Gå til innhold

UVI hos baby. Hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det lukter skikkelig stramt av bleiene til mini, både når ho har de på og når de er av. Tror kanskje ho har UVI. Ho har ikke feber.

Burde jeg kontakte legevakta? Ho er 4,5 måned gammel bare ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og ho hyler når jeg gjør annet enn å sette ho mot tv'en for da blir ho distrahert ...

Skrevet

Hmm, vanskelig det der. Men vil jo tro at hun vil få feber om det er uvi når hun er så liten? Tror også det er veldig uvanlig å få når man er så liten..

Men kan du ikke ringe legevakta da og høre? Kan jo hende de har noen triks for å sjekke om det muligens kan være noe annet. Kanskje hun har fått i seg litt lite væske, siden det lukter ??

Skrevet

Min lille gutt fikk uvi da han var 4 mnd.

Han fikk veldig høy feber da vi var på ferie, og vi dro på legevakta.

Der ble det påvist uvi etter urinprøve. (Jeg merka ikke noe på lukta fra urinen eller humøret ellers)

Vi ble lagt inn på sykehuset hvor han fikk antibiotika.

Vi ble friskemeldt etter 3 dager, men måtte utredes videre da vi kom hjem til Norge. Så da ble hjerte, nyrer og blære ol sjekket grundig på sykehuset. Det var heldigvis ikke noe galt, og han har ikke hatt noe i ettertid :)

Hvis du er usikker, så skader det jo ikke å ta en telefon til legevakta ;)

Skrevet

Ta definitivt en tur til legen! Uvi har en spesiell lukt, og hvis man lar en uvi gå for langt, blir det nyrebekkenbetennelse. Skummelt!

Skrevet

.....også er det jo grusomt vondt..... :(

Skrevet

min gutt fikk også uvi da han var 4 måneder.. han hadde høg feber og litt stram lukt fra urinen.. alle sa til meg at feberen gikk over osv så me gjekk ikkje til legen får mangen dager hadde gått og da fekk han enda høgere feber til slutt var han så sløv at augene rulla da reiste eg til legen og fekk påvist uvi.. fekk antibiotika, flytende som han syns smakte kjempe godt.. blei henvist til ultralyd av nyrene siden det er skjeldent at gutter får uvi.. men der var alt fint.. har aldri fått det igjen... så gå til legen, mne få tak i urin pose så du får tatt med ein urin prøve..

Skrevet

Ho hadde nyrebekkenbetennelse når ho var 8 uker så vi er veldig obs på bleiene osv. Er livredd for at det skal skje igjen for det holdt på å gå galt.

Var på legevakta å kjøpte urinposer nå og skal opp i morgen. Håper bare vi får samla opp litt

HI

Skrevet

Ho hadde nyrebekkenbetennelse når ho var 8 uker så vi er veldig obs på bleiene osv. Er livredd for at det skal skje igjen for det holdt på å gå galt.

Var på legevakta å kjøpte urinposer nå og skal opp i morgen. Håper bare vi får samla opp litt

HI

Ble hun undersøkt med ultralyd etter den nyrebekkenbetennelsen? Skal hvertfall bli utredet etter 2.gangs uvi. Jeg har en datter som har hatt reflux til nyrene da hun var liten. 2 uvi og en nyrebekkenbetennelse iløpet av det første året. Datteren din bør sjekkes for dette, da det er uvanlig med uvi på baby ellers. En uvi kan også være "stum", dvs at det ikke lukter eller medfører noe ubehag for barnet før den sitter i nyrebekkenet. Lykke til :)
Skrevet

Skulle sjekkes etter 6 mnd. så får innkalling til sommeren for det skjedde rett før jul. Har på ho pose i bleia nå og håper vi klarer å samle opp noe :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...