg hyggelig og hjelpsom, og dersom jeg skal skryte litt er det mange som har sagt til meg at de føler de aldri har fått så god hjelp fra NAV tidligere som det de har fått av meg. Sånt er jo hyggelig, men jeg blir litt sliten av det. Veldig mange spør etter meg og jeg føler at jeg jobber ræva av meg i forhold til mange andre. Tenker at på forvaltning blir arbeidsmengden kanskje mer rettferdig fordelt? Jeg er flink til å skrive og jobber raskt, så kanskje det bare hadde vært deilig å ta en pause fra brukere? Hi
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 3. mars 2012 #7 Skrevet 3. mars 2012 Ca hva tjener man lokalt og på forvaltning?
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2012 #9 Skrevet 3. mars 2012 Takk for svar alle sammen! Ja, jeg skjønner at saksmengden er enorm. Som person er jeg hyggelig og hjelpsom, og dersom jeg skal skryte litt er det mange som har sagt til meg at de føler de aldri har fått så god hjelp fra NAV tidligere som det de har fått av meg. Sånt er jo hyggelig, men jeg blir litt sliten av det. Veldig mange spør etter meg og jeg føler at jeg jobber ræva av meg i forhold til mange andre. Tenker at på forvaltning blir arbeidsmengden kanskje mer rettferdig fordelt? Jeg er flink til å skrive og jobber raskt, så kanskje det bare hadde vært deilig å ta en pause fra brukere? Hi Hvis du føler for en pause så kan du jo kanskje prøve deg på forvaltning. Trives du ikke kan så kan søke deg til lokalkontoret igjen. Det er en stor fordel for forvaltningen at du har erfaring med arbeidet på lokalkontoret. Og du kan om du får mulighet velge et fagområde på forvaltningen som krever noe telefonkontakt med brukerne. F. eks sykepenger. Som ansatt i nav tror jeg det er viktig å sette grenser for seg selv. Du skriver at er sliten og at arbeidmengden på deg er ekstra stor. Og det er nok riktig som du skriver - at oppgavene er mer "rettferdig" fordelt ved forvaltningen.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 3. mars 2012 #10 Skrevet 3. mars 2012 Det samme. Hi Ok, men ca hvor mye da?
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2012 #13 Skrevet 4. mars 2012 Ville kanskje valgt forvaltning, men ville kommet an på hvilke brukere jeg skulle fulgt opp på lokal-kontoret. Jeg ville heller valg saksbehandling enn veldig krevende brukere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå