Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har plutselig gått opp for meg at jeg snart skal føde igjen. 3 uker to go!

Hva har jeg gjort?! Eller det vil si, det er vel akkurat det at jeg faktisk har gjort noe som har puttet meg i denne situasjonen.

Fanken altså, synes SVAKT å erindre at en fødsel gjorde litt.. eh...vondt?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

misunner deg ikke nei.

Skrevet

misunner deg ikke nei.

Gleder meg til resultatet, da ;-)!

Skrevet

Må le litt. Det har enn så lenge ikke akkurat blitt en trøstetråd for deg dette. ;) Sånn litt vondt husker jeg også at det var, men det er jo ikke det man i ettertid går og tenker på. Det vet jo du også. Jeg misunner deg at du om få uker får en liten skatt løftet opp til brystet ditt for aller første gang. Du er så heldig som snart får møte enda en liten verdensborger, som du har skapt, og som er en del av deg. Det er jo det som er meningen med livet. :-)

Skrevet

Må le litt. Det har enn så lenge ikke akkurat blitt en trøstetråd for deg dette. ;) Sånn litt vondt husker jeg også at det var, men det er jo ikke det man i ettertid går og tenker på. Det vet jo du også. Jeg misunner deg at du om få uker får en liten skatt løftet opp til brystet ditt for aller første gang. Du er så heldig som snart får møte enda en liten verdensborger, som du har skapt, og som er en del av deg. Det er jo det som er meningen med livet. :-)

Nwwwwh! Det var gode ord på morgenkvisten :-)! Takk, Musemor! Og du har jo helt rett :-)!

Skrevet

Neida, det gjør ikke vondt om du bare klarer å frigjøre sjelen og tanken fra dette planet og konsentrere deg helt og fullt om de gudommelige og livgivende bølgene som skyller gjennom deg for å frakte det nye barnet sikkert ut av ditt varme og åpne skjød...*smiler tillitvekkende og skakker på hodet*

Om du ikke klarer det, så gjør det grisevondt, men det går heldigvis over igjen :) Lykke til!

Skrevet

Javisst er det grusomt vondt, men jeg synes det er trist at jeg ikke skal oppleve å føde igjen selv om jeg har født tre ganger og absolutt ikke "elsket det":-)

Skrevet

Fy faen, jeg HATER å føde, det gjør så sinnsykt vondt!!

Men jeg elsker resultatet :)

Skrevet

Neida, det gjør ikke vondt om du bare klarer å frigjøre sjelen og tanken fra dette planet og konsentrere deg helt og fullt om de gudommelige og livgivende bølgene som skyller gjennom deg for å frakte det nye barnet sikkert ut av ditt varme og åpne skjød...*smiler tillitvekkende og skakker på hodet*

Om du ikke klarer det, så gjør det grisevondt, men det går heldigvis over igjen :) Lykke til!

HAHAHAHAHAHA!!! Nå ler jeg så jeg nesten tisser i reclineren her. Takk og lov for møbler i skinnimitasjon :-)!

Og så må jeg jo for all del ikke glemme at "å føde er det mest naturlige som finnes. Vi er bygd for det, nemlig. " Aaaahhhh....

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Og så må du for guds skyld tenke at du ror når du presser...*rister oppgitt på hodet*

Skrevet

Så heldig du er :) Er det første barnet?

Her er det ennå noen måneder igjen, men gleder meg til å få oppleve min 3 fødsel på 3,5 år om ikke lenge ;)

Ja, det er vondt og slitsomt (særlig om man holder på lenge), men det er fortsatt en fantastisk opplevelse og ikke minst den følelsen når du kjenner barnet skli ut av deg og blir lagt på brystet ditt, ubeskrivelig <3

Lykke til!! :)

Skrevet

Åh, hællan duss, sÅ søte dere er! HÅper min ogsÅ kommer til "skli" ut av meg, om ca 3 mnd!!!, lenge til!!!, enda førstemann ikke ville det sist gang, og det ikke har vært noe som har "sklidd" i det omrÅdet pÅ evigheter.

Jeg merker at ting sklir litt bedre med glidemiddel. FÅr man noe slik hjelp, eller vil det være nok slimproduksjon allerede?

Lykke til Mø Schæl, husk pÅ urkvinnen og urkraften din, og gyng i takt med smertene som Moder jord sender deg i gave... :P

Gjest Antarctica
Skrevet

Var det ikke noe med å late som om man bladde i en bok for hver ri, og tenke at den sida man har bladd over, aldri kommer tilbake? Og selvsagt puste mot lukket munn, og åpne kjeven, hendene og bekkenet.

Eller gjøre som jeg, brøle høyt og be om mer lystgass.

Skrevet

Lystgass er tingen ja :P Og når den står på full peising kan man alltids prøve å stå under riene slik at dem får jobbet seg nedover og babyen kommer godt nedi bekenet for hver ri :)

Hadde en kjempe flink jordmor sist gang som brukte bla en teknikk som gikk på å overføre smerter under riene. Mannen min klemte godt mellom tommelen og pekefingeren min, slik at det gjorde vondt - overførte smerte fra rien til hånda mi. Hjalp litt.

En annet triks hun hadde var å løfte under baken min da jeg stod under riene. Da flyttet rien seg oppover ryggen og var mindre intens :)

Skrevet

Ja dette var tråden for førstegang'ere å lese!!!! Hahaha!!

Gjest Antarctica
Skrevet

Og så fikk jeg jo vepsestikkene da. Saltvann i små papler som stikkes i huden så det svir. HURRA, nå er det vondt fem steder, ikke bare ett sted.

Gjest Husfrua
Skrevet

"tenk på bølger. Den starter sakte ,bygger seg opp til en topp og dabber av. Den samme bølgen kommer aldri tilbake." Hehe! Dette var en av reglene jordmor kom med til meg når jeg lå med pressrier i to timer. Vondt som et h***** ,men når lille gullet kom var alt glemt. Snåle greier. Ble fortalt av ei venninne som forsker på hjernen at vi er "programmert" til å fortrenge de dårlige delene av fødslene våre ellers hadde ingen gjort det igjen:-D Vil helt klart si meg enig i det;-)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg kan alltids trøste meg med at «jeg» sprutet fostervann (håper jeg) i ansiktet på gynekologen når hun klippet meg. «Oi! sa hun...

Skrevet

Og akkurat derfor er det jeg er så i tvil om jeg ønsker meg flere barn!

Tenk å skulle gå i 9 mnd og grue seg til det helvettet man må gjennom?!?!

Saaaaatan det er vondt!

Fordelen er at minnene blekner med tiden, og at det til slutt vil bli verdt det. For min del tok det noen mnd, dog...

Skrevet

Da er det noe seriøst galt med programvaren min..

Skrevet

Eller gjør som meg: velg epidural på fødsel nr 2 (som utviklet seg som nr 1), håp på en skikkelig flinkisanestesilege (som jeg fikk) og ha en helt smertefri fødsel! Skal aldri føde uten igjen. Gi meg drypp i ene enden og smertestillende i den andre så går det så fint atte 8-) Drakk kaffe og hørte på radio! Ha ha ha

Skrevet

VONDT er det ja. 16 mnd siden sist fødsel og skal i ny i september. Har slått meg i det siste også at dette var noe jeg skrek under fødsel at jeg aldri aldri aldri skulle gjøre igjen. Men så satt jeg her da! Med eneste fantastiske minne når snuppa kom opp på brystet mitt, forelskelsen, stoltheten, tårene som rant hos både meg og samboer. Alt var glemt.. Ren kjær lykke . Alle timene som gikk i å bare stirre på henne igjennom hele natten. Varmen av å føle inntil meg.

De fortrengte minnene kommer jo tilbake i glimt fortida, men det samme vil skje igjen - det blir glemt! :)

Gjest sug lut
Skrevet

Trøsten er at det er sjelden du får skrike tabuord til fremmede uten å ende opp med en diagnose, så har du noe oppspart gruff eller det rett og slett gjør en tanke vondt kan du skjelle ut både mann, jordmor, sykepleiere og fødselsleger uten å blunke. Og så har vi jo fremdeles petidin, eller "hvordan bli så rusa at du ikke engang kan skrike men har like vondt", og det er jo en bizzarro-world-opplevelse i seg selv. Hadde jeg fått en jordmor som snakket om bølger hadde jeg faktisk tømt tarmen på henne med vilje.

Skrevet

Trøsten er at det er sjelden du får skrike tabuord til fremmede uten å ende opp med en diagnose, så har du noe oppspart gruff eller det rett og slett gjør en tanke vondt kan du skjelle ut både mann, jordmor, sykepleiere og fødselsleger uten å blunke. Og så har vi jo fremdeles petidin, eller "hvordan bli så rusa at du ikke engang kan skrike men har like vondt", og det er jo en bizzarro-world-opplevelse i seg selv. Hadde jeg fått en jordmor som snakket om bølger hadde jeg faktisk tømt tarmen på henne med vilje.

Hahahahaha :D jeg ler så jeg pisser på meg!

"Hadde jeg fått en jordmor som snakket om bølger hadde jeg faktisk tømt tarmen på henne med vilje." <--- dagens! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...