Gidder ikke! Skrevet 3. mars 2012 #1 Skrevet 3. mars 2012 Vi har invitert 20-30 mennesker til fest i kveld og minstemor på 8 mnd skal egentlig overnatte borte for første gang. Dessverre har vi ikke fått så mye tid med barnevakta (tante) på forhånd som jeg hadde ønsket og hun kjenner henne dermed ikke så godt. Og nå har lillemor blitt veldig forkjøla, samtidig som det er tenner på gang og dette har resultert i endel gråt og uro på kvelden, sånn at jeg har måtte ha henne ved siden av meg i senga på natta. Så utrolig dårlig timing! Det føles ikke rett å levere henne til en ikke så kjent barnevakt når hun er sånn og jeg må nok ta henne med meg et sted så festen får gå sin gang med mannens venner og uten meg. Aner ikke hvor vi skal gjøre av oss da i så fall, så det kan bli interessant. Hva syns du? Sjansen er jo stor for at det går kjempebra hos tanta, de kjenner hverandre jo litt. Men hva hvis hun hun bare gråter og er redd og vil ha mammaen sin. Huff, jeg tenker og tenker og har så lyst til at det skal gå bra. Denne festen har vært planlagt i mange mnder og er samtidig min første fest på ja, evigheter. Ikke at fest er såå viktig, men er jeg unødvendig bekymra?
kaklemor Skrevet 3. mars 2012 #2 Skrevet 3. mars 2012 Hadde avlyst festen evt.. Når du skal ha barnevakt for første gang ( du skrev egentlig ) for en 8 mnd baby som ikke har sovet borte før så bør du være tilgjengelig på en måte at om det blir krise så kan tanten komme med baby eller du hente. Passer seg ikke med huset fullt av folk.. Da burde du først gjort vant å sove borte før første gang. Lykke til og håper det løser seg men heller ha dette i bakhodet til neste gang. Kan ikke du også sove hos barnevakt?
I scream for icecream! Skrevet 3. mars 2012 #3 Skrevet 3. mars 2012 Bor tanten i nærheten da, evt kjører du bil slik at du kan dra dit og overnatte sammen med datteren din hvis det skulle skje noe? Da kan jo tanten din bare ringe hvis hun gråter mye og ikke roer seg? Det kan hende hun er roligere hos din tante enn hos deg, men du må nesten kjenne på din egen magefølelse.
Gidder ikke! Skrevet 3. mars 2012 Forfatter #4 Skrevet 3. mars 2012 Prøver å finne andre muligheter enn å avlyse festen, det er en sjelden samling med venner og mannen min gleder seg veldig ( jeg også, har mista meg selv litt og trenger sårt vennekontakt). MEN, tryggheten til barna går selvfølgelig først og magefølelsen har vel egentlig allerede fortalt meg hva jeg burde gjøre. Kunne kanskje vært en ide å ta det helt rolig og sove hos barnevakta, det var ikke så dumt. Bare at jeg i går gikk rundt med sommerfugler i magen og gledet meg som en liten unge til i kveld, hehe. Til å slå ut håret og bare være MEG. Rett og slett litt skuffa. Hadde vel egentlig håpet å få mange svar ala; det går helt fint, babyen er ikke såå avhengig av deg osv osv. ;-)
MillaCamilla Skrevet 3. mars 2012 #5 Skrevet 3. mars 2012 Min 10 mnd gamle datter er stadig forkjølet og har tenner på gang, det er en del av hverdagen. Jeg ville kjørt fest men drukket lite slik at jeg kunne tatt over babyen fra søster om det ble krise. Om emballasje vente på siden perfekte anledningen for barnevakt så lurer en seg selv, for uforutsette ting skjer hele tiden.
MillaCamilla Skrevet 3. mars 2012 #6 Skrevet 3. mars 2012 "Om en skal vente på den perfekte" anledningen-skulle det stå. Gikk litt fort her...
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2012 #8 Skrevet 3. mars 2012 Synes ikkje de skal avlysa! Men kanskje ein av dykk bør ta det roleg i tillfelle det ikkje går bra hos barnevakten? Det må jo ikkje vera deg om det er din tur til å slå ut håret? Og: det går mest sannsynleg heilt fint! Hugs at barnevakten ikkje treng tenka på rutinar, men kan sittja med baby på fanget og kosa
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2012 #9 Skrevet 3. mars 2012 Det går nok mye bedre enn det du tror! La tante passe og kos deg på fest! Helt enig med #8 som sier at barnevakten ikke trenger å tenke rutiner, og derfor vil baby få all oppmerksomhet og være totalt midtpunkt til enhver tid. Det blir nok verre for deg enn for babyen!
Skylander Skrevet 3. mars 2012 #10 Skrevet 3. mars 2012 En gang må være den første også Det går nok sikkert helt bra! Min var bare ca. 3-4 mnd gammel da min beste venninne fikk lov til å passe min. Jeg ville ikke ha barnevakt så tidlig, men måtte pga. en operasjon. Jeg måtte da reise fra Trondheim til Bergen for denne operasjonen, så jeg var ikke tilgjengelig på ett eller to døgn(husker ikke helt hvor lenge). Min venninne er barne -og ungdomsarbeider så det ga en ekstra trygghet, hun hadde også min mor i ryggen hvis hun trengte det og jeg hadde masse melk så jeg pumpa på spreng i forkant så han skulle ha nok melk imens jeg var borte. Jeg var veldig nervøs, men det gikk utrolig fint! Men du kan forberede deg på at barnet ditt kan virke som at det avviser deg når du får barnet tilbake, det gjorde min og er visst helt vanlig. Synes du skal bare slappe av å kose deg jeg!
I scream for icecream! Skrevet 3. mars 2012 #11 Skrevet 3. mars 2012 Prøver å finne andre muligheter enn å avlyse festen, det er en sjelden samling med venner og mannen min gleder seg veldig ( jeg også, har mista meg selv litt og trenger sårt vennekontakt). MEN, tryggheten til barna går selvfølgelig først og magefølelsen har vel egentlig allerede fortalt meg hva jeg burde gjøre. Kunne kanskje vært en ide å ta det helt rolig og sove hos barnevakta, det var ikke så dumt. Bare at jeg i går gikk rundt med sommerfugler i magen og gledet meg som en liten unge til i kveld, hehe. Til å slå ut håret og bare være MEG. Rett og slett litt skuffa. Hadde vel egentlig håpet å få mange svar ala; det går helt fint, babyen er ikke såå avhengig av deg osv osv. ;-) Du trenger jo ikke sove hos barnevakta hvis alt går bra, men hvis du ikke drikker deg snydens vet du hvertfall at du kan dra dit og ta over dersom det SKULLE skje noe. Jeg ville hatt festen, og hatt det som reserveplan. Det går nok helt fint!
kaklemor Skrevet 3. mars 2012 #12 Skrevet 3. mars 2012 Prøver å finne andre muligheter enn å avlyse festen, det er en sjelden samling med venner og mannen min gleder seg veldig ( jeg også, har mista meg selv litt og trenger sårt vennekontakt). MEN, tryggheten til barna går selvfølgelig først og magefølelsen har vel egentlig allerede fortalt meg hva jeg burde gjøre. Kunne kanskje vært en ide å ta det helt rolig og sove hos barnevakta, det var ikke så dumt. Bare at jeg i går gikk rundt med sommerfugler i magen og gledet meg som en liten unge til i kveld, hehe. Til å slå ut håret og bare være MEG. Rett og slett litt skuffa. Hadde vel egentlig håpet å få mange svar ala; det går helt fint, babyen er ikke såå avhengig av deg osv osv. ;-) Hehe, jeg skjønner deg veldig godt! :-) Men tro d eller ei, baby er avhengig av mamman sin;) Du kan jo prøve å ha barnevakt men vær klar over at du kanskje måtte ha hentet..
Gidder ikke! Skrevet 3. mars 2012 Forfatter #13 Skrevet 3. mars 2012 Tusen takk for alle svar! Nå tror jeg at jeg har blitt enig med meg selv. Jeg stoler fullt og helt på tanta, hun har passet storebror over natta fra han var noen mnd og det har gått helt strålende. Dessuten er hun sykepleier, så hun kan pleie et halvtsykt barn;) Jeg er sammen med de i minst et par timer før jeg drar, så det blir en myk overgang og kommer til å ta det rolig utover kvelden i tilfelle det blir skjærings. Men siden det er på kvelden hun har vært verst, så tror jeg at jeg legger ansvaret i tanta sine hender om klokka har blitt 22 og alt går greit og DA slår ut håret! Det hjelper veldig å få andres synspunkter når man skal drøfte med seg selv:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå