Gå til innhold

Turbukse til barn - hvilken anbefaler dere ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger en slitesterk turbukse til 8 åringen min. Det blir litt voldsomt å gå med regnbukse eller skibukse på tur nå når der våres - men samtidig er det jo ikke helt tørt på bakken enda.

Noen tips ?

Må være vannavvisende, pustende og lett å ha på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi har en veldig bra fra HH

Skrevet

Helly hansen.veldig fornøyd md den.

Skrevet

Jeg har ok erfaringer med Bergans sine. Breheimen er en kraftig buske og holdt veldig godt for min gutt. Denne er den dyeste varianten.

Sjoa er en lettere variant som har en søm midt på baken. Da denne buksen ble utprøvd raknet sømmen ganske raskt, antakeligvis pga skliing på rompa. Ikke noen stor sak, men litt kraftigere søm og litt mer sømrom hadde hjulpet. Jeg endte med å sikksakke sømmen og tape etterpå så buksa er i bruk fortsatt.

Jeg har egentlig ikke sett så mange andre bukser av denne typen til barn så jeg har ikke erfaring med andre som er vanntette.

Vi har forresten også en turbukse fra Isbjørn of Sweden, som er utrolig fin, myk, har fine detaljer og er slitesterk, men denne er laget for tur i tørt vær. Tåler litt fukt, men er ikke vanntett.

Skrevet

Har vært veldig fornøyd med Skogstad jeg, begge skoleguttene mine har allværsbukser derfra. De er rimelige på pris og holder godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...